شهریاری: ستاد مقابله با کرونا دولتی است نه ملی

به گزارش مجله حقوق، رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه مردم در تماس های مکرر با ما به دنبال تخت خالی برای بستری بیمار کرونایی شان هستند گفت: برای کنترل و مدیریت کرونا ضرورت دارد که تهران و دیگر شهر هایی که از این نظر شرایط اضطراری دارند حداقل به مدت دو هفته تعطیل شوند.

شهریاری: ستاد مقابله با کرونا دولتی است نه ملی

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نشست اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا با رهبر معظم انقلاب گفت: رهبر معظم انقلاب در این جلسه بر توجه به نقطه نظرات کارشناسان و عملیاتی شدن نظرات کارشناسی آن ها تأکید داشتند که متأسفانه تا به امروز شاهد این امر نبوده ایم.

وی اضافه نمود: متأسفانه ستاد ملی مقابله با کرونا درواقع ستاد دولتی مقابله با کروناست؛ چراکه از قوه قضائیه تنها یک نماینده در آن حضور دارد و از مجلس هم نماینده ای در این ستاد وجود ندارد و عملا این ستاد یک ستاد دولتی و نه یک ستاد ملی.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: کاهش ساعات کار مراکز فروش غیرضرور از بیستم آبان ماه به یک شوخی شبیه است؛ چراکه مردم اگر بخواهند خرید نمایند قبل از ساعت 18 در این مراکز حضور و تجمع خواهند داشت و عملا اقدام پیشگیرانه در این زمینه انجام نمی گردد.

شهریاری اعلام نمود: امروز در شرایطی قرار گرفته ایم که برای مدیریت اوضاع کرونا ضرورت دارد تا استان تهران و دیگر شهر هایی که شرایط اضطراری از این حیث دارند، حداقل به مدت دو هفته تعطیل شوند تا بتوانیم اوضاع را کمی کنترل کنیم.

وی اضافه نمود: مجمع نمایندگان تهران پیش از این طرحی را در باره تعطیلی دو هفته ای پایتخت برای مقابله با کرونا آماده نموده بودند که البته مسکوت مانده تا ببینیم دولت چه کار می نماید که اگر اقدام خاصی را از سوی دولت در این زمینه مشاهده نکنیم، پس از سرکشی نمایندگان به حوزه های انتخابیه این طرح با قید دو یا سه فوریت در مجلس مطرح خواهد شد.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: از سوی دیگر کادر درمان ما با یک فرسایش جدی روبرو شده و علاوه بر اینک حقوقشان را با تأخیر دریافت می نمایند، تعداد زیادی از کادر درمان به کرونا مبتلا شده و تعداد قابل توجهی هم جان خود را در اثر ابتلا به این بیماری از دست داده اند و همانطور که گفتم کادر درمان و بهداشت کشور دچار یک فرسایش جدی شده که تعطیلی حداقل دو هفته ای تهران و دیگر شهر های آلوده می تواند به کنترل شرایط در حوزه درمانی نیز یاریی کند.

شهریاری اعلام نمود: امروز با شرایطی روبرو شدیم که تخت های آی سی یو بیمارستان ها نیز تقریبا پر شده است و دائما مردم با ما تماس می گیرند و از ما یاری می خواهند تا بیمارشان را بستری نمایند. مردم دستشان به مسؤولان اجرایی نمی رسد و دائما به ما پیامک می دهند و تماس می گیرند و مشکلاتشان را مطرح می نمایند.

وی اضافه نمود: صدا و سیمای ما آمار کرونای کشور هایی را اعلام می نماید که رو به افزایش است در حالی که انتشار این آمار و اطلاعات یاریی به کنترل کرونا درکشور ما نمی نماید، ما باید به کشور هایی نگاه کنیم که توانسته اند این بیماری را در کشورشان کنترل نمایند و ما نیز با الگو دریافت از آن ها در راستا کنترل این بیماری گام برداریم و الا انتشار این گونه اخبار یاریی به ما نخواهد کرد.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: حتی تعدادی از مسؤولان بخش بهداشت و درمان کشور هم نظرشان بر این است که ضرورت دارد تهران و مراکز آلوده به کرونا تا دو هفته تعطیل شوند تا بتوانیم اوضاع را کنترل و مدیریت کنیم، اما هنوز دولت به این موضوع تن نداده. آمار تلفات روزانه بالای 400 نفر آن هم طبق آمار رسمی ثبت شده یک زنگ خطر جدی است، من نمی دانم چرا گوش مسؤولان ما این زنگ خطر را نمی شنود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 آذر 1399 بروزرسانی: 19 آذر 1399 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 569

به "شهریاری: ستاد مقابله با کرونا دولتی است نه ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهریاری: ستاد مقابله با کرونا دولتی است نه ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید