حمله پهپادی آمریکا به خودروی الحشد الشعبی

به گزارش مجله حقوق، کانال تلگرامی صابرین نیوز، امروز (یک شنبه - 18 ژوئیه) در خبری فوری از شنیده شدن صدای انفجار در نزدیکی مرز مشترک عراق و سوریه اطلاع داد.

حمله پهپادی آمریکا به خودروی الحشد الشعبی

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

به گزارش فارس، لحظاتی پس از انتشار این خبر، منابع رسانه ای عراقی از حمله پهپادی نیرو های اشغالگر آمریکایی به منطقه نوار مرزی عراق و سوریه و انهدام یک خودرو متعلق به نیرو های الحشد الشعبی، اطلاع دادند و در عین حال بیان کردند که این حمله هیچ خسارت جانی به همراه نداشت.

پایگاه خبری المعلومه هم در خبری فوری نوشت که آمریکایی ها بار دیگر الحشد الشعبی را در مرز عراق هدف قرار دادند.

طارق العسل از فرماندهان الحشد الشعبی عراق در مورد این حمله پهپادی گفت که خودروی هدف نهاده شده شده، حامل ارزاق برای نیرو های الحشد الشعبی بود که در جاده ای در نزدیکی مرز مشترک عراق و سوریه، از سوی نیروی هوایی آمریکا هدف نهاده شد.

از سوی دیگر، خبرگزاری رسمی سوریه سانا هم از حمله پهپادی آمریکا به یک کامیون حامل مواد غذایی در شهرک السویعیه در حومه دیرالزور اطلاع داد و بیان کرد که این حمله هیچ خسارت جانی به همراه نداشت.

اما شبکه سعودی العربیه به نقل از دیدبان حقوق بشر سوریه مدعی شد که این کامیون حامل مهمات برای الحشد الشعبی بود که با پهپاد هدف نهاده شد.

این حمله در حالی صورت می گیرد که قرار است تا چند روز دیگر، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق برای آنالیز موضوع خروج مسالمت آمیز نیرو های آمریکایی راهی واشنگتن گردد.

آدینه پیش، جن ساکی سخنگوی کاخ سفید بیان کرد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در تاریخ 26 ژوئیه (چهارم مردادماه) میزبان نخست وزیر عراق در کاخ سفید خواهد بود.

وی در مورد هدف سفر الکاظمی به واشنگتن گفت که این سفر تأکیدی بر مشارکت راهبردی میان ایالات متحده و عراق و تقویت همکاری دوجانبه تحت توافق سال 2008 است که خروج نظامیان آمریکایی از عراق را مدیریت کرد.

منبع: فرارو
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 1000

به "حمله پهپادی آمریکا به خودروی الحشد الشعبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله پهپادی آمریکا به خودروی الحشد الشعبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید