اتخاذ تدابیر لازم برای بهره برداری کامل از برج اصناف شهرستان بابل

به گزارش مجله حقوق، خبرگزاری خبرنگاران- برای بهره برداری کامل از برج اصناف شهرستان بابل تدابیر لازم اتخاذ شده است.

اتخاذ تدابیر لازم برای بهره برداری کامل از برج اصناف شهرستان بابل

این خبر را حاج حسین لعلی رئیس اتاق اصناف شهرستان بابل در تبادل نظر با خبرنگارخبرگزاری خبرنگاران دراستان مازندران دفترشهرستان بابل بیان کرد و گفت به همت هیات رئیسه قبلی اتاق اصناف شهرستان بابل زمین برج اصناف به مبلغ 8 میلیارد و 600 میلیون تومان خریداری شد. هیات رئیسه قبلی اتاق پیروز شدند بیش از 2 میلیارد تومان از اعتبار خرید زمین را تامین و پرداخت کنند . هیات رئیسه جدید و فعلی ، به منظور تحقق اهداف اتاق اصناف شهرستان بابل ، با فروش احسن اموال اتاق ، ضمن تامین اعتبارمابقی هزینه خرید زمین که بیش از 6 میلیارد تومان بود زمینه را برای ادامه فرایند ساخت برج اصناف فراهم نمود. با کوشش اجرا شده پیروز شدیم ساختمان برج اصناف را به وضع فعلی در آوریم .کوشش داریم با تدابیر اتخاذ شده تمام طبقات را به اتمام برسانیم تا هر 54 اتحادیه در برج مستقر گردند . تا به امروز برای خرید زمین و ساخت ساختمان بیش از 14 میلیارد تومان هزینه شده است . گرچه مسئولین شهرستان از نظر اعتباری نتوانستند یار و یاورما باشند ولی در فرایند ساخت برج همواره یاری کار ما بودند و ما ازاین بابت از حمایت این عزیزان سپاسگزاریم .

وی در ادامه در مورد نحوه تامین هزینه امکانات و لوازمات مورد احتیاج برج چنین گفت : واقعیت اینست برخی ازروسای محترم اتحادیه های صنفی پس از فروش اموال اتاق به هیات رئیسه توصیه کردند با سپرده گذاری این منابع اتاق در بانک، از سود حاصله برای فعالیت جاری اتاق هزینه و یا به مرور لوازم مورد احتیاج برج خریداری شود . هیات رئیسه اتاق ، با توجه به شرایط حاکم بر بازار کشور و افزایش روز افزون قیمت ها ، تصمیم گرفت بجای اجرای توصیه این عزیزان و قرار دادن منابع اقتصادی اتاق در بانک برای دریافت سود ناچیز، اعتبار موجود را برای خرید یکجا تمام لوازمات مورد احتیاج برج مثل سرامیک - کناف- اتصالات و غیره هزینه نماید. خوشبختانه در حال حاضر تمام لوازمات و احتیاجات مورد احتیاجبرای ادامه فرایند ساخت برج خریداری شده است و ما در این زمینه مسئله ای نداریم .

لعلی در ادامه خطاب به روسای اتحادیه های صنفی و بازاریان شریف این شهر یادآورشد : شاید ما با قرار دادن منابع اقتصادی اتاق در بانک می توانستیم سود ناچیزی ببریم و خیالمان از بابت تامین منابع اقتصادی اتاق راحت می شد. ولی در عوض برای خرید لوازمات برج می بایست 5 برابر اعتبار صرف شده هزینه می کردیم . هیات رئیسه با تصمیم بجا ، جلو زیان ناشی از افزایش قیمت ها را گرفت. یقین بدانید اگر ما آنزمان 2 میلیارد تومان برای خرید لوازمات هزینه کردیم امروز می بایست بیش از 10 میلیارد تومان هزینه می کردیم با خرید یکجا لوازمات ومایحتاج برج، ما بجای سود بانکی حداقلی، بیش از 8 میلیارد تومان صرفه جویی در هزینه ها داشتیم .

وی اضافه نمود: اعتقاد استوار داریم در ساخت برج اصناف عزیزان فراوانی از جمله روسای محترم اتحادیه های صنفی یار ویاور هیات رئیسه بوده و هستند ما وظیفه خود می دانیم از صمیم قلب از حمایت های همه جانبه این بزرگواران تشکر و قدردانی نمائیم .

لعلی در ادامه در پاسخ به این سئوال، اتاق اصناف شهرستان بابل برای ساماندهی واحد آموزش اتاق چه تدابیری اندیشیده است گفت : بخش آموزش اتاق در اختیار بخش خصوصی بود و متقاضی پروانه کسب مجبور بود با صرف وقت زیادی در خارج از اتاق آموزش ببیند . ازهمه مهمتر، مسئولین اتاق نمی توانستند از نحوه و فرایند آموزش متقاضیان پروانه کسب نظارت دقیقی داشته باشند . هیات رئیسه اتاق بمنظور متمرکزنمودن بخش آموزش ، با فعال کردن واحد آموزش اتاق، زمینه را برای نظارت و کنترل دقیق بر کلاس های آموزشی فراهم نمود . خوشبختانه متقاضان پروانه کسب چون در وقت شان صرفه جویی اساسی شده است از این اقدام مسئولین اتاق استقبال خوبی هم نمودند. مضاف بر این با فعال نمودن بخش آموزش ، درآمد اتاق هم افزایش چشمگیری داشته است .

رئیس اتاق اصناف شهرستان بابل به شیوع بیماری کرونا اشاره ای کرد و خطاب به بازاریان شریف این شهرستان چنین گفت :

همه می دانیم شیوع بیماری کرونا خسارت جبران ناپذیری به اقتصاد کشور بویژه به بازاریان شریف وارد نموده است تعطیلی یکماهه کل بازارو تعطیلی بیش از 8 ماهه تالارهای شهرستان بابل ، خسارت زیادی به بازاریان شریف این شهرستان وارد نموده است هیات رئیسه اتاق اصناف شهرستان بابل بمنظور کاهش خسارت وارده و تعطیلی بیشتر بازار ، با مسئولین ستاد کرونا بصورت مرتب در تماس بوده و هست. واقعیت اینست برای اینکه بازار شهرستان بابل از تعطیلی خارج شود قسمتی از توان هیات رئیسه اتاق در سالجاری بخاطر شیوع بیماری کرونا برای تعامل با مسئولین ستاد کرونا صرف شده است . اتاق اصناف شهرستان بابل دراسفند 98 و فروردین و اردیبهشت سالجاری کاملا درگیر بیماری کرونا شده بود . اتاق اصناف با برپایی گشت های نظارت درسطح شهرستان بابل جهت رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی توسط واحدهای کسبی، مانع تعطیلی بیشتر بازار شده است . با این اوصاف سعی نمودیم وظایف محوله ازجمله بازرسی و نظارت و ساماندهی واحدهای صنفی بدون پروانه را به نحو احسن اجرایی نمائیم بعنوان نمونه در شش ماه اول سالجاری بیش از دوبرابر سال گذشته فقط در بخش های شهرستان بابل پروانه کسب صادر شده است .

وی در ادامه از بازاریان شریف شهرستان بابل خواست با رعایت دقیق پروتکل و دستورالعمل های بهداشتی بویژه رعایت دقیق دستورالعمل جدید مسئولین مبنی بر تعطیلی واحدهای کسبی از ساعت 6 بعدازظهر، مانع تعطیلی بیشتر بازار شوند .

رئیس اتاق اصناف شهرستان بابل در سرانجام ابراز امیدواری نمود با همکاری مسئولین شهرستان بابل ، اتاق اصناف این شهرستان بتواند با اتمام کامل برج اصناف ، تمام 54 اتحادیه صنفی را در برج مستقر نماید تا خدمات رسانی به مردم و بازاریان شریف سهل و آسان شود .

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 7 دی 1399 بروزرسانی: 7 دی 1399 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 606

به "اتخاذ تدابیر لازم برای بهره برداری کامل از برج اصناف شهرستان بابل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتخاذ تدابیر لازم برای بهره برداری کامل از برج اصناف شهرستان بابل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید