آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز 20 بهمن 99 چقدر بود؟

به گزارش مجله حقوق، به گزارش خبرنگاران، روز یکشنبه اسکناس امریکایی 70 تومان افزایش را به ثبت رساند. اما آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز 20 بهمن 99 چقدر بود؟

آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز 20 بهمن 99 چقدر بود؟

دنیای اقتصاد در این مورد نوشت: در دومین روز هفته، دلار در کانال 24 هزار تومانی پیشروی کرد؛ روز یکشنبه دلار 70 تومان افزایش را به ثبت رساند و به بهای 24 هزار و 270 تومان رسید. این دومین روز متوالی بود که بازار در کانال 24 هزار تومانی نوسان می کرد؛ با این حال، به نظر می رسد بازار برای ادامه جهت افزایشی و عبور از کانال 25 هزار تومانی دشواری هایی خواهد داشت. آنالیز فرایند آماری قیمت نشان می دهد که قیمت دلار در یک ماه گذشته در دامنه 21 تا 25 هزار تومانی اتراق نموده است.

در واقع بازار در برابر نزول به زیر 21 هزار تومان با حمایت معامله گران روبرو شده و در آستانه مرز 25 هزار تومانی میزان فروش ها افزایش پیدا نموده است. با توجه به دامنه قیمتی یک ماه اخیر، سیاست گذار نیز می تواند هدف گذاری های خود را با توجه به خواست بازار تنظیم کند.

بازارساز می تواند در آستانه سطوح مقاومتی و حمایتی، تاکتیک خرید و فروش های خود را مدیریت کند؛ به عنوان مثال، با نزدیک شدن به آستانه مرز 25 هزار تومانی، فروش های خود را زیاد کند و زمانی که قیمت به کانال 21 هزار تومانی رسید، اندازه خریدهای خود را بالا ببرد.

البته این نکته را باید در نظر گرفت که تمام دامنه های قیمتی، روزی شکسته خواهند شد؛ در شرایط کنونی که بازار بیش از اندازه به اخبار مربوط به برجام حساس است و به عبارتی فاز برجامی برداشته است، طبیعتا اخبار و متغیرهای امیدوار نماینده می توانند قیمت دلار را به سوی سطوح پایین تر راهنمایی نمایند، ولی متغیرهای ناامید نماینده مانند ادامه تحریم ها، زمینه رشد خریدها و شکست مرز 25هزار تومانی را به همراه داشته باشند.

اخبار مرتبط با دلار را در صفحه اختصاصی ارز و طلا خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 24 اسفند 1399 بروزرسانی: 24 اسفند 1399 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 752

به "آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز 20 بهمن 99 چقدر بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز 20 بهمن 99 چقدر بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید