قیمت خودرو های ایران خودرو و سایپا امروز چهارشنبه 22 دی 1400
به گزارش مجله حقوق، قیمت محصولات ایران خودرو امروز چهارشنبه 22 دی 1400 نسبت به روز گذشته ثابت ماند و بدون کاهش یا افزایشی با همان قیمت روز گذشته به فروش رسید. امروز پژو 206 تیپ دو 270 میلیون تومان، پژو 206 تیپ پنج 325 میلیون تومان و پژو 206 صندوقدار 317 میلیون تومان در بازار آزاد خودرو معامله شد.
به گزارش خبرنگاران، قیمت تندر 90 امروز چهارشنبه 22 دی 1400 بدون کاهش یا افزایشی نسبت به روز گذشته 440 میلیون تومان بود. تارا دنده ای امروز 425 میلیون تومان، رانا LX 249میلیون تومان و رانا پلاس 270 میلیون تومان معامله شدند.
قیمت محصولات سایپا امروز چهارشنبه 22 دی 1400 نوسانی بین یک تا پنج میلیون تومان را تجربه کرد. البته این نوسان در بین مدل های پر فروش این شرکت رخ داد و در سایر مدل ها حتی شاهد افزایش 20 میلیون تومانی قیمت نسبت به روز گذشته بودیم. سایپا 151 امروز یک میلیون تومان نسبت به روز گذشته مقرون به صرفه شد و به 168 میلیون تومان رسید. تیبا دو پلاس با سه میلیون تومان افزایش قیمت به 202 میلیون تومان و ساینا با یک میلیون تومان کاهش قیمت نسبت به دیروز به 193 میلیون تومان رسید.
قیمت سیتروئن C3 امروز 20 میلیون تومان افزایش یافت و به یک میلیارد و 50 میلیون تومان رسید. چانگان با پنج میلیون تومان افزایش قیمت به 625 میلیون تومان و کیا سراتو با همین نرخ افزایش قیمت نسبت به روز گذشته به یک میلیارد و 55 میلیون تومان رسید.
قیمت خودرو های ایران خودرو در بازار آزاد
وانت آریسان مقرون به صرفه ترین خودرو فراوریی ایران خودرو در بازار آزاد محسوب می گردد و در دسته وانت های تک کابین قرار می گیرد. مقرون به صرفه ترین خودرو سواری فراوری شده ایران خودرو در بازار آزاد رانا Lx است. رانا با موتور TU5 از نظر پیشرانه با خودرو های 206 تیپ پنج، پژو پارس، پژو 207 و پژو 405 رقابت دارد. با وجود توقف فراوری رانا، نسخه به روزرسانی شده رانا پلاس به وسیله ایران خودرو روانه بازار شد. بعد از رانا Lx، پژو 405 و سمند Lx مقرون به صرفه ترین محصولات داخلی ایران خودرو به حساب می آیند.
در سوی مقابل گران ترین خودرو داخلی ایران خودور دنا پلاس توربو اتوماتیک است. دنا پلاس توربو اتوماتیک از موتور EF7 توربو بهره می برد و مجهز به جعبه دنده شش سرعته است. بعلاوه جدیدترین خودرو داخلی ایران خودرو تارا دنده دستی است و همین حالا دومین محصول گران قیمت ایران خودرو به شمار می رود. بعلاوه قرار است نسخه اتوماتیک تارا به زودی وارد بازار گردد. پژو پارس اتوماتیک نیز مقرون به صرفه ترین محصول ایران خودرو با جعبه دنده اتوماتیک است. بین مدل های مونتاژی ایران خودور پژو 508 بیشترین قیمت را دارد و کنار سوزوکی گرند ویتارا اتوماتیک در دسته خودرو های گران تر از یک میلیارد قرار می گیرد.
خودرو | قیمت سه شنبه | قیمت امروز |
وانت آریسان | 204 میلیون تومان | 204 میلیون تومان |
سمند Lx | 260 میلیون تومان | 260 میلیون تومان |
سمند EF7 | 263 میلیون تومان | 263 میلیون تومان |
سمند EF7 دوگانه سوز | 350 میلیون تومان | 350 میلیون تومان |
سمند سورن Elx | 272 میلیون تومان | 272 میلیون تومان |
دنا تیپ یک | 362 میلیون تومان | 362 میلیون تومان |
دنا پلاس دنده ای توربو | 498 میلیون تومان | 498 میلیون تومان |
دناپلاس توربو اتوماتیک | 527 میلیون تومان | 527 میلیون تومان |
پژو 405 | 276 میلیون تومان | 276 میلیون تومان |
پژو پارس | 278 میلیون تومان | 278 میلیون تومان |
پژو پارس اتوماتیک | 400 میلیون تومان | 400 میلیون تومان |
پژو 207 دنده ای | 369 میلیون تومان | 369 میلیون تومان |
پژو 207 اتوماتیک | 552 میلیون تومان | 552 میلیون تومان |
رانا Lx | 249 میلیون تومان | 249 میلیون تومان |
رانا پلاس | 270 میلیون تومان | 270 میلیون تومان |
تارا دنده ای | 425 میلیون تومان | 425 میلیون تومان |
پژو 206 تیپ 2 | 270 میلیون تومان | 270 میلیون تومان |
پژو 206 تیپ 5 | 325 میلیون تومان | 325 میلیون تومان |
پژو 206 صندوقدار | 317 میلیون تومان | 317 میلیون تومان |
تندر 90 | 440 میلیون تومان | 440 میلیون تومان |
پژو 2008 | یک میلیارد و 150 میلیون تومان | یک میلیارد و 150 میلیون تومان |
هایما S5 | 790 میلیون تومان | 790 میلیون تومان |
هایما S7 | 865 میلیون تومان | 865 میلیون تومان |
سوزوکی گرند ویتارا اتوماتیک | یک میلیارد و 400 میلیون تومان | یک میلیارد و 400 میلیون تومان |
پژو 508 | یک میلیارد و 650 میلیون تومان | یک میلیارد و 650 میلیون تومان |
قیمت خودرو های سایپا
پراید 132 مقرون به صرفه ترین خودرو سایپا است. پراید وانت قیمت بیشتری نسبت به دیگر مدل های خانواده پراید دارد و پراید وانت پلاس نیز از کوئیک دنده ای و ساینا دنده ای قیمت بیشتری دارد. تیبا به عنوان جایگزین پراید روانه بازار شد و در حال حاضر مدل صندوقدار این خودرو مقرون به صرفه ترین محصول فراوریی سایپا به شمار می رود. بعد از تیبا صندوقدار، ساینا دنده ای مقرون به صرفه ترین خودرو در حال فراوری به وسیله سایپا محسوب می گردد. ساینا دنده ای در واقع نسخه به روزرسانی شده تیبا است. تیبا دو یا تیبا هاچبک بعد از تیبا صندوقدار و ساینا، مقرون به صرفه ترین خودرو فراوری شده سایپا هستند. همه فراوریات داخلی سایپا از جمله تیبا، تیبا 2، ساینا، کوئیک، ساینا s، کوئیک در بخش پیشرانه یکسان هستند. این خودرو ها به یک پیشرانه 1500 سی سی و جعبه دنده پنج سرعته مجهز شده اند.
به گزارش خبرنگاران، گران ترین خودرو فراوری داخل سایپا در بازار آزاد شاهین است. شاهین جدیدترین خودرو فراوریی سایپا نیز به شمار می رود. شاهین از نظر پیشرانه دارای همان موتور تیبا است که برای جبران توان ناکافی به توربو مجهز شده است. تنها خودرو شرکت ساییپا با جعبه دنده اتوماتیک، کوئیک اتومات است. کوئیک اتوماتیک پلاس هم به تنها پیشرانه فراوری شده سایپا یعنی M15 مجهز شده است. بین مدل های مونتاژی سایپا نیز سیتروئن C3 و کیا سراتو قیمت بیشری دارند.
خودرو | قیمت سه شنبه | قیمت امروز |
پراید 111 | 188 میلیون تومان | 188 میلیون تومان |
پراید 131 | 171 میلیون تومان | 171 میلیون تومان |
پراید 132 | 160 میلیون تومان | 160 میلیون تومان |
پراید 151 | 169 میلیون تومان | 168 میلیون تومان |
پراید 151 پلاس | 181 میلیون تومان | 181 میلیون تومان |
تیبا | 182 میلیون تومان | 182 میلیون تومان |
تیبا 2 | 187 میلیون تومان | 187 میلیون تومان |
تیبا 2 پلاس | 199 میلیون تومان | 202 میلیون تومان |
ساینا | 194 میلیون تومان | 193 میلیون تومان |
ساینا S | 208 میلیون تومان | 208 میلیون تومان |
کوئیک دنده ای | 196 میلیون تومان | 196 میلیون تومان |
کوئیک اتوماتیک پلاس | 285 میلیون تومان | 285 میلیون تومان |
سیتروئن | یک میلیارد و 30 میلیون تومان | یک میلیارد و 50 میلیون تومان |
چانگان | 620 میلیون تومان | 625 میلیون تومان |
وانت زامیاد | 280 میلیون تومان | 280 میلیون تومان |
کیا سراتو | یک میلیارد و 50 میلیون تومان | یک میلیارد و 55 میلیون تومان |
آریو | 440 میلیون تومان | 440 میلیون تومان |
شاهین | 345 میلیون تومان | 345 میلیون تومان |