دولت بایدن کوشش می نماید بحران کمبود تراشه را رفع کند

به گزارش مجله حقوق، به گزارش بلومبرگ، کاخ سفید متعهد شده که برای برطرف کمبود جهانی تراشه وارد عمل می گردد. گفته می گردد جو بایدن به زودی یک فرمان اجرایی برای آنالیز زنجیره تأمین به همراه توسعه یک استراتژی بلندمدت برای جلوگیری از کمبود تراشه در آینده، امضا خواهد نمود.

دولت بایدن کوشش می نماید بحران کمبود تراشه را رفع کند

عوامل زیادی در بحران فعلی تراشه دخیل هستند. به عنوان مثال می توانیم به افزایش تقاضا برای محصولات الکترونیکی مانند لپ تاپ ها به دلیل تغییر سبک زندگی و مسائل فراوری تراشه اشاره کنیم که هر دوی آن ها مربوط به بحران کرونا هستند. همچنین بیشتر شرکت های فعال در حوزه طراحی تراشه ها، ساخت این قطعات را به شرکت های دیگری مانند TSMC می سپارند. ضمناً به دلیل جنگ تجاری بین آمریکا و چین که در دولت ترامپ شدیدتر شده، شرکت های آمریکایی برای همکاری با فراورینمایندگان چینی فعال در حوزه تراشه با مسائل متعددی روبه رو شده اند.

مجموع این شرایط باعث شده که شرکت هایی مانند اپل، کوالکام، سونی و AMD با کمبود تراشه روبرو شوند که از اثرات این بحران می توانیم به کاهش فراوری پلی استیشن 5 به دلیل کمبود تراشه های AMD اشاره کنیم.

در دنیا امروز که صنایع مختلف ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند، کمبود تراشه تنها بر شرکت های فعال در حوزه فناوری تأثیر نمی گذارد و انواع و اقسام صنایع دیگر هم با مسائل مختلفی روبرو می شوند. تعدادی از شرکت های خودروسازی-مانند فولکس واگن، فیات کرایسلر و تویوتا-طی چند ماه گذشته محبور شده اند فراوری خودرو را به طور موقت متوقف نمایند. کمپانی فورد هم به تازگی اعلام نموده که در اوایل این ماه به دنبال بحران کمبود تراشه، فراوری کامیون های پرفروش F-150 را متوقف خواهد نمود.

برای حل این مشکل مهم، گویا دولت بایدن مشغول همکاری نزدیک با شرکت ها و شرکای تجاری است. در هر صورت باید ببینیم کوشش های دولت بایدن در این زمینه تا چه حد مثمر ثمر خواهد بود.

  • تاریخچه چیپست های سری اسنپدراگون 800

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 اسفند 1399 بروزرسانی: 26 اسفند 1399 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 757

به "دولت بایدن کوشش می نماید بحران کمبود تراشه را رفع کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت بایدن کوشش می نماید بحران کمبود تراشه را رفع کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید