درخواست ضد چینی چاک شومر از نمایندگان آمریکایی

به گزارش مجله حقوق، چاک شومر، رهبر اکثریت سنای آمریکا سه شنبه گفت، قانونگذاران را موظف ساخته تا بسته ای از تدابیر مقابله ای با چین آماده سازند. او روی احساسات ضد چینی دموکرات ها و جمهوریخواهان در کنگره برای تقویت بخش فناوری آمریکا و مقابله با آنچه تحرکات غیرمنصفانه خواند، حساب نموده است.

درخواست ضد چینی چاک شومر از نمایندگان آمریکایی

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، چاک شومر دموکرات در کنفرانس خبری هفتگی خود گفت که به کمیته ها دستور داده است تا یک لایحه دو حزبی بر پایه طرح پیشنهادی او در سال گذشته مبنی بر تامین اعتبار 100 میلیارد دلاری برای گسترش تحقیقات در حوزه های مهم فناوری، از هوش مصنوعی تا رایانش کوآنتومی و نیمه رساناها، تدوین نمایند.

به گفته شومر، بسته سال جاری سرمایه گذاری در فراوری، علوم و فناوری، زنجیره های تامین و نیمه رساناها را هدف می گیرد و او مایل است تا چنین لایحه ای همین فصل بهار به صحن سنا برسد. چاک شومر گفت: من به روسا و اعضای کمیته های مرتبط دستور داده ام تا تدوین بسته ای برای پیشی دریافت از چین و ایجاد مشاغل جدید آمریکایی را شروع نمایند.

سناتورها در این بسته همچنین به دنبال تامین اعتبار فوری برای اجرای برنامه های دو حزبی نیمه رساناها هستند که در قانون اختیار دفاع ملی سال گذشته قرار داشت. شومر گفت: می خواهم این لایحه به برنامه کوتاه مدت و بلندمدت آمریکا برای حفاظت از زنجیره تامین نیمه رساناها و نگه داشتن ما به عنوان نفر اول در هوش مصنوعی، شبکه ارتباطی 5جی، رایانش کوآنتومی، تحقیق زیست پزشکی و ذخیره سازی بپردازد.

این تحرکات در شرایطی انجام می گردد که جمهوریخواهان ضد چین فشار به جو بایدن دموکرات را افزایش داده اند تا او دنباله رو سیاست های سختگیرانه دونالد ترامپ علیه پکن باشد. دولت بایدن گفته است برنامه های چین را مورد آنالیز قرار می دهد و به یک رویکرد سختگیرانه اما چندجانبه با پکن می رسد.

براساس گزارش رویترز، گروهی دو حزبی از قانونگذاران آمریکایی امروز (چهارشنبه) با بایدن در کاخ سفید در رابطه با مسائل زنجیره تامین شامل تراشه های نیمه هادی ملاقات می نمایند. بخشی از علت کمبود تراشه های نیمه هادی بابت رشد تمایل به استفاده از تلفن های همراه و کامپیوترها در دوران پاندمی است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 فروردین 1400 بروزرسانی: 2 فروردین 1400 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 770

به "درخواست ضد چینی چاک شومر از نمایندگان آمریکایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست ضد چینی چاک شومر از نمایندگان آمریکایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید