عوامل مؤثر بر موفقیت ورزشکاران در کسب سهمیه المپیک

به گزارش مجله حقوق، عوامل مؤثر بر موفقیت ورزشکاران در کسب سهمیه المپیک توسط اعضای هیئت علمی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی 15 شهریورماه انجام خواهد شد.

عوامل مؤثر بر موفقیت ورزشکاران در کسب سهمیه المپیک

به گزارش خبرنگار حوزه ورزش گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران، در ادامه سلسله گفتگوهای مجازی پژوهشگاه تربیت بدنی، عوامل مؤثر بر موفقیت ورزشکاران در کسب سهمیه المپیک توسط محسن اسماعیلی و حسین زارعیان از اعضای هیئت علمی پژوهشگاه ساعت 21 روز شنبه 15 شهریورماه انجام خواهد شد.

کاروان ورزشی ایران در سال 2021 از تاریخ دوم تا هجدهم مردادماه سال 1400 (23 ژولای 2021 تا 8 آگوست 2021) در حالی گام به بازی های المپیک خواهد گذاشت که تا پیش از شیوع ویروس کرونا به گفته توماس باخ (رئیس کمیته بین المللی المپیک) این دوره از بازی ها یکی از باشکوه ترین دوره های برگزاری المپیک خواهد بود.

حضور در این رویداد مهم برای هر کشوری از مزایای بسیار برخوردار است. حضور قدرتمند ورزشکاران نخبه هر کشور نشان از توانمندی آن کشور را دارد. کاروان ورزشی ایران نیز پس از بازی های المپیک 2016 و کسب رتبه 25، بایستی با نگاهی علمی و کارشناسانه نقاط قوت و ضعف خود را در بخش های مختلف ورزش شناسایی نموده و خود را برای المپیک 2020 و کسب توفیقات بیشتر آماده سازد. اما در این راه هر تیم و کاروانی از هر کشور ازجمله ورزشکاران اعزامی ایران با برخی چالش ها دست وپنجه نرم می کند.

بر اساس این گزارش در این گفتگوی اینستاگرامی، اسمعیلی و دکتر زارعیان پیرامون مسائل اقتصادی (کمبود بودجه دولت، کمیته ملی المپیک و فدراسیون ها، توزیع به موقع اعتبارات به فدراسیون ها، سطح درآمد و حقوق ورزشکاران و...)، مسائل سیاسی (تعامل فدراسیون ها، کمیته های ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان با نهادهای بین المللی درزمینهٔ ورزش، تعامل فدراسیون های ورزشی با وزارت امور خارجه جهت اعزام و برگزاری مسابقات در سطح بین المللی، عدم تعامل فدراسیون ها، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان با سران و مسئولین کشوری و...)، مسائل اجتماعی و فرهنگی (توسعه ورزش اقلیت های مذهبی از سوی فدراسیون ها، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان، توسعه ورزش های بومی محلی از سوی فدراسیون ها، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان و...)، مسائل مرتبط با فناوری (برخورداری از پایگاه داده ورزشکار حرفه ای داخلی و خارجی در فدراسیون ها، استفاده فدراسیون های ورزشی از فناوری های روز دنیا، برخورداری از نرم افزارهای خبرنگارانلیز عملکرد فردی و تیمی در رشته های ورزشی و ...) و برخی مسائل مرتبط با رشته ورزشی (استفاده از مربیان حرفه ای دنیا توسط فدراسیون، استقلال و توانمندی فدراسیون های ورزشی، میزان انگیزش ورزشکاران، حضور در مسابقات برون مرزی، نحوه رابطه مناسب بین مربی و ورزشکار و...) که می تواند ازجمله چالش های پیشروی کسب سهمیه از سوی ورزشکاران ایران باشد گفتگو خواهند کرد.

علاقه مندان و دانشجویان حوزه علوم ورزشی برای بهره مندی از مطالب علمی این سلسله گفتگوهای مجازی می توانند به صفحه رسمی اینستاگرام پژوهشگاه تربیت بدنی به نشانی https://www.instagram.com/ssrc-publicrelationsمراجعه کنند.

4084/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 28 مهر 1399 بروزرسانی: 28 مهر 1399 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 460

به "عوامل مؤثر بر موفقیت ورزشکاران در کسب سهمیه المپیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عوامل مؤثر بر موفقیت ورزشکاران در کسب سهمیه المپیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید