مقایسه هوندا CR، V تورینگ 2016 با سانتافه و سورنتو

به گزارش مجله حقوق، شاید در دیگر نقاط دنیا برندهای کره ای رقیبان خوبی برای خودروهای ژاپنی محسوب نشوند، اما در ایران مقایسه آن ها تقریباً عادی شده است چرا که خودروهای باکیفیت اروپایی حضور چندان پررنگی در داخل ندارند و کم تر مورد استفاده عمومی قرار می گیرند. البته که در طی ماه های اخیر محصولات کره ای و ژاپنی نیز قیمت های نجومی پیدا نموده اند و با توان خرید قشر میانه فاصله گرفته اند، اما همچنان در یک رده قیمت قرار می گیرند. بنابراین رقیبان هوندا CR-V تورینگ 2016 در ایران معمولاً در بین هم وطنانش یا خودروهای هم سطح کره ای هستند.

مقایسه هوندا CR، V تورینگ 2016 با سانتافه و سورنتو

در این مطلب قصد داریم به نتایج مقایسه مقایسه هوندا CR-V با سانتافه و سورنتو نگاهی داشته باشیم و این سه خودرو را از منظرهای مختلف آنالیز کنیم.

مقایسه هوندا CR-V با کیا سورنتو 2015

هوندا CR-V بخریم یا سورنتو؟ اگر این پرسشی است که شما هم در پی پاسخش هستید، با مطالعه این مقایسه احتمالاً پرسشی برای آن به دست خواهید آورد. نسل سوم کیا سورنتو در سال 2015 به بازار عرضه شد. این نسل از کیا تفاوت های زیادی با نسل قبلی داشت و در طراحی بدنه و کابین تغییرات چشم گیری تجربه نموده بود. در بخش طراحی ظاهری باید گفت هرچند CR-V از منطق ژاپنی بهره می برد، اما چشم خریداران ایرانی سال هاست به طراحی های کره ای عادت نموده است. پس این بخش را به سلیقه خریداران واگذار می کنیم. اما کابین سورنتو با تریم چرمی و چوبی، چهره ای مجذوب کننده تر نسبت به کابین ساده CR-V دارد؛ گرچه در کیفیت ساخت و متریال همچنان چند قدم عقب تر از رقیب ژاپنی می ایستد.

سورنتو نیز مجهز به موتور 4 سیلندر 2.4 لیتری است که 188 اسب بخار قدرت دارد و 241 نیوتن متر گشتاور؛ یعنی تقریباً برابر با موتور 2.4 لیتری 4 سیلندر CR-V با 185 اسب بخار قدرت و 245 نیوتن متر گشتاور. سقف سرعت سورنتو 189 کیلومتر بر ساعت گزارش شده و شتاب صفر تا 100 کیلومتر آن 9.8 ثانیه است. یعنی باز هم نزدیک به CR-V با سقف سرعت 199 کیلومتر بر ساعت و شتاب حدود 8.9 ثانیه ای؛ اما در مصرف سوخت هوندا به صرفه بودنش را با مصرف سوخت ترکیبی 8.9 لیتر در هر 100 کیلومتر به رخ سورنتو با 9.9 لیتر می کشد. سورنتو به جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک مجهز است که هماهنگی خوبی با موتور نشان می دهد، اما همچنان به پای جعبه دنده CVT هوندا نمی رسد.

در بخش تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی رجحان ها نسبی است؛ مثلاً CR-V تورینگ 8 کیسه هوا دارد و سورنتو 6 تا. سورنتو مجهز به گرم کن و سردکن جایگاه های عقب بوده و ظرفیت 7 سرنشین دارد. درحالی که CR-V پنج سرنشینه است. اما کیا سورنتو یک رجحان قابل توجه دارد و آن سه حالت مختلف رانندگی است. آن چه نبودش در CR-V یک نکته منفی بزرگ محسوب می گردد.

البته بابت این امکانات بیش تر باید قیمت بالاتری هم برای سورنتو 2015 پرداخت کرد. تصمیم گیری این بخش از مقایسه با شما باشد بهتر است.

مقایسه هوندا CR-V با هیوندای سانتافه 2016

حال که مقایسه هوندا CR-V با کیا سورنتو را خواندیم، بهتر است به سراغ سانتافه برویم و به سوال هوندا CR-V بخریم یا سانتافه؟ پاسخ دهیم.

هیوندای سانتافه از شاسی بلندهایی است که مدت هاست در بازار ایران حضور فعال دارد و به همین سبب اطمینان مشتری ها را به خود جلب نموده است. فیس لیفت نسل سوم آن که در سال 2016 عرضه شد، نسخه مورد نظر برای مقایسه با CR-V تورینگ است.

سانتافه نیز مانند CR-V از یک موتور 2.4 لیتری 4 سیلندر 16 سوپاپ بهره می برد. این موتور توان فراوری حداکثر 185 اسب بخار قدرت و 245 نیوتن متر گشتاور را دارد؛ یعنی عملکردی کاملاً مشابه با موتور CR-V. اختلاف اصلی این دو خودرو از سقف سرعت 187 کیلومتری سانتافه آغاز می گردد و فاصله شتاب صفر تا 100 کیلومتر 9.1 ثانیه ای. ارقامی که در CR-V به مقدار 199 کیلومتر بر ساعت و 8.7 ثانیه گزارش شده است. کیفیت برتر موتور CR-V به این جا ختم نمی گردد. مصرف سوخت ترکیبی 8.9 لیتری این خودرو رقیب کره ای اش را با مصرف ترکیبی 10.8 لیتر در هر 100 کیلومتر تسلیم می نماید.

نکته مهم دیگر دیفرانسیل جلو بودن سانتافه است. این امر به عنوان یک خودروی شاسی بلند عیب بزرگی است؛ به خصوص در برابر سیستم عالی چهارچرخ متحرک هوندا CR-V.

در بخش امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی دو خودرو تقریباً در یک سطح هستند. اما هرچه از استهلاک پایین و کیفیت ساخت هوندا بخواهیم یاد کنیم، نمی توان از وجود نمایندگی مجاز برای هیوندای و خدمات پس از فروش فوق العاده آن صرف نظر کرد. آن چه در بازار خرید و فروش خودروها تأثیر بسیار زیادی دارد.

در بخش قیمت باید گفت هیوندای به سبب وجود نمایندگی و خدمات مناسب، قیمتی بالاتر از هوندا CR-V در نمونه های کارنموده هم سال دارد.

جمع بندی

امیدواریم که این مقایسه هوندا CR-V تورینگ 2016 با سانتافه و سورنتو برایتان جالب بوده باشد. با مراجعه به سایت خبرنگاران می توانید از آخرین قیمت خرید و فروش این خودرو آگاه شوید.

آگهی های خرید و فروش هوندا CR-V

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ شما تجربه سواری با کدام یک از این خودروها را دارید؟ نظرات و تجربیات خودتان از هر یک از این خودروها را به وسیله بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 1362

به "مقایسه هوندا CR، V تورینگ 2016 با سانتافه و سورنتو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه هوندا CR، V تورینگ 2016 با سانتافه و سورنتو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید