با خوب شو سلامتی به دیدنت میاد

به گزارش مجله حقوق، تا پیش از همه گیری کرونا، مراجعه حضوری به مراکز درمانی یا مطب پزشکان برای پیگیری مراحل درمانی، اتفاقی بدیهی بود؛ اما یک سالی است اولویت های درمانی تغییر کرده و بسیاری از افراد برای کاهش خطر ابتلا به بیماری کووید 19، به جای مراجعه به اماکن شلوغی مانند درمانگاه ها و بیمارستان ها، ترجیح می دهند پزشک یا حتی درمانگاه را به خانه ببرند!

با خوب شو سلامتی به دیدنت میاد

خبر خوب برای این دسته از افراد این است که با نصب اپلیکیشن خوب شو روی گوشی هوشمندشان یا تماس تلفنی می توانند بدون مراجعه به پزشک، بیشتر خدمات درمانی را در منزل دریافت کنند.

سید بهنام سیدین، موسس شرکت طب هوشمند همراه است که از خرداد 97 به طور رسمی آغاز به کار کرده است.

او که اکنون مدیرعامل این شرکت است و به کمک همکارانش پیروز شده اند در فروردین 98 نوعی سامانه هوشمند درمان در منزل به نام خوب شو را راه اندازی کنند.

این مجموعه پس از حدود 10 ماه تلاش مداوم برای اخذ مجوزهای لازم و فراهم کردن همه بسترهای مورد نیاز، در چهارم بهمن 98 همزمان با برگزاری اولین همایش خوب شو در بیمارستان میلاد تهران، با حضور بیش از 400 پزشک و پرستار، ارائه خدمات از طریق نرم افزار همراه خوب شو را آغاز کرده است.

سریع، ارزان و مطمئن

به گفته سیدین خوب شو می تواند آن دسته از خدمات پزشکی را که به استفاده از دستگاه های بزرگ و غیرقابل حمل نیاز ندارد، در منزل هر شخص متقاضی به او ارائه دهد. خدماتی مانند ویزیت پزشک، تزریقات، پانسمان و خدمات آزمایشگاهی در این دسته قرار می گیرد.

وی در ادامه به جام جم می گوید: به دلیل حساسیت های خاصی که در این حوزه وجود دارد، دریافت مجوزهای لازم فرآیندی بسیار سخت و طولانی در پی دارد و متاسفانه شاهدیم همه اپلیکیشن های ارائه دهنده خدمات مراقبتی در منزل - که حتی اپ های شاخته شده ای هم بین آنها وجود دارد - بدون مجوز فعالیت می کنند. در حال حاضر حدود 25 شرکت دارای مجوز ارائه خدمات بالینی در منزل وجود دارند که همه به صورت سنتی کار می کنند. در این میان خوب شو تنها اپلیکیشنی است که پیروز به اخذ تمام مجوزهای لازم شده است.

او می افزاید: علاوه بر این ما تنها شرکت خصوصی در کشور هستیم که به دلیل اتصال به سامانه سپاس وزارت بهداشت و درمان، امکان دسترسی به پفراینده های پزشکی متقاضیان را داریم و از طرف دیگر می توانیم فرایند درمانی افراد را به داروخانه ها و مراکز درمانی ارجاع دهیم یا ارجاعات را از آنها دریافت کنیم. البته با اجرایی شدن طرح جمع آوری دفترچه های خدمات درمانی در سطح کشور و هوشمندسازی فرایند درمان، این قابلیت کارایی ویژه خود را بیشتر نشان خواهد داد.

وی در خصوص حفظ محرمانگی اطلاعات پزشکی می گوید: دریافت مجوز رسمی برای ارائه خدمات بالینی در منزل، الزامات قانونی خاصی به همراه دارد که یکی از آنها الزام به حفظ و افشانکردن اطلاعات پزشکی اشخاص است. یکی دیگر از این الزامات قانونی، ایجاد قابلیت کنترل کسب وکار ماست که به افراد ناراضی، اجازه طرح شکایت از خوب شو و پیگیری آن از طریق مراجع قضایی را می دهد. این موارد میزان قابل اطمینان بودن سامانه ما را نسبت به سایر اپلیکیشن های فعال در این حوزه که مجوز قانونی ندارند، به طرز قابل ملاحظه ای افزایش داده است.

مدیرعامل شرکت طب هوشمند همراه درباره سایر مزایای منحصربه فرد سامانه خوب شو می گوید: از دیگر ویژگی های این سامانه، دسترسی سریع به خدمات پزشکی ارزان است. به دلیل گستردگی و تنوع خدمات ما که تقریبا همه موارد پزشکی را شامل می شود، توانسته ایم میزان کارمزد خودمان را کاهش داده و در میان همه نرم افزارهای فعال در این حوزه، ارزان ترین خدمات مراقبتی در منزل را ارائه دهیم. از طرف دیگر به خاطر استفاده از برنامه نویسی پیچیده و بسیار پیشرفته در تولید نرم افزار خوب شو، این امکان را داریم که به محض ثبت درخواست از سوی متقاضی، سامانه به صورت هوشمند نزدیک ترین کادر درمانی مستقر در محل را برای ارائه خدمات به آن متقاضی ارسال کند تا سریع ترین خدمت رسانی را در این حوزه دارا باشیم.

آموزش سفیران

بنیان گذار خوب شو حوزه آموزش را جدی ترین و اصلی ترین بخش کاری این سامانه می داند و در این رابطه می گوید: ما اولین شرکت خصوصی هستیم که از شهریور امسال بعد از امضا تفاهم نامه به عنوان همکار در بخش آموزشی دانشگاه شهید بهشتی معرفی شدیم. طرح هر خانه یک سفیر یکی از برنامه های آموزشی است که به همین دلیل و با همکاری دانشگاه شهید بهشتی در حال اجراست. به طور کلی هدف از برگزاری طرح هر خانه یک سفیر این است که از هر خانواده یک نفر به عنوان کننده انتخاب شده و برای دریافت آموزش های بهداشتی، با مراکز بهداشت و پایگاه های سلامت در ارتباط باشد. در این پروژه، مجموعه ما مسئولیت آموزش تمام سفیران شهر تهران را برعهده دارد که تعداد این سفیران حدودا یک میلیون و پانصدهزار نفر است.

خوب شو و بحران کرونا

سیدین ضمن اشاره به نقشی که خوب شو در زمان همه گیری ویروس کرونا ایفا کرده است، خاطرنشان می کند: ما اولین سامانه خصوصی در کشور بودیم که بلافاصله بعد از شیوع ویروس کرونا، توانستیم امکان نمونه گیری در منزل برای انجام تست کرونا را فراهم کنیم. ما حتی می توانستیم با استفاده از جامعه آماری مناسبی که در اختیار داشتیم، در مشخص نقاطی از شهر تهران که میزان آلودگی بیشتری داشتند هم کمک کنیم که بنا بر صلاح دید مسئولان محترم، در آن زمان پیشنهاد کمک ما به عنوان یک شرکت خصوصی پذیرفته نشد.

او درباره تأثیرات بحران کرونا در امور آموزشی سامانه خوب شو می گوید: تا پیش از همه گیری ویروس کرونا، آموزش های ما به صورت حضوری انجام می شدند؛ اما معین است در اثر محدودیت های ناشی از کرونا، دیگر امکان برگزاری کلاس های حضوری وجود ندارد و به همین دلیل اقدام به طراحی و راه اندازی وبگاه lms.khoobsho.app کردیم. درواقع ما تمام محتوای آموزشی دانشگاه شهید بهشتی را در سه سطح و 24 عنوان آموزشی دسته بندی و بعد از اخذ تایید دانشگاه در این سامانه بارگزاری کرده ایم.

ابعاد کنونی مجموعه خوب شو

سیدین کادر درمان خوب شو را بزرگ ترین کادر درمانی بخش خصوصی کشور می داند و در ادامه می گوید: به طور تقریبی مجموعه ما متشکل از 370 پزشک عمومی و متخصص، 400 پرستار، 130فیزیوتراپ و 300 بهیار است که با حدود 1200 نفر، بزرگ ترین کادر درمان را در اختیار داریم. در شرکت ما نحوه جذب کادر درمانی به این صورت است که بعد از ثبت نام متقاضیان در سامانه، یک جلسه مصاحبه حضوری برای آنها برنامه ریزی می شود. سپس شخصیت متقاضیان با انجام تست های روان شناسی، بررسی می شود تا درصورت عدم وجود اختلالات رفتاری، قرارداد همکاری با آن شخص منعقد شود. ما در گام بعدی تلاش می کنیم بیماران را بر اساس خصوصیات شخصیتی آنها دسته بندی کرده و به کادر درمانی متناسب با آن ویژگی های رفتاری ارجاع دهیم. این موضوع در خصوص پرستارانی که از سالمند یا بیمار مراقبت می کنند، نمود بیشتری داشته و از طریق افزایش میزان کارآیی سامانه خوب شو، رضایت خدمت گیرندگان را نیز به دنبال دارد.

وی درباره تعداد کاربران اپلیکیشن خوب شو می گوید: در حال حاضر تعداد کاربرانی که حداقل یک بار از خدمات ما بهره گرفته اند، بین 40هزار تا 50هزار نفر هستند. فعالیت خوب شو از شهر تهران آغاز شد و ما درحال گسترش مناطق تحت پوشش خدمات مان هستیم. در حال حاضر کنندگی های ما در شهرهای اصفهان، شیراز ، مشهد و تبریز دایر هستند و به شهرها و استان های اطراف شان هم خدمت رسانی می کنند. ضمناً راه اندازی کنندگی در شهر کرج را هم در دست اقدام داریم که امیدواریم به زودی بتوانیم استان البرز را هم به شبکه خودمان اضافه کنیم.

خدمات درمانی

پزشکی: مشاوره تلفنی، ویزیت عمومی و ویزیت تخصصی (متخصص قلب و عروق، اطفال، زنان، جراحی عمومی و داخلی).

پرستاری: تزریق، انواع سرم درمانی، پانسمان، نگهداری ساعتی و شبانه روزی از سالمندان و بیماران به صورت کاملا تخصصی.

مامایی : مشاوره و خدمات قبل و بعد از بارداری ، خدمات پاراکلینیکی زنان از سوی ماماهای مجرب

فیزیوتراپی: 70 تا 80 درصد دستگاه های درمانگاهی قابل حمل و انتقال به منزل بیماران هستند.

روان شناسی: مشاوره تلفنی، ارائه کلیه خدمات روان شناسی در کلینیک تخصصی.

آزمایشگاه: اخذ انواع نمونه های آزمایشی در منزل با دارابودن مجوز اخذ نمونه خون، ادرار و مدفوع در منزل متقاضی.

دندان پزشکی: ارائه کلیه خدمات دندان پزشکی در منزل. چهار تیم سیار مجهز به بیشتر دستگاه های دندان پزشکی در تهران فعال هستند و باتوجه به استقبال بسیار زیاد در این بخش، ماهانه یک تا دو دستگاه جدید به مجموعه اضافه می شود .

فراز سهیلی آزاد - نشان ایرانی 2 / روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 28 اسفند 1399 بروزرسانی: 28 اسفند 1399 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 762

به "با خوب شو سلامتی به دیدنت میاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با خوب شو سلامتی به دیدنت میاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید