جهانگیری: تحریم نباید مانع اولویت مسائل زیست محیطی گردد، محیط زیست یکی از چالش های شش گانه کشور است

به گزارش مجله حقوق، معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه حفاظت از محیط زیست باید به دغدغه ملی همه نهاد های حاکمیتی، مدنی و عموم شهروندان تبدیل گردد، گفت: طرح های توسعه باید با رعایت مسایل زیست محیطی اجرا گردد.

جهانگیری: تحریم نباید مانع اولویت مسائل زیست محیطی گردد، محیط زیست یکی از چالش های شش گانه کشور است

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول ریاست جمهوری، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) در نشست با مدیران ارشد سازمان حفاظت از محیط زیست کشور با بیان اینکه مسئله محیط زیست از جمله مسائل بنیادین و ابرچالش های توسعه پایدار است، گفت: اگر چه در شرایط کنونی کشور با مسائل خطیر و مهم نظیر پردامنه شدن شیوع کرونا، تحریم ظالمانه، محدودیت فروش نفت، کاهش بهای نفت و نتیجتاً کم شدن منابع اقتصادی و اقتصادی دولت روبه روست، اما همه این ها نمی تواند از اهمیت و اولویت مسائل محیط زیست برای امروز و آینده ایران کم کند.

وی اضافه کرد: غالب اقتصاددانان کشور حتی پیش از شرایط کنونی، چالش محیط زیست را در کنار شش چالش کاهش منابع آب، بیکاری، فساد اداری، مسائل نظام تصمیم سازی و تصمیم گیری، مسئله بانک ها و مسئله انسجام سیاسی و گفتگوی ملی از جمله ابرچالش های تاثیرگذار بر توسعه اقتصادی کشور می دانند.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه امروز می توان به وضوح دید که دامنه تأثیر این ابرچالش ها از اقتصاد فراتر رفته و چندوجهی و چند زمینه ای شده اند، توضیح داد: نمی توان از تاثیر مسایل زیست محیطی نظیر تغییرات اقلیمی یا خشکسالی های موضعی و خشک شدن دریاچه هایی مثل ارومیه و هامون و ... و یا گسترش ریزگرد ها در خوزستان و بعضی استان های دیگر در حوزه های اجتماعی و سیاسی و فرهنگی چشم پوشید.

دکتر جهانگیری با تاکید بر اجرای پیوست های زیست محیطی در اجرای طرح های توسعه، گفت: اصل پنجاهم قانون اساسی حفاظت از محیط زیست را به عنوان دارایی مشترک نسل امروز و فردا یک وظیفه همگانی می داند.

وی به صندلی محیط زیست در تحولات علمی و جنبش ها و فعالیت های مدنی اشاره نمود و اضافه کرد: سیاست ها و برنامه های زیست محیطی ما چه آن ها که ناظر به نتایج عاجل و آنی هستند و چه آن ها که ناظر به سیاست های بلند مدت اند باید با جامعیت، عقلانیت و سنجیدگی طراحی و اجرا شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 391

به "جهانگیری: تحریم نباید مانع اولویت مسائل زیست محیطی گردد، محیط زیست یکی از چالش های شش گانه کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهانگیری: تحریم نباید مانع اولویت مسائل زیست محیطی گردد، محیط زیست یکی از چالش های شش گانه کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید