پاستا کاربونارا؛ غذایی پرطرفدار و ساده

به گزارش مجله حقوق، پاستا یکی از غذاهای خوش مزۀ ایتالیایی است. این روزها انواع مختلف پاستا در کافه ها و رستوران ها سرو می گردد. طرز تهیه پاستا بسیار ساده و آسان است. پاستا کاربونارا یکی از انواع پرطرفدار این غذا است که سریع آماده می گردد و طعم خوبی دارد.

پاستا کاربونارا؛ غذایی پرطرفدار و ساده

مواد لازم:

پاستا: 400 گرم

قارچ خرد شده: 200 گرم

کره: 2 قاشق غذاخوری

تخم مرغ: 2 عدد

خامه: یک پیمانه

پنیر پارمزان: 100 گرم

پیازچه: 4 دسته

ژامبون مرغ: 200 گرم

آب لیمو: یک قاشق سوپ خوری

نمک و فلفل به اندازه لازم

طرز تهیه:

طرز تهیه پاستا کاربونارا بسیار ساده است. در قابلمه اندازهی آب ریخته، روی حرارت بگذارید تا جوش بیاید. اندازهی نمک در آن بریزید. وقتی آب به جوش آمد، پاستا را داخل آن بریزید. حدود 10 تا 12 دقیقه زمان ضروری است تا پاستا بپزد و نرم گردد. بعد از پخته شدن پاستا، آن را آبکش کنید. قبل از آبکش کردن، حدود نصف آب داخل قابلمه را کنار بگذارید.

کره را در تابه آب کنید و قارچ های خرد شده را به آن بیفزایید. اندازهی آب لیمو روی آن ها بریزید و آغاز به تفت دادن قارچ ها کنید. استفاده از آب لیمو برای آن است که قارچ ها تغییر رنگ ندهند و سفید بمانند.

در ظرفی تخم مرغ ها را شکسته، به هم بزنید و با خامه، پنیر پارمزان، پیازچه و نمک مخلوط کنید.

ژامبون های مرغ را خرد کنید. مخلوط خامه، ژامبون ها، پاستای پخته شده و آب پاستا را که هنگام آبکش کردن پاستا کنار گذاشته بودید، داخل تابه ای بزرگ بریزید و روی حرارت هم بزنید تا کمی غلیظ گردد.

پاستا حاضر است. آن را در ظرف دل خواه تان سرو کنید. می توانید اندازهی پنیر پارمزان رنده شده روی آن بریزید و با چند برگ ریحان و تعدادی گوجه فرنگی گیلاسی تزیین کنید.

اگر از هواداران غذا های دریایی هستید، می توانید در این پاستا از میگو هم بهره ببرید. برای این کار، حدود 200 گرم میگو را بشویید و در کره تفت دهید و به پاستا اضافه کنید.

منبع: گردشبان
انتشار: 11 دی 1401 بروزرسانی: 11 دی 1401 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 1443

به "پاستا کاربونارا؛ غذایی پرطرفدار و ساده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاستا کاربونارا؛ غذایی پرطرفدار و ساده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید