10 مورد از برترین شهرهای ایران برای سفر در بهار

به گزارش مجله حقوق، پس از تعطیلات نوروز که از شلوغی شهرها و جاده ها کم شده، هنوز گرما از راه نرسیده و شکوفه های بهاری همچنان خودنمایی می نمایند، زمان خوبی برای گشت و گذار و سفر است. از شمال و جنوب و شرق و غرب، چندین مقاصد سفرهای بهاری در ایران پیدا می گردد تا این روزهای زیبای سال را به برترین شکل بگذرانید. اگر می خواهید بدانید که برترین شهرهای ایران برای سفر در بهار کدامند، با این مطلب خبرنگاران تریپ همراه شوید.

10 مورد از برترین شهرهای ایران برای سفر در بهار

شیراز

درخت های بهار نارنج شیراز در اردیبهشت و خرداد شکوفه می زنند و عطرشان شهر را پر می نماید. همین شکوفه زدن بهارنارنج ها و پیچیدن عطرش در شهر، انگیزه سفر به شیراز است. شهر را که گشتیم، نوبت به تماشا جاهای نزدیک اطراف شهر شیراز می گردد. به چشمه شش پیر و دریاچه مهارلو فقط 15 کیلومتر با شیراز فاصله دارند می توان رفت. یا روستای قلات می تواند ما را از اینکه سفر کاملی به شیراز داشته ایم، خاطر جمع کند. بهار در شیراز فصل برداشت گیاه های دارویی مثل بیدمشک و نسترن هم است و رونق زیادی دارد.

باغ ارم شیراز

اشکورات

شمال ایران مقصدی چهارفصل است اما اشکورات در رودسر گیلان، یکی از زیباترین شهرهایی ست که برای سفر داخلی در بهار می توان انتخاب کرد. گل های پامچال، گل همواره بهار، گل گاو زبان و بنفشه که در بهار از زمین سردر آورده اند، ترکیب رنگ دلپذیری را پیش چشمتان می گذارد. اگر راهی اشکورات شدید، بازدید از کوه عروس و داماد، دریاچه صمد آباد و مسجد ناصرالحق را از دست ندهید. از جاده چالوس به سمت مازندران که بروید، و شهرهای چالوس، رامسر و کلاچای را که رد کنید به جاده اشکورات می رسید.

اشکورات

خوانسار

خوانسار شهری ست که همه کوچه ها و خیابان هایش مثل خیابان ولیعصر تهران پر دار و درخت است. اما این تنها راه رفتن در کوچه باغ های خوانسار نیست که ما را می تواند راهی این شهر کند.بهار فرصت کوتاهی ست برای تماشا جاذبه هایی که عمرشان محدود به این فصل است. مثل دشت لاله های واژگون خوانسار. دشت لاله های واژگون گلستان کوه در فاصله کمی از خود شهر قرار گرفته. دامنه های گستان کوه بهارها پر از لاله واژگون می گردد. البته در آن حوالی، لاله های واژگون را در سمیرم که در 163 کیلومتری اصفهان قرار گرفته و فریدون شهر در 200 کیلومتری اصفهان هم می توان تا آخر اردیبهشت دید.

خوانسار

محلات

گوشه و کنار محلات، شهری که به هلند ایران مشهور است، در بهار از بوی گل پر می گردد. محلات در 271 کیلومتری تهران و 109 کیلومتری اراک قرار گرفته و برای سفری یک روزه در این فصل مناسب است. محلات را به چشمه های آبگرمش هم می شناسند. در فصل بهار به خاطر گل های زیاد شهر، جشنواره گل و گیاه در دهکده گل محلات برگزار می گردد. این دهکده گل 120 هکتاری، بزرگ ترین مرکز پرورش گل در ایران است. در سفر به محلات، در کنار گل، حلوا و گیوه را هم فراموش نکنید.

محلات

کاشان

یکی از شهرهای مناسب مسافرت در بهار، کاشان است. آب و هوای کاشان در اردیبهشت و خرداد ایده آل بوده و با خیال راحت و به دور از شلوغی، به بازدید تماشای های شهر می توانید بروید. مراسم گلاب گیری در کاشان یکی از دلایلی ست که بسیاری تصمیم سفر به کاشان در بهار را می گیرند. قمصر در نزدیکی کاشان به گل های محمدی اش معروف است. اگر وقت داشتید سری به ابیانه، روستای سرخ با کوچه باغ های دلپذیرش هم بزنید و از هوای بهاری و گپ زدن با مردم محلی، لذت ببرید.

باغ فین کاشان

اردبیل

اردبیل، از زیباترین و برترین شهرهای ایران برای سفر در بهار است که جاهای زیادی برای تماشا دارد؛ مثل دریاچه سوها. اگر از اردبیل، 30 کیلومتر به سمت شرق برویم، روستای سوها سر راه ما خواهد بود. در این روستا یک آبگیر با رنگ آبی تیره وجود دارد که همان دریاچه سوهاست. هرچند در این دریاچه شناکردن ممنوع است، اما ماهیگیری یکی از لذت های سفر کردن به شمار میرود. اگرچه همانطور که می توانیم ماهیگیری کنیم، با تماشا اسب های وحشی که آزادانه در مسیرمان می بینیم هم بیشتر به وجد می آییم.

آبشار لاتون از تماشای های دیگر این مسیر است. از سوها تا لاتون حدود 16 کیلومتر فاصله داریم. هرچند این مسیر 16 کیلومتری کمی سخت و خسته نماینده است، اما تماشا زیبایی لاتون به سختی راهش می ارزد. این مسیر را باید با یک پیاده روی چند ساعته طی کنیم.مسیرش هم از کنار تاج سد می گذرد و پس از طی 2 کیلومتر به باغ گل های بابونه می رسیم. برای رسیدن به لاتون 2 روز در راه خواهیم بود و در مسیر قله اسپیناس را هم می بینیم. بسیاری از گروه هایی که این مسیر را طی می نمایند، شب را در کنار رودخانه های در راه می مانند و با چیدن توت فرنگی وحشی اوقاتشان را می گذرانند.

دریاچه سوها

منطقه ها پرگل ایران کجاست؟

اسالم به خلخال

هرچند جاده اسالم به خلخال در هر فصلی از سال رویایی است، اما سرسبزی بی نظیرش را در بهار باید دید. آن وقتی که برگ های درخت ها هنوز سبز کمرنگ و تروتازه است و هنوز مانده که به رنگ سبزه تیره دربیاید. سفرمان را می توانیم از اسالم آغاز کنیم. تمام جاده پوشیده از درخت است و نزدیکی های خلخال شکل جاده به دشت های سرسبز تغییر می نماید. روییدن شقایق های وحشی در اردیبهشت و خرداد در کناره جاده خلخال-اسالم زیبایی اینجا را بیشتر می نماید.

خوب است که سفرمان را به جاده اسالم به خلخال محدود نکنیم و سری هم به تالش بزنیم؛ دریاچه نئور و دریاچه سرآگاه از زیباترین جاهای تالش اند. چشم انداز دشت گل شقایق تالش که به صورت خودرو رشد نموده اند، هیچوقت از جلوی چشمتان دور نمی گردد. برای شب هم بستگی به این دارد که بخواهیم کجا بمانیم، در جاده اسالم به خلحال می توان روی اقامت در خانه روستاهای کنار جاده حساب کرد و در تالش به سراغ رزرو هتل های تالش می توان رفت.

اسالم به خلخال

کوهرنگ

برترین مکان برای تماشای لاله های واژگون در ایران، کوهرنگ در چهارمحال و بختیاری ست. برای تماشا دشت سرسبز و پرگل، در ماه های فروردین و اردیبهشت راهی اینجا شوید. مزرعه گل آفتابگردان، گل موسیر و گل های زردی که خود به خود رشد نموده اند، تا حالتان را جا می آورد. در سفر بهاری به کوهرنگ، تماشا آبشار شیخ علی خان و چشمه کوهرنگ را هم در برنامه تان قرار دهید.

دشت لاله های واژگون کوهرنگ

رودسر

دشت های پرگل رودسر باعث شده تا این شهر و روستاهای اطرافش یکی از زیباترین مقاصد گردشگری در بهار باشد. از رودسر اگر یک ساعت و نیم رانندگی کنید، به جواهردشت و زیبایی های بی انتهای آن می رسید و از دشت های سرسبز و زمین های کشاورزی چشم نمی توانید بردارید. در سفر به رودسر برای تماشا شکوفه های سفید و صورتی به روستای چینی جان، درخت گردو و فندق به روستای درسنک و تجربه بهار خوش آب و هوا در کنار ساحل خزر به روستای حسن سرا بروید.

جواهردشت

کرمان

برای سفر داخلی در بهار، روی شهر کرمان هم می توانید حساب کنید. چراکه آب و هوای کرمان در اردیبهشت و خرداد خواستنی و خوب است و آسوده خاطر می گردد شهر و اطرافش را گشت و در یکی از هتل های کرمان اقامت کرد. باغ شاهزاده ماهان، بازار کرمان و حمام گنجعلی خان از جمله تماشای هایی هستند که در سفر کرمان نباید از دستشان بدهید.

باغ شاهزاده ماهان کرمان

شما در بهار به کدام یک از شهرهای ایران سفر می کنید؟ چه شهرها و مقاصد گردشگری در بهار را برای سفری متفاوت و به یادماندنی به خوانندگان خبرنگاران تریپ پیشنهاد می دهید؟

زیباترین روستاهای ایران در بهار و تابستان

منبع: اسنپ تریپ
انتشار: 23 آذر 1401 بروزرسانی: 23 آذر 1401 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 1433

به "10 مورد از برترین شهرهای ایران برای سفر در بهار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 مورد از برترین شهرهای ایران برای سفر در بهار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید