صحنه سازی برای فرار

به گزارش مجله حقوق، خبرنگاران: حسین خودش را به آپارتمان مهشید رساند. در نیمه باز بود، نگران وارد آپارتمان شد. چند بار او را صدا زد، اما جوابی نشنید. به جستجوی خانه پرداخت و متوجه در باز بالکن شد. در بالکن، با صحنه هولناکی رو به رو شد.پیکر بی جان مهشید روی زمین بود.

صحنه سازی برای فرار

به گزارش گروه سایر رسانه های خبرنگاران، سروان میری در اداره آگاهی در حال آنالیز پرونده قتلی بود که رئیس اداره جنایی از او خواست به اتاقش برود. کارآگاه پس از ورود به اتاق احترام نظامی گذاشت. سرهنگ برگه ای را به او داد و گفت: زن جوانی در آپارتمانش خودکشی نموده است. بازپرس دستور داده یکی از افسران پلیس آگاهی صحنه را آنالیز کند. نشانی را برایت نوشته ام، سریع خود را به آنجا برسان و صحنه را آنالیز کن و فردا صبح گزارش آن را آماده کن.

سروان پس از خروج از اتاق رئیس، راهی محل حادثه در یکی از محلات غرب تهران شد.

حضور خودروهای پلیس و پزشکی قانونی با چراغ های گردان روشن مقابل ساختمان ده طبقه، محل حادثه را نشان می داد. سروان وارد ساختمان شد. تعدادی از ساکنان در حیاط منزل بودند و رفت و آمد ماموران را زیر نظر داشتند. بازار شایعه هم داغ بود و هر کدام تحلیل خودش را می گفت. رئیس کلانتری خود را به سروان رساند و بعد از احوالپرسی گفت: ساعت دو بعدازظهر مرگ مشکوک زن جوانی به ما اعلام شد. وقتی به اینجا آمدیم با جسد زن جوان در بالکن رو به رو شدیم. شواهد نشان می دهد خودکشی نموده است. زن جوان مهشید نام داشت و در آپارتمان طبقه سوم زندگی می کرد. امروز ظهر نامزد مهشید به غیبت او مشکوک شده و خود را به اینجا رسانده بود. او با مشاهده جسد نامزدش موضوع را به پلیس خبر داد. هیچ مورد مشکوکی را در صحنه به دست نیاوردیم.

سروان سپس به طبقه سوم ساختمان رفت. وسایل خانه منظم سرجایشان بودند و اثری از درگیری و به هم ریختگی دیده نمی شد. ماموران تشخیص هویت در حال عکسبرداری از محل بودند. سروان خود را به بالکن رساند. جسد زن جوان در حالی که لباس رسمی به تن داشت روی زمین افتاده بود. هیچ آثاری از درگیری روی بدن او مشاهده نمی شد. در مشتش یک قوطی خالی قرص آرام بخش بود. یک لیوان خالی هم روی اپن آشپزخانه بود که روی دیواره اش رسوب سفید رنگی دیده می شد.

کارآگاه به اتاق خواب رفت و از رئیس کلانتری خواست فرهاد را برای بازپرسی به آنجا بیاورد. دقیقه ای بعد مرد جوان ناراحت وارد اتاق شد. سروان به او تسلیت گفت و بازپرسی را شروع کرد.

چطور متوجه ماجرا شدید؟

امروز ساعت یک بعدازظهر با مهشید برای خرید حلقه ازدواج قرار داشتیم اما هر چه منتظر ماندم، نیامد. چند بار با تلفن همراهش تماس گرفتم که جواب نداد. نگران شدم.او خیلی خوش قول بود، به همین دلیل راهی خانه اش شدم. چند باز زنگ آپارتمان را زدم، اما مهشید در را باز نکرد. با یاری یکی از همسایه ها وارد ساختمان شدم. در آپارتمان نیمه باز بود. این موضوع شک مرا بیشتر کرد. وارد شدم و چند بار مهشید را صدا کردم. باد پرده بالکن را تکان داد، خودم را به آنجا رساندم و با پیکر نامزدم روبه رو شدم. او مرده بود و نفس نمی کشید. از همسایه ها یاری خواستم و آنها با اورژانس و پلیس تماس گرفتند.

با هم اختلاف داشتید؟

نه ما عاشقانه هم را دوست داشتیم. مهشید زن پرانرژی و سر زنده ای بود. نمی دانم چرا خودکشی نموده است.

نامزدتان تنها زندگی می کرد؟

نه با یکی از دوستانش به نام رعنا زندگی می کرد. امروز رعنا در محل کارش بود و با تماس من به اینجا آمد.

کارآگاه از فرهاد خواست اتاق را ترک کند و به رعنا بگوید وارد اتاق گردد.

زن جوان در حالی که خونسرد بود وارد اتاق شد و زمانی که روبه روی سروان نشست بی مقدمه گفت: آخر کار خودش را کرد. یک بار هم می خواست خودش را از پشت بام به پایین بیندازد که مانعش شدم. اما امروز سرانجام کار خودش را کرد.

چرا باید خودکشی می کرد؟

مدتی بود گوشه گیر شده بود و کم حرف می زد. فکر می کنم با فرهاد مشکل پیدا نموده بود. بعد از قرص خوردن، قصد داشته خود را از بالکن به پایین بیندازد.

به نظر می رسد از مرگ او ناراحت نیستید؟

راضی هم نیستم! من و مهشید با هم اختلاف قدیمی داشتیم. ابتدا قرار بود من و فرهاد ازدواج کنیم، اما مهشید رابطه من و فرهاد را خراب کرد و جای خودش را در دل فرهاد باز کرد.

سروان یک بار دیگر صحنه را آنالیز کرد. بعد خود را به رئیس کلانتری رساند و گفت: زن جوان خودکشی ننموده بلکه او را کشته اند. قاتل بعد از قتل با صحنه سازی قصد داشته موضوع را خودکشی نشان دهد.

کارآگاه دستور بازداشت قاتل را صادر کرد تا فردا از او بازپرسی کند.

با دو دلیل سروان، رعنا به عنوان قاتل دستگیر شد. او که تصور نمی کرد راز قتل به این زودی فاش گردد، وقتی راهی برای فرار ندید به قتل اعتراف کرد و گفت: فکر نمی کردم پلیس متوجه نقشه ام گردد و در صحنه قتل دستگیر شوم.

شما خواننده گرامی با اشاره به 2 دلیل کارآگاه برای اثبات قتل مهشید می توانید در مسابقه معمای پلیسی شرکت کنید. پاسخ خود را همراه نام و نام خانوادگی به شماره 300011224 ارسال کنید.

منبع: جام جم

منبع: تسنیم
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 271

به "صحنه سازی برای فرار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صحنه سازی برای فرار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید