کانادا نقض حقوق بشر از سوی عربستان در عوامیه را بررسی می کند

به گزارش مجله حقوق، مقامات ارشد کانادا احتمال استفاده از خودروهای زرهی این کشور در عملیات عربستان علیه عوامیه را بررسی می کنند.

کانادا نقض حقوق بشر از سوی عربستان در عوامیه را بررسی می کند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از عربی الجدید، احتمالاً عربستان سعودی از خودروهای نظامی کانادا در منطقه شیعه نشین عوامیه استفاده کرده است و کانادا قصد دارد این موضوع را بررسی کند. اثبات انجام چنین اقدامی از سوی عربستان ممکن است به بحث و جدل دیپلماتیک بین دو کشور منجر شود. گزارش روزنامه های Globe و Mail که از بکارگیری این خودروها در عملیات نظامی عربستان علیه شهروندان شیعه عوامیه خبر می داد زمینه انجام این بررسی ها را فراهم کرد.

دست کم 5 نفر در پی عملیات های این هفته کشته شدند. عربستان در حال تخریب شماری از خانه های تاریخی این منطقه است. کانادا اعلام کرده است گزارش های این دو روزنامه را به طور جدی پیگیری می کند.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا در این خصوص گفت: ما به طور جدی این ادعاها را بررسی می کنیم. کارشناسان می گویند احتمالاً خودروهای Gurkha که ساخت شرکت Terradyne Armored Vehicles هستند در عملیات های عربستان سعودی در منطقه عوامیه استفاده شده اند. این موضوع برای کریستیا فریلند وزیر خارجه کانادا نیز بسیار مهم است و از مقامات درخواست کرده ادعاهای مطرح شده را بررسی کنند.

جان بابکوک سخنگوی وزارت خارجه کانادا می گوید: اگر مشخص شود از تجهیزات نظامی کانادا برای نقض حقوق بشر استفاده شده، وزیر حتماً اقدام می کند. دولت در حال جمع آوری اطلاعات بیشتر درباره تلاش های اخیر عربستان سعودی برای حل چالش های امنیتی اش است. همچنین آمار تلفات غیرنظامیان و بکارگیری خودروهای نظامی کانادا در عملیات های عربستان مورد برری قرار می گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 دی 1400 بروزرسانی: 10 دی 1400 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 1168

به "کانادا نقض حقوق بشر از سوی عربستان در عوامیه را بررسی می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا نقض حقوق بشر از سوی عربستان در عوامیه را بررسی می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید