دور چهارم نشست کمیسیون مشترک برجام چگونه به سرانجام رسید؟

به گزارش مجله حقوق، خبرنگاران : در این نشست که با حضور هیأت های ایران و کشورهای عضو برجام در محل گراندهتل وین برگزار گردید، روسای هیات ها مروری بر پیشرفت های حاصله در دور چهارم و آخرین شرایط متن ها نموده و به گفتگو در مورد راستا پیش رو پرداختند.

دور چهارم نشست کمیسیون مشترک برجام چگونه به سرانجام رسید؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرآنلاین، هیات ها با اشاره به متن های تهیه شده که در نتیجه نشست های متعدد دوجانبه و چندجانبه در سطوح مختلف حاصل شده اند، از شرایط کلی مذاکرات و راستا طی شده اظهار رضایت کردند و بر ضرورت حفظ شتاباهنگ کنونی در ادامه گفتگوها تاکید کردند.

لازم به ذکر است در دو هفته اخیر، مذاکرات و رایزنی های مختلف میان هیات ها چه در سطوح معاونین و چه در سطوح کارشناسی به صورت فشرده در جریان بود؛ از جمله ساعاتی پیش از برگزاری کمیسیون، گروه کارشناسی لغو تحریم ها و گروه کارشناسی تمهیدات اجرایی با حضور هیات های همه کشورهای عضو برجام دریک نشست مشترک کوشش کردند تا حد ممکن متون پیش نویس را برای ملاحظه روسای هیات ها و سپس گزارش به پایتخت ها آماده نمایند.

در نتیجه این رایزنی ها و نیز کوشش های هیات های کارشناسی طرف های درگیر در گفتگوها، پیش نویس متون تا حد زیادی تدوین و تنقیح شده و به مرحله ای رسیده است که جز بعضی موارد اختلافی پیچیده که نیازمند تصمیم های سیاسی در پایتخت های کشورها است، بقیه بخش های متن تقریبا آماده است.

هیات ها در سرانجام این دور از گفتگوها راهی پایتخت های خود شدند. قرار است دور دیگر گفتگوها هفته آینده مجددا از سر گرفته گردد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 11 تیر 1400 بروزرسانی: 11 تیر 1400 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 942

به "دور چهارم نشست کمیسیون مشترک برجام چگونه به سرانجام رسید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دور چهارم نشست کمیسیون مشترک برجام چگونه به سرانجام رسید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید