کف صادرات روزانه نفت در بودجه 1400 یک میلیون بشکه است

به گزارش مجله حقوق، رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: کف صادرات روزانه نفت در بودجه سال آینده یک میلیون بشکه و سقف آن 2 میلیون و 300 هزار بشکه در نظر گرفته شده و طوری برنامه ریزی شده است که چنانچه محقق نشد بتوان نفت را پیش فروش داخلی کرد.

کف صادرات روزانه نفت در بودجه 1400 یک میلیون بشکه است

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ سفرها بیشتر بدانید.

به گزارش شانا، محمدباقر نوبخت، امروز (شنبه، 15 آذرماه) در نشست خبری که برای تشریح لایحه بودجه سال آینده برگزار گردید، گفت: سیاست دولت این بود که در برابر منابع محدود، کمتر خرج کنیم و در واقع میزان صرفه جویی را به حقوق و مزایای کارکنان و مردم اختصاص دهیم تا معیشت مردم بهبود یابد.

وی با اشاره به تازه ترین آمار رشد مالی منتشر شده ازسوی مرکز آمار، افزود: تابستان سال جاری رشد ناخالص داخلی با نفت 0.2 درصد بود و اجزای این رشد به جز بخش خدمات که با توجه به شیوع بیماری کرونا و اعمال محدودیت ها منفی سه درصد بود، در بقیه بخش ها همچون کشاورزی مثبت 2.7، صنایع و معادن مثبت چهار و صنایع و معادن بدون نفت مثبت 4.2 درصد بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه توضیح داد: سال جاری 52 هزار میلیارد تومان به طرح های عمرانی پرداخت شده و این برای نخستین بار است که سرمایه گذاری ما مثبت بوده است و با این 52 هزار میلیارد تومان، 2 میلیون فرصت شغلی در بخش عمرانی تثبیت شد.

نوبخت تأکید کرد: سال آینده کف صادرات نفت، یک میلیون بشکه در نظر گرفته شده و سقف آن 2 میلیون و 300 هزار بشکه در روز است و طوری برنامه ریزی شده که اگر محقق نشد و نتوانستیم این میزان نفت بفروشیم، بتوان پیش فروش داخلی کرد و اگر بیش از رقم پیش بینی شده، محقق گردد که یک ریال مازاد در اختیار ما نیست و به ذخایر ارزی اضافه می گردد.

حمید پورمحمدی، معاون مالی سازمان برنامه و بودجه نیز در این نشست گفت: درآمد نفتی را برای سال آینده حدود 199 هزار میلیارد تومان پیش بینی کردیم که اگر به هر دلیلی محقق نگردد، امکان تأمین آن از محل فروش اوراق یا پیش فروش نفت وجود دارد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 12 دی 1399 بروزرسانی: 12 دی 1399 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 616

به "کف صادرات روزانه نفت در بودجه 1400 یک میلیون بشکه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کف صادرات روزانه نفت در بودجه 1400 یک میلیون بشکه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید