سرعت 3.3 گیگابیت در 5G ایرانسل ثبت شد؛ سریع ترین سرعت اینترنت موبایل در ایران

به گزارش مجله حقوق، بالاترین سرعت اینترنت موبایل در ایران به رکورد 3.3 گیگابیت بر ثانیه رسید.

سرعت 3.3 گیگابیت در 5G ایرانسل ثبت شد؛ سریع ترین سرعت اینترنت موبایل در ایران

پیروز شده است از سایت 5G ساختمان مرکزی ایرانسل تست سرعت بگیرد و رکورد سرعت اینترنت ایران را بشکند.

به گزارش این نشریه، در ساختمان مرکزی ایرانسل و با استفاده از گوشی هواوی میت 40، سرعت 3/312 گیگابیت بر ثانیه برای دانلود روی شبکه 5G ایرانسل به دست آمده است. رکورد قبلی که امروز شکسته شده و اکنون بالاترین سرعت اینترنت ایران است.

ایرانسل برای اولین بار یکم مرداد 1399، اولین سایت 5G خود را در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات راه اندازی کرد. یک هفته بعد هم دومین سایت 5G ایرانسل در ساختمان مرکزی این اپراتور افتتاح شد. در اولین تست سرعت اینترنت 5G در این سایت، سرعت دانلود حدود 1.5 گیگابیت بر ثانیه بود.

21 آبان ماه، سومین سایت 5G ایرانسل و اولین سایت بیرونی (Outdoor) این شرکت در دانشکده برق دانشگاه تربیت مدرس تهران رونمایی شد. قرار است به زودی چهارمین سایت 5G ایرانسل در پارک طبیعت تهران راه اندازی شود و مردم با داشتن گوشی فایوجی به وای فای نسل پنج ایرانسل متصل شوند.

نشریه پیوست روز 20 بهمن ماه با حضور در ساختمان مرکزی ایرانسل و تست سرعت نسل پنجم شبکه های موبایل این اپراتور، رکورد سرعت 3.3 گیگابیت بر ثانیه برای دانلود و 109 مگابیت بر ثانیه برای آپلود را به ثبت رساندند.

گفتنی است که این سرعت اینترنت با حضور در کنار آنتن 5G به دست آمده است و مردم عادی نمی توانند به این سرعت های دست پیدا کنند و سرعت های 5G روی گوشی های آن ها بسیار کمتر خواهد بود.

هواوی در چین توانسته است در محیط سایت سرعت 3/67 گیگابیت بر ثانیه را هم ثبت کند؛ اما بالاترین سرعت هایی که در استفاده های عمومی به ثبت رسیده در کشور عربستان است که سرعت 414/2 مگابیت بر ثانیه را ثبت کرده است.

منبع: شبکه چی
انتشار: 5 شهریور 1400 بروزرسانی: 5 شهریور 1400 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 1031

به "سرعت 3.3 گیگابیت در 5G ایرانسل ثبت شد؛ سریع ترین سرعت اینترنت موبایل در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرعت 3.3 گیگابیت در 5G ایرانسل ثبت شد؛ سریع ترین سرعت اینترنت موبایل در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید