کنترل روبات های انسان نما با ذهن امکانپذیر شد

به گزارش مجله حقوق، دانشمندان ژاپنی پیروز به توسعه فناوری کنترل ذهنی برای هدایت روبات های انسان نمای ژاپنی مشهور به Gundam شدند.

کنترل روبات های انسان نما با ذهن امکانپذیر شد

دانشمندان ژاپنی دستگاهی را ساخته اند که به هر کسی امکان می دهد روبات های کوچک اسباب بازی Gundam را که یکی از محبوب ترین روبات های انیمیشین های ژاپنی هستند، با ذهن خود کنترل کند.

محققان یک اسباب بازی روباتیک را طوری سفارشی سازی کردند که به خریداران امکان می دهد ربات خود را با استفاده از یک برنامه گوشی هوشمند به صورت دستی برنامه ریزی کنند.

محققان برنامه NeU که یک تلاش مشترک بین دانشگاه توهوکو و هیتاچی است، برای ساخت نمونه اولیه با قابلیت کنترل ذهن، نسخه ای را توسعه دادند که در واکنش به فعالیت مغز حرکت می کند.

محققان به منظور کنترل اسباب بازی رباتیک از طریق فعالیت مغزی، دستگاهی شبیه به یک سربند ساختند که با روبات همگام سازی می شود.

محققان دستگاه خود را برای ارسال اطلاعات فعالیت مغز به برنامه مذکور برنامه ریزی کردند که سپس این برنامه، روبات را به حرکت درمی آورد.

کار محققان در واقع مبتنی بر یک مکانیسم کنترل ذهن الهام گرفته شده از مجموعه انیمیشن های معروف ژاپنی به نام Psycommu است که در آن، انسان ها می توانستند روبات ها را با استفاده از ذهن خود کنترل کنند.

این سربند، سه سطح مختلف از فعالیت مغز را اندازه گیری می کند که هر یک از آنها به یک توالی حرکتی خاص مرتبط است.

به گفته محققان، این دستگاه در واقع نه تنها به عنوان یک اسباب بازی بلکه به عنوان وسیله ای برای آموزش کاربران در زمینه اصول رباتیک و اصول برنامه نویسی طراحی شده است و آن را به بستر مناسبی برای این پروژه تبدیل کرده است.

آیا به زودی شاهد روبات های Gundam در اندازه واقعی خواهیم بود که از طریق کنترل ذهن هدایت شوند؟ اگر این اتفاق رخ دهد، مطمئناً یک اتفاق عجیب و در عین حال جالب خواهد بود.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 آذر 1399 بروزرسانی: 17 آذر 1399 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 565

به "کنترل روبات های انسان نما با ذهن امکانپذیر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنترل روبات های انسان نما با ذهن امکانپذیر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید