اردوغان: مصمم هستیم ترکیه را به رتبه یک کشور های پیشرو در زمینه پهپاد برسانیم

به گزارش مجله حقوق، رئیس جمهور ترکیه در مراسم رونمایی از نوع جدیدی از پهپاد های ساخت این کشور از کوشش برای کسب رتبه نخست در زمینه فناوری پهپادی سخن گفت.

اردوغان: مصمم هستیم ترکیه را به رتبه یک کشور های پیشرو در زمینه پهپاد برسانیم

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیبی ترکیه نوروز در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارشبه نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در مراسم رونمایی از پهپاد بومی این کشور موسوم به بایراکتار (پرچم دار) از مصمم بودن در زمینه کسب رتبه نخست در فناوری پهپاد سخن گقت.

رئیس جمهور ترکیه گفت: افزایش سهم ملی صنایع دفاعی از 20 به 80 درصد در این زمان کوتاه، یکی از بزرگترین دستاورد های تاریخی ترکیه است.

او اضافه نمود: هدف کنونی کشور، توسعه هواپیما های بدون سرنشین است که قابلیت فرود و پرواز از ناو های دارای باند کوتاه را داشته باشد تا بتواند ماموریت های خارجی انجام دهد.

اردوغان توضیح داد: ما مصصم هستیم ترکیه را به رتبه یک کشور های پیشرو در زمینه فناوری هواپیما های نظامی بدون سرنشین برسانیم، آنکارا توانست پهپاد بایراکتار تی بی 2 را به اوکراین، قطر و آذربایجان صادر کند و توافقنامه های جدیدی هم منعقد شده است.

او الیته در سخنی عجیب در اشاره به قدرت کشورش ادعا کرد: هرکسی بخواهد سنگی را جابه جا کند، ابتدا باید تاییدیه ترکیه را دریافت کند !

پیش از این هم ترکیه اعلام نموده بود کوشش دارد تا در کنار آمریکا و روسیه، دارای یک جنگنده ملی از نوع نسل پنجم گردد.

تمل کوتیل، مدیرکل شرکت سهامی عام صنایع هوانوردی و فضانوردی ترکیه در این باره اعلام نموده بود جنگنده نسل پنجم ترکیه از نوع TF-X علاوه بر هواپیمای آموزشی HÜRJET و بالگرد ATAK-II در سال 2023 به نمایش در می آیند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 1035

به "اردوغان: مصمم هستیم ترکیه را به رتبه یک کشور های پیشرو در زمینه پهپاد برسانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: مصمم هستیم ترکیه را به رتبه یک کشور های پیشرو در زمینه پهپاد برسانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید