شرایط فوق بحرانی کرونا در هرمزگان

به گزارش مجله حقوق، استاندار هرمزگان گفت باتوجه به شرایط قرمز اغلب منطقه ها استان، درخواست تعطیلی یک هفته ای کامل استان به ستاد ملی مقابله با کرونا داده شد که در صورت موافقت اطلاع رسانی می گردد. یکی از نمایندگان این استان هم گفته است شرایط فوق بحرانی است.

شرایط فوق بحرانی کرونا در هرمزگان

فریدون همتی روز شنبه در نشست ویدیو کنفرانسی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با حضور فرمانداران شهرستان های استان بااشاره به اعمال محدودیت ها و ضوابط رنگ بندی در هرمزگان از امروز شنبه در استان گفت: محدودیت ها و پروتکل ها در شرایط قرمز به علت رعایت نکردن صنوف اعمال می گردد.

او اضافه کرد: ورود و خروج خودروها هم از فردا یکشنبه 27 تیرماه از استان هرمزگان به درون شهرها و استان های مجاور ممنوع می گردد.

رییس ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان اظهار کرد: مچنین در این راستا جریمه 10 میلیون ریالی رفت و آمدهای درون شهری در ستاد استانی به تصویب رسید.

استاندار هرمزگان اضافه کرد که رعایت پروتکل های بهداشتی در این استان به کمتر از 40 درصد رسیده است. او تاکید نمود: شرایط بحرانی استان هم اکنون نیازمند کار فوق العاده است.

تفاوت هرمزگان با تهران و البرز چیست

در همین حال محمد عاشوری عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان در این رابطه گفت: معین نیست بر چه مبنایی دولت با تعطیلی استان سیستان و بلوچستان و بوشهر در مقطعی و اکنون با تهران و البرز موافقت می نماید اما با درخواست های مکرر استاندار هرمزگان مخالفت می گردد.

او تاکید نمود هرمزگان از شرایط بحرانی در شیوع کرونا عبور نموده و شاهد شرایط فوق بحرانی در بیشتر شهرستان های آن هستیم.

افزایش 21درصدی تعداد جانباختگان کرونا در هرمزگان

در همین رابطه سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هم گفت: تعداد جانباختگان کرونا در استان در هفته ای که گذشت نسبت به هفته قبل از آن، 21 درصد افزایش یافته است.

فاطمه نوروزیان با اعلام این خبر به رسانه ها اضافه کرد: در این مدت بعلاوه تعداد بیماران بستری در هرمزگان هم هشت درصد و بستری ها در بخش مراقبت های ویژه (آی سی یو) هفت درصد افزایش یافته است.

او تاکید نمود در هفته ای که گذشت ظرفیت تخت های بستری در بسیاری از بیمارستان های هرمزگان پُر شده است و این درحالیست که در بعضی بیمارستان های استان از جمله بیمارستان شهید محمدی بندرعباس، بندرلنگه، میناب و به تازگی هم بیمارستان شهرستان قشم حتی بیش از ظرفیت تخت ها بیماران بستری شده اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار کرد: در این مدت تعداد مبتلایان در همه شهرستان های استان افزایشی بود، ولی در بعضی شهرستان ها از جمله بندرعباس، قشم، پارسیان، بستک، سیریک و بعلاوه در جزیره کیش اندازه این افزایش قابل توجه بود.

بنا به گفته نوروزیان در شبانه روز گذشته تعداد جانباختگان کرونا در استان پنج نفر مرد در بازه سنی 26 تا 75 سال از بندرعباس، میناب، بندرخمیر و قشم است.

نوروزیان با اشاره به اینکه اکنون تعداد جانباختگان کرونا در هرمزگان به هزار و 544 نفر رسیده است، ادامه داد: بعلاوه در شبانه روز گذشته 199 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های هرمزگان بستری شدند و اکنون در مجموع 817نفر تحت مراقبتند.

او تاکید نمود از مجموع بستری ها، 116نفر در بخش مراقبت های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند که حال 17نفر از آن ها وخیم است.

منبع: فرارو
انتشار: 6 مرداد 1400 بروزرسانی: 6 مرداد 1400 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 991

به "شرایط فوق بحرانی کرونا در هرمزگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط فوق بحرانی کرونا در هرمزگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید