مشاجره روسیه و انگلیس درباره کلاه سفیدها در شورای امنیت

به گزارش مجله حقوق، نمایندگان روسیه و انگلیس در نشست شورای امنیت سازمان ملل به مشاجره و بحث درباره نقش سازمان به اصطلاح کلاه سفیدها در سوریه پرداخته و طرف روسی معتقد است که حمایت از آنها سزاوار محکومیت است.

مشاجره روسیه و انگلیس درباره کلاه سفیدها در شورای امنیت

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، دمیتری پولیانسکی معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست آنلاین اعضای شورای امنیت درباره سوریه بیان کرد که دولت انگلیس بودجه مالیات دهندگان این کشور را برای حمایت از سازمان به اصطلاح بشرمحبت آمیز کلاه سفیدها به هدر می دهد.

سرگئی ورشینین معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز در این نشست یادآور شد که خوب نشان دادن چهره تروریست هایی در سوریه که با یاری سازمان کلاه سفیدها خود را مخالفان مسلح جلوه می دهند، غیرقابل قبول و مستحق محکوم شدن است.

در پاسخ به اظهارات نمایندگان روسیه، باربارا وودوارد نماینده دائم انگلیس در سازمان ملل به دفاع از کلاه سفیدها پرداخته و گفت: هر نوع پیشنهاد برای مرتبط دانستن کلاه سفیدها با گروه های تروریستی در سوریه، بی اساس و غیرقابل قبول است.

به گفته این دیپلمات انگلیسی، این سازمان جان بیش از 150 هزار نفر را در سوریه نجات داده است و اقدامات انسان محبت آمیز کلاه سفیدها باید مورد حمایت شورای امنیت سازمان ملل قرار بگیرد.

پولیانسکی به این سخنان پاسخ داد: پافشاری که شرکای غربی و انگلیسی برای دفاع از سازمان به اصطلاح کلاه سفیدها نشان می دهد، باید در موارد بهتری استفاده شد. اشتیاق مقامات لندن در صرف پول مالیات دهندگان انگلیسی برای این سازمان، غیرقابل توجیه است.

این دیپلمات روس به کنایه اضافه کرد: من با شما همدردی می کنم. مسئله بسیار پیچیده ای است، به خصوص با توجه به سئوالات بسیار زیادی که در رابطه با ارتباط سرویس های اطلاعاتی انگلیس با کلاه سفیدها بوجود آمده است.

نماینده روسیه در سرانجام گفت: البته واقعاً درست نیست که مسائل داخلی کشورها در نشست شورای امنیت حل و فصل گردد. چنین ترفندهایی به هیچ وجه شایسته افتخار دیپلماسی هوشمندانه انگلیس نیست.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 فروردین 1400 بروزرسانی: 27 فروردین 1400 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 820

به "مشاجره روسیه و انگلیس درباره کلاه سفیدها در شورای امنیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاجره روسیه و انگلیس درباره کلاه سفیدها در شورای امنیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید