طرز تهیه پیراشکی سوسیس بازاری در خانه و به سادگی

به گزارش مجله حقوق، پیراشکی که یک غذای روسی محسوب می گردد، در طول این سال ها با تغییرات بسیاری همراه بوده است. این تغییرات تا جایی پیش رفته که هر کشوری با توجه به ذائقه مردمان خود آن را تهیه می نماید. ایرانی ها هم آن را به روش های بسیار و با مواد مختلف تهیه و سرو می نمایند. در کتاب کاله طرز تهیه های متفاوتی از این غذای خوشمزه را می توانید بخوانید. به عنوان مثال طرز تهیه پیراشکی گوشت پیتزایی همراه ویدیو یکی از آن ها است. در این مطلب طرز تهیه پیراشکی سوسیس را برایتان خواهیم گفت تا آن را به سبک بازاری ها در خانه خود آماده کنید.

طرز تهیه پیراشکی سوسیس بازاری در خانه و به سادگی

مواد لازم برای تهیه پیراشکی سوسیس

  • پیاز یک عدد
  • سوسیس شش عدد
  • قارچ 600 گرم
  • فلفل دلمه ای یک عدد
  • زردچوبه به میزان لازم
  • نمک و فلفل به میزان لازم
  • رب گوجه فرنگی 3 قاشق غذاخوری
  • روغن مایع به میزان لازم
  • پنیر پیتزا به میزان لازم
  • پیراشکی آماده یک بسته
  • زرده تخم مرغ یک عدد
  • سیاه دانه برای تزئین

طرز تهیه پیراشکی سوسیس

1. مواد میانی پیراشکی را آماده کنید

در اولین قدم از طرز تهیه پیراشکی سوسیس، احتیاج است که پیاز، فلفل دلمه ای، قارچ و سوسیس ها را ریز خرد نموده و کنار بگذارید. در ماهی تابه ای مناسب روغن ریخته و پیازها را با شعله ای میانه در آن تفت دهید. بعد از سبک شدن پیازها، زردچوبه به آن زده و خوب تفت دهید، سپس سوسیس خردشده را به پیازها اضافه و با یکدیگر هم بزنید. رب گوجه فرنگی را به سوسیس و پیاز اضافه کنید تا عطر و طعم پیراشکی های سوسیس بازار را بگیرد.

بعد از تفت دادن پیاز و سوسیس با یکدیگر، قارچ و فلفل دلمه ای خرد شده را به آن ها اضافه نموده و دوباره خوب هم بزنید. درب ظرف را نبندید تا آب اضافی مواد به خوبی تبخیر گردد.

نکاتی برای خرد کردن مواد

  • در طرز تهیه پیراشکی سوسیس نه تنها می توانید آن ها را ریز خرد کنید، مواد را به صورت خلالی هم می توانید برش دهید.
  • از رنده درشت هم برای رنده کردن مواد پیراشکی تان می توانید بهره ببرید.

نکته برای تفت دادن قارچ ها

هنگام تفت دادن قارچ ها، به آن ها آب لیمو اضافه نموده و تفت دهید. به یاد داشته باشید که بعد از سبک شدن قارچ ها، فلفل دلمه ای را اضافه کنید.

مواد میانی پیراشکی را داخل آن بریزید

در ادامه طرز تهیه پیراشکی سوسیس، خمیرهای پیراشکی آماده را به همراه مواد میانی آن، کنار دست خود آماده کنید. یک قاشق از مواد را به همراه کمی پنیر پیتزا داخل آن بریزید، سپس با یاری چنگال یا انگشت شست و اشاره خود، لبه های آن را ببندید. این کار را آن قدر ادامه دهید تا مواد و خمیرهای شما تمام شوند. برای آن که بتوانید پیراشکی هایتان را به صورت مجلسی سرو کنید، آن ها را رومال کنید. برای این کار، زرده تخم مرغ را به یاری یک لیسک، به آرامی روی پیراشکی ها مالیده و در پایان کمی سیاه دانه روی هریک از آن ها بپاشید.

نکته برای استفاده از خمیر پیراشکی

شما برای تهیه پیراشکی احتیاجی به تهیه خمیرهای آماده از بیرون ندارید، در کتاب کاله می توانید خمیر پیراشکی و طرز تهیه آن را بخوانید.

3. پیراشکی ها را سرخ کنید

در یک ماهی تابه بزرگ روغن بریزید و زمانی که به میزان کافی داغ شد، پیراشکی ها را داخل آن بیاندازید و هر طرف را به خوبی سرخ کنید. هر دو طرف آن باید به خوبی طلایی شده باشند. دقت داشته داشته باشید که پیراشکی ها هنگام سرخ شدن باید در روغن شناور باشند تا به آسانی بتوانید آن ها را برگردانید. پیراشکی های شما آماده هستند، می توانید آن ها را با سس گوجه فرنگی و انواع سبزیجات تزئین کنید.

نکاتی برای تهیه پیراشکی سوسیس

تنها راه تهیه پیراشکی، سرخ کردن نیست، با فر هم می توانید آن را آماده کنید. تنها کافی است از 30 دقیقه قبل، فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم گردد، سپس سینی فر را با کاغذ روغنی پوشانده و پیراشکی ها را با فاصله از یکدیگر داخل آن بچینید. آن را به مدت 15 دقیقه داخل فر بگذارید تا حسابی پخته شوند. در نهایت برای چند دقیقه گریل را روشن کنید تا روی آن ها هم طلایی شوند.

طرز تهیه پیراشکی سوسیس را یک بار برای وعده اصلی غذایتان امتحان و طعم آن را تست کنید.

نکات تکمیلی تهیه پیراشکی سوسیس

پیراشکی به روش های مختلف آماده می گردد اما چیزی که مهم است، دانستن ترفندها و نکاتی است که به پخت بهتر این غذا یاری می نماید. در ادامه چندتا از این ترفندها را آنالیز خواهیم کرد تا شاید جواب سوال هایتان را پیدا کنید.

برای تزئین پیراشکی چه پیشنهادهایی دارید؟

برای آن که پیراشکی های شما ظاهر مجلسی به خود بگیرند، می توانید روی آن ها را دانه خرفه یا کنجد بپاشید، سپس آن ها را سرخ کنید. از سبزیجاتی مانند هویج، کلم بروکلی، پیازچه یا فلفل دلمه ای برای تزئین اطراف ظرف تان می توانید یاری بگیرید. سس ها به ویژه سس قرمز را برای تزئین روی پیراشکی ها نباید فراموش کنید که به آن ها جلوه ای خاص می دهند.

آیا این غذا را تنها می توان با خمیر آماده تهیه کرد؟

خیر. در اصل برای آماده کردن این غذا بهتر است که خمیر پیراشکی را خود از قبل آماده کنید. با این حال کتاب کاله طرز تهیه پیراشکی با خمیر نانوایی را شرح داده است، که در صورت نبود خمیر آماده، از خمیر نانوایی بهره ببرید. یک روش دیگر برای آماده سازی پیراشکی، استفاده از خمیر یوفکا است.

مواد میانی پیراشکی معمولا چه چیزهایی است؟

سوسیس، قارچ و گوشت چرخ نموده تنها گزینه های موجود برای مواد میانی پیراشکی نیستند. شما به راحتی می توانید از فیله مرغ، انواع ژامبون ها و هویج برای پر کردن پیراشکی بهره ببرید. به عنوان مثال شما در کتاب کاله می توانید طرز تهیه پیراشکی اسفناج ساده و خوشمزه و طرز تهیه پیراشکی گوشت و قارچ را بخوانید.

طرز تهیه پیراشکی در کشورهای مختلف به چه صورت است؟

این غذای روسی را جوامع مختلف نه تنها به روش های متفاوتی آماده می نمایند، بلکه ممکن است مواد میانی آن هم متفاوت باشد. در ادامه طریقه آماده کردن این غذا را در کشورهای اسپانیا و عربی خواهیم گفت که در کتاب کاله آورده شده است. شما با کلیک بر لینک های طرز تهیه امپانادا پیراشکی اسپانیایی و طرز تهیه پیراشکی عربی می توانید با دیگر روش های تهیه این غذا آشنا شوید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 5 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1402 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 1493

به "طرز تهیه پیراشکی سوسیس بازاری در خانه و به سادگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه پیراشکی سوسیس بازاری در خانه و به سادگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید