هنر پیکرتراشی با چوب در ارومیه احیا می گردد

به گزارش مجله حقوق، معاون صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: هنر پیکرتراشی با چوب به عنوان یکی از هنرهای بومی و اصیل ارومیه احیا می گردد.

هنر پیکرتراشی با چوب در ارومیه احیا می گردد

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی، 12 اسفندماه 99 جلسه ای با حضور افسانه رنجبر معاون صنایع دستی استان و تعدادی از هنرمندان فعال در رشته پیکرتراشی با چوب برگزار گردید.

رنجبر در این جلسه، اظهار کرد: هنر پیکرتراشی با چوب یکی از رشته های صنایع دستی ریشه دار و بومی ارومیه بوده که برای احیا این رشته احتیاج است هنرمندان به همراه مسئولان مربوطه برای محقق شدن این هدف کوشش نمایند.

او اضافه نمود: ارومیه را اغلب با نام هنرهای چوبی می شناسند و در این میان نباید اجازه داد رشته پیکرتراشی که یکی از شاخه های مهم هنرهای چوبی بوده به مرور زمان به فراموشی سپرده گردد.

معاون صنایع دستی آذربایجان غربی اعلام نمود: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بارها برای احیای این رشته از فعالان صنایع دستی دعوت به عمل آورده تا با هم اندیشی و هم فکری یکدیگر راهی برای احیای هنر پیکرتراشی با چوب در ارومیه و استان پیدا گردد.

او مطرح نمود: این اداره کل در حد توان خود برای برگزاری کلاس های آموزشی این رشته و در اختیار گذاشتن مکانی برای عرضه محصولات صنایع دستی هنرمندان اعلام آمادگی می نماید.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 3 فروردین 1400 بروزرسانی: 3 فروردین 1400 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 772

به "هنر پیکرتراشی با چوب در ارومیه احیا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنر پیکرتراشی با چوب در ارومیه احیا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید