1190 محصول و تجهیز فناورانه در حوزه نانو فراوری شد

به گزارش مجله حقوق، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، هزار و 190 محصول و تجهیز فناورانه در حوزه نانو فراوری شد. از این تعداد 961 مورد به حوزه محصولات فناورانه و 229 مورد آن به عرصه تجهیزات تعلق گرفته است. فرایند صعودی و رشد یافته فراوری محصولات و تجهیزات ایران ساخت از سال 87 به وضوح قابل مشاهده است. عددی که از حدود 11 محصول و تجهیز شروع شده و به 1190 مورد رسیده است.

1190 محصول و تجهیز فناورانه در حوزه نانو فراوری شد

این اتفاق هم دستاورد کوشش شرکت های دانش بنیان و حمایت های دولتی و سعی بر برطرف مسائل و چالش های پیش روی فناورانی است که در این حوزه فعالیت می نمایند. شکل گیری اکوسیستم فناوری و نوآوری و هم افزایی های موثر میان بخش دولتی و خصوصی مهم ترین عواملی است که این اتفاق را رقم زده است.

محصولاتی که سهم بیشتر آن به حوزه فراوری مواد اولیه، حمل و نقل و عمران و ساختمان می رسد. این فراوریات حاصل کوشش 261 شرکت فراورینماینده محصول و 64 شرکت فراورینماینده تجهیزات نانوفناورانه است. فراوریاتی که با کیفیت بالا و کارایی زیاد به دست مصرف نمایندگان صنعتی و خانگی می رسد.

ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم با هدف ایجاد شفافیت بازار و افزایش اعتماد مصرف نمایندگان به محصولات فناوری نانو، اقدام به ایجاد واحد ارزیابی محصولات فناوری نانو نموده است تا رقابت ها برای فراوری این محصولات بیشتر گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 مرداد 1401 بروزرسانی: 27 مرداد 1401 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 1380

به "1190 محصول و تجهیز فناورانه در حوزه نانو فراوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "1190 محصول و تجهیز فناورانه در حوزه نانو فراوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید