چشمه های قیر ، پدیده ای نادر و مجذوب کننده برای گردشگران

به گزارش مجله حقوق، چشمه قیر دهلران با خاصیت گوگردی به عنوان یک پدیده نادر طبیعی یک اثر توریستی برای گردشگران است.

چشمه های قیر ، پدیده ای نادر و مجذوب کننده برای گردشگران

ایسنا: چشمه های قیر شامل یک چشمه اصلی و سه چشمه فرعی است که در حدود 85 هکتار مساحت دارد و برای رسیدن به این چشمه سیاه رنگ که دهانه آن 9 متر است باید از شهر دهلران به سمت بوستان جنگلی آبگرم رفت.

این اثر طبیعی به عنوان یکی از آثار تفریحی، توریستی استان ایلام و با ظرفیت مالی ویژه در شهر دهلران واقع شده است و سالیانه به ویژه در ایام نوروز افراد و گردشگران زیادی از این اثر طبیعی بازدید می نمایند.

چشمه قیر دهلران از پدیده های طبیعی ایران در این شهرستان است که در شمال شرقی دهلران و در دامنه سیاه کوه واقع است.چشمه های قیر همراه با آب از زمین می جوشد و در سرچشمه حوضچه طبیعی سیاه رنگی تشکیل داده و در راستا کوتاه جریان دارد.

حبیب الله محمودیان استاد دانشگاه گفت: این اثر طبیعی در لیست آثار تاریخ طبیعی کشور ثبت شده است، در دوران گذشته از قیر طبیعی منطقه برای قیراندود کردن پشت بام ها استفاده می شد.

محمودیان اضافه کرد: در منابع تاریخی به شهری به نام منس در منطقه اشاره شده که پشت بام خانه های این شهر با قیر اندود شده و آثار باقیمانده از شهرهای تاریخی در منطقه دهلران و موسیان از جمله تپه های پیش از تاریخ موسیان به علت نزدیکی با چشمه قیر ممکن است بقایای شهر منس باشد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 10 آذر 1400 بروزرسانی: 10 آذر 1400 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 1135

به "چشمه های قیر ، پدیده ای نادر و مجذوب کننده برای گردشگران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چشمه های قیر ، پدیده ای نادر و مجذوب کننده برای گردشگران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید