طرح پژوهشی فاجعه و روایت به وسیله پژوهشکده مردم شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری به انجام رسید

به گزارش مجله حقوق، ایلنا/ براساس خبرهای واصله، طرح پژوهشی فاجعه و روایت به وسیله پژوهشکده مردم شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری به انجام رسید.

طرح پژوهشی فاجعه و روایت به وسیله پژوهشکده مردم شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری به انجام رسید

علیرضا حسن زاده، مجری طرح و عضو هیأت علمی پژوهشکده مردم شناسی گفت: این پژوهش به آنالیز تطبیقی دو رخداد فاجعه بار همه گیری کووید 19 در سالهای 1398 تا 1400 و وقوع زلزله بم در سال 1382 می پردازد.

او توضیح داد: در این پژوهش، از منظر انسان شناسی فاجعه به ابعاد گوناگون تأثیر دو رخداد یاد شده بر حوزه هایی چون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پرداخته شده است.

رئیس پژوهشکده مردم شناسی اضافه کرد: حوزه مطالعاتی این پژوهش، مردم شناسی فاجعه، مطالعات فاجعه و مدیریت فاجعه بوده و در حوزه فرهنگی کشور ایران به انجام رسیده است.

مجری طرح پژوهشی فاجعه و روایت اظهارکرد: در این گزارش، تأثیر فاجعه بر ادبیات و هنر و باز تعریف هویت آستانه ای مورد آنالیز قرار گرفته و مضمون اصلی این تحقیق تأثیر چرخه های فاجعه چون زلزله، خشکسالی، سیل، جنگ و… بر فرهنگ و هویت ایرانی است.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در خاتمه اعلام کرد: این طرح بر محور و ساخت مفهوم زیست فاجعه ارائه شده است.

منبع: همگردی
انتشار: 8 آبان 1401 بروزرسانی: 8 آبان 1401 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 1416

به "طرح پژوهشی فاجعه و روایت به وسیله پژوهشکده مردم شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری به انجام رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح پژوهشی فاجعه و روایت به وسیله پژوهشکده مردم شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری به انجام رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید