6 خاصیت معجزه آسای آلوئه ورا برای سلامتی

به گزارش مجله حقوق، آلوئه ورا گیاه بومی منطقه ها شمال آفریقا، اروپای جنوبی و جزایر قناری می باشد. قدمت استفاده از این گیاه به دوران مصر باستان برمی شود. این گیاه در همان دوران نیز مصارف دارویی داشته است.

6 خاصیت معجزه آسای آلوئه ورا برای سلامتی

به گزارش بهداشت نیوز، امروزه این گیاه را در اغلب اقلیم های گرمسیری در سراسر دنیا کشت می نمایند. ممکن برای تزئین خانه ها نیز از آن استفاده گردد. بعلاوه ژل آلوورا را معمولا برای تسکین آفتاب سوختگی و بهبود زخم های سطحی مورد استفاده قرار می دهند. اما استفاده از این گیاه بی نظیر نباید به همین موارد ساده محدود گردد. تمام موارد گفته شده به حالت خوراکی، باید حتما فرآوری شده و به شکل کمپوت یا نوشیدنی باشد. نه برگ آلوئه ورا که از عطاری خریداری می گردد!!! برگ ها برای استعمال خارجی هستند.

فواید آلوئه ورا عبارتند از:

درمان سوزش سر دل: مصرف یک تا سه اونس از ژل این گیاه که تولید شده و حتما زیر نظر پزشک باشد، نشانه های این بیماری را کاهش می دهد.

دهانشویه طبیعی: دانشمندان عصاره آلوئه ورا را یک جایگزین ایمن و موثر برای دهانشویه های شیمیایی عنوان کردند. مواد طبیعی و سلامت محور موجود در این گیاه که شامل اندازه قابل توجهی ویتامین C هم می گردد، برای سلامت دهان و دندان ها مفید هستند. بعلاوه این گیاه می تواند خون ریزی لثه، متورم شدن و درد آن را نیز تسکین دهد.

پایین آوردن سطح قند خون: مصرف دو قاشق غذاخوری آب آلوئه ورا در روز می تواند باعث کاهش سطح قند خون بدن به ویژه در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 گردد. البته نوشیدنی طبیعی و فرآوری شده در کارخانه

یک ملین طبیعی: ژل این گیاه یک ماده مناسب برای درمان یبوست به شمار می رود. البته مصرف آن حتما باید زیر نظر پزشک باشد. زیرا استفاده آن بیشتر از دوزهای معین شده می تواند باعث بروز مسائل جدی گردد. به علاوه مصرف این گیاه برای افراد مبتلا به کرون و بواسیر توصیه نمی گردد. و می تواند باعث گرفتگی شکم و اسهال گردد. بعلاوه مصرف آلوورا ممکن است باعث کاهش توانایی جذب داروها به وسیله بدن گردد.

مراقبت از پوست و مو: می توانید از ژل این گیاه برای مرطوب کردن و تمیز نگه داشتن پوست خود بهره ببرید.

مبارزه با سرطان سینه: بر اساس مطالعات جدیدی که در پزشکی اجرا شده،آلوئه ورا دارای خواص درمانی برای درمان سرطان سینه می باشد. عصاره این گیاه توانایی کاهش رشد توده های سرطانی را داراست. البته هنوز به تحقیقات بیشتری در این حوزه احتیاج است. اما محققان معتقدند در آینده نزدیک گیاه آلوورا برای ساخت داروهای درمان سرطان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

منبع: فرارو
انتشار: 1 خرداد 1402 بروزرسانی: 1 خرداد 1402 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 1504

به "6 خاصیت معجزه آسای آلوئه ورا برای سلامتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 خاصیت معجزه آسای آلوئه ورا برای سلامتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید