رزیدنت اویل کد ورونیکا باید بازسازی بعدی کپ کام باشد

به گزارش مجله حقوق، با رونمایی از ریمیک بازی محبوب رزیدنت اویل 4 در جدیدترین رویداد State of Play به نظر می رسد که کپکام قصد توقف در ریمیک و بازسازی فرنچایز وحشت کلاسیک خود ندارد. هرچند با معرفی آخرین عنوان رزیدنت اویل که سومین ریمیک کپکام به شمار میرود شاید استودیو نیازمند تمرکز مجدد باشد تا شتاب آهنگ به دست آورده خود را از دست ندهد و بیشترین سود را از بازار طرفداران علاقه مند به نوستالژی و تازه واردان به مجموعه ببرد. با این که محتمل است رزیدنت اویل 5 بازی بعدی مدنظر کپکام پس از رزیدنت اویل 4 باشد کاندیدای بسیار بهتر و شایسته تری برای ریمیک وجود دارد: رزیدنت اویل کد: ورونیکا

رزیدنت اویل کد ورونیکا باید بازسازی بعدی کپ کام باشد

نه تنها رزیدنت اویل کد: ورونیکا یکی از بازی های محبوب تر میان بازی های رزیدنت اویل است بلکه این بازی به خوبی در تایم لاینی که کپکام اکنون دوباره با دیگر ریمیک های خود برقرار نموده جای می گیرد. بهتر از این، مشابه پیشینیان خود رزیدنت اویل کد: ورونیکا از محدودیت های گرافیکی مشابهی رنج می برد که در حال حاضر بازیکنان را از تجربه این دست بازی ها منصرف می نماید. پس ساخت یک ریمیک مدرن گزینه ای منطقی است حتی اگر پروژه ای باشد برای کپکام تا سعی کند تا آن موقع رزیدنت اویل 5 را به بازی ای بیشتر وحشت محور تبدیل نمایند.

کد: ورونیکا به داستان رزیدنت اویل یاری می نماید

در حال حاضر، رزیدنت اویل 2 و رزیدنت اویل 3 هر دو برای اولین بار یا دوباره بازیکنان را به شخصیت هایی چون جیل ولنتاین، کلیر ردفیلد، لیان کندی، ایدا وانگ و سایرین معرفی نموده اند. پس با رزیدنت اویل 4 در راه این به این معناست که بازیکنان باری دیگر داستان تعدادی از این شخصیت ها را دنبال خواهند کرد که از میان آن ها لیان کندی شخصیت محبوب طرفداران فرنچایز است. از نظر زمانی، رزیدنت اویل کد: ورونیکا پس از رویدادهای رزیدنت اویل 3 و پیش از وقایع رزیدنت اویل 4 رخ می دهد و به کپکام برترین فرصت را می دهد تا با جایگزین کردن ورونیکا، دنباله پنجم فرنچایز را بازسازی کند. در این حالت بازیکنان می توانند داستان کلیر را پس از داستان لیان دنبال نمایند. علاوه بر این ازآنجایی که اولین ریمیک رزیدنت اویل در سال 2002 عرضه شد کد: ورونیکا با ادامه داستان کریس ردفیلد از جایی که در رزیدنت اویل انتها یافت یادآور خوبی بر خط داستانی این شخصیت می باشد. در پی رویدادهای بازی اول، کریس دیگر در عناوین اصلی فرنچایز دیده نشد تا رزیدنت اویل 5. پس معرفی دوباره شخصیت او به ظرافت بیشتری از آنچه که کپکام به نظر می رسد متصور شده احتیاج دارد. ریمیک کد: ورونیکا به بازیکنان یاری می نماید خطوط داستانی بازی اول را به یاد بیاورند و بعلاوه با شخصیت های مهمی همانند کریس و آلبرت وسکر دوباره آشنایی پیدا نمایند که به سبب آن باعرضه ریمیک رزیدنت اویل 5 تمامی شخصیت ها و رویدادها در فکر بازیکنان تازه خواهد بود.

کد: ورونیکا می تواند ریمیک های آینده را بهبود ببخشد

با اینکه کد: ورونیکا با تحسین منتقدان روبه رو شد و مخاطبان به آن علاقه مند شدند این بازی نشانه ای اولیه از دور شدن فرنچایز از ریشه های وحشت و بقای خود بود. کد: ورونیکا به یک فیلم اکشن هالیوودی توصیف شده و بیشتر از بازی های قبلی در مجموعه خصوصیات فیلم مانند دارد. با اینکه این تغییر به خودی خود بد نیست اما ممکن است بر روی تصمیمات برای بازی هایی چون رزیدنت اویل 5 و 6 تأثیر به سزایی گذاشته باشد تا در عوض بقا بیشتر اکشن محور باشند.

رویکرد کنونی کپکام دررابطه با ریمیک های اخیر معین می نماید که کمپانی مصمم است قواعد و قوانین ژانر وحشت و بقا را حفظ کند تا از این طریق خصلت اصلی مجموعه را باری دیگر از نو خلق کند. اگر ساخت ریمیک رزیدنت اویل 5 قطعی گردد کد: ورونیکا بی شک برترین اولین قدم در ساخت این ریمیک است. خصوصاً برای تعبیه سبک وحشت و بقای بیشتر در این بازی. جالب تر آنکه کد: ورونیکا پیش ازاین یک ریمیک داشته است هرچند که این ریمیک به علت فشارهای بازاری پشت یک سیستم ازرده خارج دریم کست بود پس این گونه شد که کد: ورونیکا ایکس به عنوان یک پورت و ریمستر بر روی سایر پلتفرم ها همانند پلی استیشن 2 عرضه شد. بااین حال باتوجه به این که کد: ورونیکا ایکس بسیار زودتر از مدت زمان مورد انتظار برای ساخت ریمیک منتشر شد کپکام می تواند کارهای بسیاری برای بهبود بخشیدن به آن در یک نسخه مدرن بکند. از مواردی که می گردد در کد: ورونیکا بهبود بخشید سیستم کنترل بازی و حال و هوای کلی و سرعت پیشروی آن است.

احتمال ساخت ریمیک کد: ورونیکا

با اینکه کد: ورونیکا هنوز هم از محبوبیت برخوردار است ممکن است به میزان کافی از بازی های اصلی رزیدنت اویل فاصله داشته باشد که کپکام تصمیم بگیرد با آن کاری نکند. یکی از نشانه های واضح این است که رزیدنت اویل چهار در اصل در سال 2005 میلادی ساخته و منتشر شد پس از کد: ورونیکا که در سال 2000 عرضه شد. اگر کپکام قصد داشت خط زمانی بازی های خود را دنبال کند و بر اساس آن ریمیک ها را بسازد کد: ورونیکا باید پیش از رزیدنت اویل 4 ساخته می شد. این امر لزوماً به طور کامل احتمال ساخت ریمیک کد: ورونیکا را از بین نمی برد ولی شک و تردید کافی ایجاد نموده و بسیاری از طرفداران را به این نتیجه رسانده است که خبری از ریمیک این بازی نخواهد شد. بااین حال معین نیست چرا کپکام کد: ورونیکا را نادیده گرفته است. درحالی که طرفداران دارند ریمیک های منتشر شده را ماد نموده تا نسخه های آپدیت شده خودشان را از بازی خلق نمایند صداگذار کلیر از علاقه خود به صداگذاری این شخصیت در ریمیک کد: ورونیکا سخن گفته است.

برای طرفداران فرنچایز به نظر می رسد همه قطعات لازم پازل یکجا حضور دارند و اکنون برترین زمان ممکن است ولی به نظر می رسد کپکام نظر دیگری دارد و راه متفاوتی را پیش گرفته است. یک شرح احتمالی این است که کد: ورونیکا جز بازی های اصلی نیست و ریمیک کردن آن ممکن است باعث گردد طرفداران خواستار ریمیک اسپین آف های دیگر نیز شوند. علت دیگر می تواند این باشد که کپکام سعی دارد داستان رزیدنت اویل را ریبوت کند و تمامی بخش های ازهم پاشیده آن را در یکجا فشرده کند تا اگر رزیدنت اویل 9 بالاخره ساخته شد زیربنای محکم تری برای روایت داستان خود داشته باشد. علت واقعی هرچه که باشد طرفداران هنوز امید دارند که کد: ورونیکا ریمیک گردد و اگر پروژه بعدی کپکام نباشد شاید پروژه بعد از آن باشد. با رزیدنت اویل 4 و بسته الحاقی رزیدنت اویل 8 تازه در فکر بازیکنان به نظر می رسد که کد: ورونیکا در فهرست اولویت های کپکام قرار ندارد.

رزیدنت اویل 4 در تاریخ 24 مارس 2023 بر روی رایانه شخصی، پلی استیشن 5، و ایکس باکس سری ایکس/اس عرضه خواهد شد.

منبع: GameRant

طراحی تصویر اصلی از litoperezito در DeviantArt
منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 22 مرداد 1401 بروزرسانی: 22 مرداد 1401 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 1376

به "رزیدنت اویل کد ورونیکا باید بازسازی بعدی کپ کام باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رزیدنت اویل کد ورونیکا باید بازسازی بعدی کپ کام باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید