وزارت اقتصاد به اتصال حداقل خدمات به پنجره ملی دولت هوشمند اکتفا کرد

به گزارش مجله حقوق، از ده زیر مجموعه وزارت اقتصاد، سه مورد به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شده اند و این وزارت خانه به حداقل مقدار اتصال، اکتفا نموده است.

وزارت اقتصاد به اتصال حداقل خدمات به پنجره ملی دولت هوشمند اکتفا کرد

پنجره ملی خدمات دولت هوشمند سامانه ای است که به منظور دسترسی راحت و سریع تر عموم مردم به خدمات دستگاه ها و وزارت خانه ها ایجاد شده و اکنون در راستا آماده سازی و بهره برداری واقع شده است. در قانون بودجه سال جاری، تمامی دستگاه های اجرایی و وزارت خانه ها موظف شدند که پنجره واحد خدمات خود را راه اندازی نمایند تا از رجوع دریافت نمایندگان خدمات به سامانه های مختلف و متعدد جلوگیری گردد.

دستگاه ها مکلف بودند پنجره خدمات خود را تا خاتمه شهریور ماه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل نمایند. طبق آخرین آمار، مجموع دستگاه های اجرایی که خدمات آن ها شناسنامه دار شده، 170 دستگاه است که تا به امروز 137 دستگاه مصداق داشتن پنجره واحد را دارند. از این تعداد 68 دستگاه پنجره واحدِ متصل به پنجره ملی خدمات هوشمند دارند. بعلاوه حدود 69 دستگاه یا پنجره واحد ندارند و یا متصل نشده اند.

وزارت امور اقتصاد و دارایی یکی از دستگاه های مهمی است که باید به این پنجره متصل گردد. به گفته احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد، این وزارت خانه جزو دستگاه هایی است که در این زمینه شرایط خوبی دارد.

my.gov.ir آدرس پنجره ملی خدمات دولت هوشمند است که کاربران می توانند با مراجعه به آن نسبت به ثبت نام و احراز هویت اقدام نمایند. پس از اولین ورود، برای دفعات بعدی یک رمز یکبار مصرف کافی است تا به این سامانه دسترسی داشته باشید. با ورود به بخش سامانه های ملی و استانی می توانید دستگاه ها و وزارت خانه های مختلف را مشاهده کنید و سپس وزارت خانه مربوطه را انتخاب کنید.

وزارت اقتصاد را می توان در اینجا پیدا کرد که با انتخاب آن سه زیر مجموعه سازمان امور مالیاتی، گمرک جمهوری اسلامی ایران و بیمه مرکزی ایران قابل مشاهده است.

البته در درگاه اطلاع رسانی خدمات الکترونیکی دولت برای وزارت اقتصاد چندین زیرمجموعه با ذکر تعداد خدمات آن ها نوشته شده که خبری از آن ها در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند نیست و گویا فعلا وزارت اقتصاد به اتصال یک سوم خدمات دستگاه ها (سه دستگاه از بین 9 دستگاه زیر مجموعه به علاوه خدمات خود وزارت خانه) بسنده نموده است. به عنوان مثال توزیع سهام عدالت به عنوان یکی از خدمات سازمان خصوصی سازی تعریف شده که در پنجره خدمات دولت هوشمند مشاهده نمی گردد.

خبرنگاران مالی اقتصاد و انرژی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 مهر 1401 بروزرسانی: 20 مهر 1401 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 1408

به "وزارت اقتصاد به اتصال حداقل خدمات به پنجره ملی دولت هوشمند اکتفا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت اقتصاد به اتصال حداقل خدمات به پنجره ملی دولت هوشمند اکتفا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید