چین در دریای چین جنوبی مانور نظامی برگزار می نماید

به گزارش مجله حقوق، خبرگزاری خبرنگاران- تنها چند روز پس از ابراز عصبانیت پکن نسبت به ورود ناو گروه آمریکایی به دریای چین جنوبی، پکن امروز (سه شنبه) گفت که طی چند روز آینده در این آب های مورد مناقشه مانورهای نظامی برگزار خواهد نمود.

چین در دریای چین جنوبی مانور نظامی برگزار می نماید

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، اطلاعیه منتشر شده توسط اداره امنیت دریایی چین ورود به بخشی از آب های دریای چین جنوبی از خلیج تونکین تا غرب شبه جزیره لیژو را از تاریخ 27 تا 30 ژانویه ممنوع نمود اما جزئیات مربوط به زمان برگزاری این مانورها یا مقیاس آنها را اعلام نکرد.

چند روز پس از شروع دوره ریاست جمهوری جو بایدن، ارتش آمریکا اعلام نمود، ناوگروه آمریکایی به رهبری ناو هواپیمابر یواس اس تئودور روزولت روز شنبه وارد دریای چین جنوبی شد.

آب های مورد مناقشه دریای چین جنوبی به یکی دیگر از نقاط اختلاف در روابط دوجانبه پر تنش میان پکن و واشنگتن تبدیل شده است. همزمان با اینکه چین بر ادعاهای قلمرویی خود در دریای چین جنوبی تاکید دارد، ارتش آمریکا در سال های اخیر به طور پیوسته فعالیت های خود در این منطقه را افزایش داده است؛ آب هایی که کشورهایی چون ویتنام، مالزی، فیلیپین، برونئی و تایوان نیز بر آن ادعای مالکیت دارند.

چین روز دوشنبه شکایت کرد که آمریکا مرتبا هواپیماها و کشتی هایی را به دریای چین جنوبی اعزام می نماید و تاکید داشت که چنین اقداماتی برای صلح و ثبات در این منطقه سازنده نیستند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 5 اسفند 1399 بروزرسانی: 5 اسفند 1399 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 713

به "چین در دریای چین جنوبی مانور نظامی برگزار می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین در دریای چین جنوبی مانور نظامی برگزار می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید