10 بازی نقش آفرینی برتر که از سری های مشهور نیستند

به گزارش مجله حقوق، بازی های نقش آفرینی (RPG) یکی از معدود ژانرهایی هستند که می توان از آن ها در هر زمانی لذت برد. یک نقش آفرینی باکیفیت چه از غرب باشد و چه از ژاپن، اغلب به همان مقدار که در زمان عرضه لذت بخش بود، در زمان حال نیز سرگرم نماینده است. فاینال فانتزی، دراگون کوئست یا بازی Baldurs Gate از این نوع بازی ها هستند. در بازی های این ژانر، شما به نوعی همه کاره داستان هستید و می توانید دنیای اطراف خود را شکل دهید و بر افرادی که در آن زندگی می نمایند، تأثیر بگذارید.

10 بازی نقش آفرینی برتر که از سری های مشهور نیستند

شما به راحتی می توانید ساعت ها درگیر اتفاقات بین کهکشانی مس افکت شوید یا روزها را در کوشش برای یاری به یک کارآگاه در Disco Elysium سپری کنید. انعطاف پذیری سیستم های نقش آفرینی در طول سال ها راه خود را به بازی های تیراندازی آنلاین، مبارزه ای و حتی اکشن و ماجراجویی باز نموده اند و کم کم در حال مشاهده آن ها در بیشتر بازی ها هستیم. فارغ از مجموعه های مشهوری نظیر فاینال فانتزی، فال اوت، کینگدام هارتس، مانا، تیلز، دانجن اند دراگونز، الدر اسکرولز، فانتزی استار، دراگون کوئست و…، هر ساله بازی هایی در این سبک ساخته می شوند که آنگونه که باید دیده نمی شوند.

بنابراین در این مقاله به 10 بازی نقش آفرینی برتر که از مجموعه های مشهور این ژانر نیستند، خواهیم پرداخت. لازم به ذکر است که این فهرست شامل بازی های تک نفره است و بازی های سبک MMO در آن قرار ندارند. از طرفی بازی هایی که تعدادی از المان های نقش آفرینی را جهت مجذوب نمایندهیت بیشتر استفاده نموده اند نیز در فهرست جایی نخواهد داشت.

10. Eternal Sonata

تهیه نماینده: Bandai Namco / سازنده: tri-Crescendo

سال انتشار: 2007

پلتفرم: PS3 ،Xbox 360

این بازی عجیب و غریب در سال 2007 در ژاپن و در سال 2008 در سراسر دنیا منتشر شد و یکی از اولین بازی های نقش آفرینی پلی استیشن 3 محسوب می گردد. این اثر لحظات مرگ فردریک شوپن، آهنگساز مشهور لهستانی، را دنبال می نماید که در حال تماشا رویایی خارق العاده است. مکان های مختلف بازی و جادوها بر اساس اصطلاحات موسیقی نامگذاری شده اند و مبارزات اگرچه گاهی اوقات تکراری می شوند اما در کل سرگرم نماینده هستند. صداگذاری اغلب شخصیت ها نیز در نوع خود راضی نماینده است. بازی ارزش تجربه را دارد زیرا آن را می توان با قیمت مناسب خریداری کرد.

9. Kingdoms of Amalur: Reckoning

تهیه نماینده: Electronic Arts / سازنده: Big Huge Games ،38 Studios

سال انتشار: 2012

پلتفرم: PS3 ،Xbox 360 ،PC

این بازی از آنجایی که دو ماه پس از اسکایریم عرضه شد، نتوانست آنگونه که باید بدرخشد. با این حال یک داستان فوق العاده عمیق برای درگیر شدن با آن و سطح بالایی از شخصی سازی شخصیت و کلاس را در اختیار شما قرار می دهد. ماموریت های بازی به حدی زیاد هستند که می توانید یک روز کامل را بدون انجام ماموریت های داستانی صرف ماموریت های فرعی کنید. بزرگترین مشکل این بازی این است که بسیار آسان است و از چالش زیادی برخوردار نیست. این به مرور زمان باعث شده تا بازی پس از مدتی خسته نماینده گردد.

8. The World Ends with You

تهیه نماینده: Square Enix / سازنده: Jupiter

سال انتشار: 2007

پلتفرم:Nintendo DS

این بازی که در سال 2007 برای نینتندو دی اس منتشر شد، اثری با سبک گرافیکی منحصر به فرد و جلوه های صوتی عالی است. از طرفی با اینکه داستان بازی نیز در نوع خود یکی از برترین داستان هایی که از کمپانی اسکوئر انیکس بیرون آمده، نبردها چندان مجذوب نماینده نیستند زیرا تمام آن ها روی صفحه لمسی DS با قلم انجام می شوند. در واقع حملات مختلف به اعمال متفاوتی مانند ضربه زدن، کشیدن انگشت و کنترل حرکت به وسیله قلم احتیاج دارند. بعلاوه اگرچه شما مستقیما همراهان خود را کنترل نمی کنید، اما اعمال شما بر آن ها تاثیر می گذارد. علت اصلی شناخته نشدن این بازی همین سیستم مبارزات است که بسیاری آن را دوست نداشتند. بازی هم اکنون روی اندروید و iOS نیز در دسترس است.

7. Skies of Arcadia

تهیه نماینده: Sega / سازنده: Overworks

سال انتشار: 2000

پلتفرم: Dreamcast

در Skies of Arcadia بازیکنان شخصیت وایز به عنوان یک سارق دریایی جوان و دوستانش را کنترل می نمایند تا مانع از احیای امپراتوری والوآن شوند. بازی از سیستم های بازی نقش آفرینی سنتی ژاپنی مانند نبردهای نوبتی و امتیازات تجربه استفاده می نماید، اما تمرکز بیشتری بر کاوش دارد و بازیکن با کشتی هوایی در فضایی سه بعدی پرواز می نماید. تیم توسعه بازی شامل کارکنانی بود که در بازی هایی نظیر فانتزی استار و Sakura Wars مشارکت داشتند. بسیاری از این بازی به عنوان برترین نقش آفرینی کنسول دریم کست یاد می نمایند.

6. Shining Force II

تهیه نماینده: Sega / سازنده: Camelot

سال انتشار: 1993

پلتفرم: Sega Genesis

در بازی شما به عنوان شاگرد جادوگری به نام آسترال، شما و دوستانتان موضوعات مختلفی نظیر خواندن، نوشتن، مبارزه با شمشیر و غیره را مطالعه می کنید. با این حال هنگامی که کار شما در مدرسه به خاتمه رسیده، رویدادهای تاریکی در جزیره گرانس در حال وقوع هستند. دو جواهر مهم که راهی به تازیکی هستند به سرقت رفته و باعث شده اند که موجودی با قدرت فوق العاده آزاد گردد. یافتن این جواهرات وظیفه شما و همراهانتان خواهد بود. لازم به ذکر است که گیم پلی، داستان و جلوه های بصری به طور کلی راضی نماینده کار شده اند. دیگر نسخه های این سری نیز ارزش تجربه کردن را دارند.

5. Ni no Kuni: Wrath of the White Witch

تهیه نماینده: Bandai Namco / سازنده: Level-5

سال انتشار: 2011

پلتفرم: PS3

این بازی قبل از انتشار بسیار مورد انتظار بود، زیرا تمام کات سین های آن به وسیله استودیوی محبوب جیبلی ساخته شده بود. به همین دلیل بازی مانند یک انیمه قابل تجربه است و جلوه های بصری چشم نوازی دارد. از طرفی گیم پلی بازی بسیار خلاقانه است و حاوی عناصری از سیستم های نقش آفرینی مختلف است. با این حال داستان نسبتا ساده و کمی کلیشه ای است و یک فصل اضافی صرفا برای نسخه پلی استیشن 3 دارد که اندکی پیچیده به نظر می رسد. به طور کلی بازی مجذوب نمایندهیت استودیویی را به تصویر می کشد که صحنه های سینمایی آن را به تصویر کشیده است.

4. Lunar: Silver Star Story Complete

تهیه نماینده: JP: Kadokawa Shoten / سازنده: Game Arts

سال انتشار: 1996

پلتفرم: Sega Saturn ،PC ،PS1

این بازی مانند دیگر نسخه های سری، ماجرای شخصیتی با نام الکس را دنبال می نماید؛ پسر جوانی از یک شهر کوچک و محقر که پس از انتخاب شدن به عنوان وارث عنوان دراگون مستر وارد شرایط مختلفی می گردد. الکس با یاری گروه در حال توسعه خود باید آزمایشات مشخص شده به وسیله اژدهایان باستانی را پشت سر بگذارد تا جایگاه خود را در تاریخ به دست آورد و یک جادوگر قدرتمند و قهرمان سابق را از کنترل دنیا باز دارد. بخش های مختلف بازی نظیر گیم پلی، داستان، گرافیک و غیره همگی خوب کار شده اند و دنباله آن با عنوان Lunar: Eternal Blue نیز ارزش تجربه کردن را دارد.

3. Earthbound

تهیه نماینده: Nintendo / سازنده: Creatures

سال انتشار: 1994

پلتفرم: Super NES ،Game Boy Advance

با اینکه سری Mother که Earthbound بخشی از آن است، یک مجموعه بزرگ در ژاپن است، اما زمانی که Earthbound در ایالات متحده منتشر شد، سریال مادر را کمتر کسی در غرب می شناخت. در واقع پس از انتشار این نسخه بود که این سری به سطح بالاتری از محبوبیت دست یافته است. با این حال همچنان اما Earthbound در بین دیگر نسخه ها مجذوب نمایندهیت بالاتری دارد. بازی از ایده هایی در آن موقع استفاده می کرد که در دیگر بازی های نقش آفرینی کمتر دیده شده بود و از طرفی سیستم مبارزات و خط داستانی سرراست بود. Earthbound به تمامی هواداران نقش آفرینی توصیه می گردد.

2. Super Mario RPG: Legend of the Seven Stars

تهیه نماینده: Nintendo / سازنده: Square

سال انتشار: 1996

پلتفرم: SNES

شکی نیست که ماریو یک مجموعه بزرگ و تاریخی است، با این حال به خاطر بازی های نقش آفرینی خود شناخته نشده است. در حالی که سری پیپر ماریو (Paper Mario) عالی هستند، اما Super Mario RPG بدون شک برترین بازی نقش آفرینی مجموعه است. این بازی که به وسیله اسکوئر ساخته شده است، المان های نقش آفرینی را گرفته و آن ها را با یکی از شناخته شده ترین شخصیت ها و دنیا ها در بازی های ویدیویی ترکیب می نماید. سیستم مبارزات فوق العاده خوب پیاده سازی شده و نمای ایزومتریک 2.5 بعدی بازی از نظر زیبایی شناسی عالی است. این بازی بعلاوه از بسیاری از عناصر فرهنگ آن موقع الهام گرفته و به دیگر نقش آفرینی های بزرگ ادای احترام می نماید. متاسفانه بازی هرگز به طور رسمی در اروپا منتشر نشد و نتوانست آنگونه که باید مورد توجه قرار گیرد.

1. Chrono Trigger

تهیه نماینده: Square / سازنده: Square

سال انتشار: 1995

پلتفرم: SNES

بازی Chrono Trigger پس از انتشار به موفقیت زیادی از حیث تجاری و هنری دست پیدا کرد و اغلب به عنوان یکی از برترین بازی های ویدیویی در تمام دوران نام برده می گردد. این بازی نشان داد که کمپانی اسکوئر می داند که چگونه باید یک بازی نقش آفرینی بسازد و از حداکثر توانایی کنسول استفاده کند. بازی دارای گیم پلی استاندارد بازی های نقش آفرینی و بازیکن در دنیای دو بعدی که از جنگل ها، شهرها و سیاهچال های مختلف تشکیل شده است، قهرمان و همراهانش را کنترل می نماید. بعلاوه دیگر بخش های بازی نظیر داستان، موسیقی، جلوه های بصری و… از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. خوشبختانه این بازی هم اکنون روی اندروید و iOS نیز در دسترس است.

منبع: GameSpot

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 مرداد 1401 بروزرسانی: 5 مرداد 1401 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 1361

به "10 بازی نقش آفرینی برتر که از سری های مشهور نیستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 بازی نقش آفرینی برتر که از سری های مشهور نیستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید