همیلتون؛ پایتخت آبشارهای دنیا

به گزارش مجله حقوق، شهر همیلتون در کانادا، خانه بیش از 100 آبشار است. البته گفته می گردد تعداد آبشارهای این منطقه خیلی بیشتر از این بوده است. آبشارهای نیاگارا از پربازدیدترین آبشارهای آمریکای شمالی است اما پایتخت آبشار های دنیا حدود 50 مایل به طرف غرب، در شهری به نام همیلتون در کانادا واقع شده است. همیلتون که در قلب یک کشور صنعتی قرار گرفته است، دارای طبیعت زیبایی است و معروف ترین زیبایی طبیعی این منطقه آبشارهای همیلتون است. در ادامه با مجله خبرنگاران همراه باشید.

همیلتون؛ پایتخت آبشارهای دنیا

همانطور که اشاره شد بیش از 100 آبشار در همیلتون وجود دارد و این به دلیل موقعیت قرارگیری این شهر در نزدیکی نیاگارا است که بخشی از آن از نیویورک، آنتاریو، میشیگان و ایلینویز جاری می گردد. هر رودخانه، نهر یا جریان آبی که به سمت نیاگارا جاری می گردد باعث ایجاد یک یا چند آبشار می گردد.

همانطور که از یک شهر صنعتی که تمرکز بیشتری روی صنعت دارد انتظار می رود، تا سال 2008 بیش از نیم میلیون نفر از جمعیت این شهر نسبت به وجود این آبشارها بی تفاوت بودند. هنگامی که کریس اکلاند یکی از اهالی شهر همیلتون شهر آبشارها را کشف کرد، یک سازمان غیر انتفاعی تصمیم گرفت آشارهای این شهر را بیشتر به مردم بشناساند. مردم محلی از آبشارهای عظیم تر این شهر اطلاع داشتند و در تعطیلات آخر هفته به دیدن این آبشارها می رفتند. آنها به پیک نیک می رفتند و در این آبشارها شنا می کردند اما هیچ کس از زیبایی نهفته همیلتون خبر نداشت.

حتی امروز هم کسی نمی تواند تعداد دقیق آبشارهای همیلتون را تخمین بزند. وبسایت کریس اکلاند تعداد این آبشارها را 130 عدد به همراه نام هایشان اعلام نموده است اما بعضی منابع تا 150 عدد آبشار هم اعلام نموده اند. تعداد آشارهای همیلتون در هر فصل از سال متفاوت است زیرا حدود 50 الی 60 آبشار در طول سال در برهه های زمانی خاصی جاری می شوند. چند آبشار هم در ملک های خصوصی قرار دارند و ممکن است در شمارش این آبشارها قرار نگرفته باشند. به علاوه، چندین آبشار در مرکز همیلتون به دلیل افزایش جمعیت و ساخت و ساز در حال از بین رفتن هستند.

همیلتون هیچ رودخانه ای ندارد بنابراین اندازه آبشارها قابل مقایسه با آبشارهای نیاگارا نیست. آبشارهای همیلتون کوچک و آرام هستند و تنوع زیادی در آنها وجود دارد. آبشارهای کوچک، آبشارهای روبانی (دارای ارتفاع زیاد و عرض کم)، آبشارهای کلاسیک که ارتفاع و عرض آبشار تقریبا مساوی است، آبشارهای پرده ای که ارتفاع و عرض زیادی دارند از انواع آبشارهای همیلتون هستند.

زیباترین آبشار همیلتون آبشار وبستر نام دارد. بلندترین آبشار با 41 متر ارتفاع، آبشار تیوس و کوتاه ترین آبشار، آبشار لیتل دیویس با ارتفاع 3 متر هستند. تصویر آبشارهای همیلتون را در ادامه خواهید دید.

آبشار وبستر

آبشار آلبیون

آبشار آپر پرینسس

آبشار شرمن

آبشار تیوس

آبشار تیفانی

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 5 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 125

به "همیلتون؛ پایتخت آبشارهای دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همیلتون؛ پایتخت آبشارهای دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید