افزایش قیمت نان صحت دارد؟

به گزارش مجله حقوق، به گزارش خبرنگاران، یزدان سیف، مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران و معاون وزیر جهاد کشاورزی در مصاحبه با خبرنگار مهر مطالب مطرح شده درباره کمبود نان در برخی استان های کشور و مشکل در فرایند توزیع آرد را رد کرد و گفت: این مباحث صحت ندارد.

افزایش قیمت نان صحت دارد؟

وی با بیان اینکه مسائل ایجاد شده در ایرانشهر به دلیل توقف چند روزه فعالیت یکی از کارخانجات مهم آرد در این شهرستان متأثر از اختلاف شرکا بوده است، اضافه نمود: افزایش قابل توجه تعرفه و نرخ حمل ناوگان جاده ای از دیگر دلایل این مساله بوده که خوشبختانه با تدابیر اندیشیده شده، این مشکل رفع شده و همه چیز به روال عادی برگشته است.

سیف با تاکید بر اینکه هیچ گونه کمبود نان در این شهرستان و شهرستان های دیگر کشور نداریم، شرح داد که روال پخت نان در خبازی های سراسر کشور عادی است.

وی همچنین افزایش قیمت نان را نیز تکذیب کرد و گفت: مردم اصلاً نگرانی در این زمینه نداشته باشند.(مهر)

نانوایی ها به درج قیمت نان ملزم شدند

حشمت اله عسگری در جلسه کارگروه آرد و نان استان با انتقاد از عملکرد اتحادیه نانوایی های استان گفت: فرایند نظارت بر نانوایی ها مطلوب نیست و همین موضوع باعث شده در اجرای مصوبات کارگروه آرد و نان استان سهل انگاری شود.

وی با اشاره به ضرورت درج قیمت ها در نانوایی ها اضافه نمود: اتحادیه نسبت به تهیه بنر با فرمت های یکسان و درج قیمت و شماره تلفن رسیدگی به شکایات شهفرایندان اقدام و نانوایی ها را به نصب آن در دید انظار عمومی مکلف نماید.

معاون اقتصادی استاندار تهران با اشاره به بازدارنده نبودن برخی قوانین در جلوگیری از تکرار تخلفات نانوایی ها ادامه داد: علاوه بر احکام تعزیراتی اداره غله، جهاد کشاورزی و صمت از همه ظرفیت های قانونی در اختیار برای جلوگیری از تخلفات استفاده کنند و در مورد حجم تخلف نانوایی ها این سه دستگاه به یک اجماع نظر دست پیدا کنند و مبنا از یک روز به ده روز آرد مصرف شده در آخرین دوره تحویلی افزایش یابد.

عسگری با اشاره به ضرورت ساماندهی نظارت مستمر بر نانوایی ها گفت: برخورد قاطع و قانونی با نانوایی هایی که دارای سطح بهداشتی نامطلوب، ساعات کار نامنظم، افزایش قیمت و برخورد نامناسب با مردم هستند تشدید شود و به صورت مستمر به اطلاع عمومی رسانده شود.

وی در ادامه راه اندازی سامانه یکپارچه سازی نانوایی ها از 25 بهمن ماه را اتفاق خوبی در فرایند رسیدگی و نظارت بر نانوایی ها دانست و اضافه نمود: با تدابیر اتخاذ شده در حمل آرد به نانوایی های سطح استان با مسئله ای روبرو نمی باشیم.

معاون اقتصادی استاندار تهران با تاکید بر فرایند بهسازی کارخانجات آرد، گفت: اجرای این مصوبه در سطح استان تهران در اولویت است و کارخانجاتی که اقدام به نوسازی و بروزرسانی تجهیزات و ماشین آلات خود نکنند در اختصاص سهمیه به آنها بر اساس مصوبات تجدید نظر خواهد شد.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار حوزه بازار را در صفحه بازار خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 28 خرداد 1401 بروزرسانی: 28 خرداد 1401 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 1327

به "افزایش قیمت نان صحت دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش قیمت نان صحت دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید