مردم مى توانند بدون دغدغه خون اهدا نمایند

به گزارش مجله حقوق، سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: ویروس کرونا به وسیله خون منتقل نمى گردد و مردم مى توانند بدون دغدغه خون اهدا نمایند.

مردم مى توانند بدون دغدغه خون اهدا نمایند

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، بشیر حاجی بیگی سخنگوی سازمان انتقال خون در رابطه با کمبود خون در بعضی استان ها گفت: در بیشتر شهر ها بیماران تالاسمی را وجود دارند که احتیاج همیشگی به دریافت خون دارند، اما هموطنان اهدای خون خود را به ماه مبارک رمضان در شب های قدر موکول مى نمایند در صورتی که احتیاج به خون یک احتیاج همیشگی است.

وی اضافه نمود: در استان هایی مانند تهران، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان و مخصوصا استان هایى که بیماران خونى از جمله بیمارى تالاسمى دارند مردم باید توجه بیشتری به اهدای خون داشته باشند.

سخنگوی سازمان انتقال خون در پاسخ به سوالی درباره احتمال ابتلا به بیماری کرونا هنگام اهدای خون گفت: ویروس کرونا به وسیله خون منتقل نمى گردد و مردم مى توانند بدون دغدغه خون اهدا نمایند و تمام مراکز ما سال هاست که به صورت استریل فعالیت می نمایند. مردم کشور هیچ دغدغه و نگرانی از این بابت نداشته باشند.

وی در رابطه با طرح جمع آوری و ذخیره پلاسما گفت: افرادی که به بیماری کووید 19 مبتلا شدند و سلامتی خود را دوباره به دست آوردند پس از 28 روز مى توانند پلاسمای خود را اهدانمایند که این پلاسما برای بیمارانی که در بستر بیماری هستند مصرف مى گردد و ما پاسخ های مثبتی از این طرح گرفتیم و در آینده نزدیک نتایج قطعی در این زمینه را به مردم اعلام خواهیم کرد.

وی در ادامه اضافه نمود: همه هموطنان با تمام گروه های خونی مى توانند پلاسما و خون را اهدا نمایند. آقایان در سال 4 بار و خانم ها 3 بار مى توانند خون اهدا نمایند و هموطنان مى توانند با مراجعه به سایت انتقال خون اسامی مراکز و پایگاه های اهدای خون را پیدا نمایند.

وى در پاسخ به سوالی درباره مبتلا نشدن افراد دارای گروه خونی O به کرونا منفی گفت: این موضوع فقط در حد حدس است و مستند علمی در رابطه با آن وجود ندارد و نمى توان آن را تایید کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 246

به "مردم مى توانند بدون دغدغه خون اهدا نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم مى توانند بدون دغدغه خون اهدا نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید