جذاب ترین جاذبه های طبیعی جهان(قسمت اول)

به گزارش مجله حقوق، اگر از جمله افرادی هستید که به دنبال طبیعت بکر و چشم نواز این جهان می گشت، به شما توصیه می کنم با لیست 6 تا از جذابترین جاذبه های طبیعی جهان همراه ما باشید.

جذاب ترین جاذبه های طبیعی جهان(قسمت اول)
  • کوه کلیمانجارو

کوه کلیمانجارو یک آتشفشان خاموش در شمال شرقی کشور تانزانیا است. قله این کوه 5892 متر بالا تر از سطح دریا است و همین ارتفاع آن را مبدل به بلند ترین نقطه در قاره آفریقا و همچنین بلند ترین کوه مستقل در دنیا نموده است (مستقل به این معنی که جزئی از یک رشته کوه نیست). اگر چه کلیمانجارو در نزدیکی خط استوا واقع شده است، ولی قله آن پوشیده از برف است و همین موضوع باعث شده که با توجه به قرار دریافت در دشتی تقریبا بی دار و درخت، این کوه از دور نیز بسیار زیبا جلوه کند. ناگفته پیدا است که این کوه یکی از اصلی ترین جاذبه های توریستی منطقه است و هر ساله تعداد زیادی کوه نورد و گردشگر از سراسر دنیا به سمت آن جذب می شوند.

  • پارک ملی سِرِنگِتی

پارک ملی سِرِنگِتی یکی از مقاصد مهم سافاری برای دیدن حیوانات بزرگ در آفریقا است. شهرت این پارک به دلیل مهاجرت سالیانه بیش از 1.000.000 گاو میش یالدار و 200.000 گورخر است. پارک در فلات گسترده ای بین کوه های مرتفع گورونگورو در شمال تانزانیا و منطقه حفاظت شده ماسای مارا در کنیا واقع شده است. بهتر است در ماه می از این پارک دیدن کنید چرا که در این وقت سال علف ها خشک و کمیاب می گردد و شما شاهد مهاجرت توده های عظیم گاو میش های یالدار و گورخرها خواهید بود که منظره ای بی مانند و باشکوه را خلق می نماید.

  • صخره های عظیم مرجانی

صخره های عظیم مرجانی با بیش از 3000 کیلومتر طول، بزرگترین مجموعه مرجانی دنیاست. این مجموعه تنها صخره هایی هستند که از فضا هم قابل رویت می باشند و به عنوان عظیم ترین سازه متشکل از موجودات جاندار شناخته می گردد. ساختار صخره از میلیاردها موجود زنده کوچک تشکیل و ساخته می گردد. طیف وسیعی از حیوانات مختلف از جمله لاک پشت های دریایی، دلفین، نهنگ، مارماهی و دلقک ماهی در این صخره ها زندگی می نمایند.

  • جزایر ماریِتا

در فاصله بیست مایل دریایی از پورتو والرتا، ساحلی بهشت گونه در زیر حفره ای در زمین پنهان شده است که ساحل پنهان یا به زبان محلی پلایا دو آمور به معنای ساحل عشق، نام دارد. گفته می گردد جزایر ماریِتا در مکزیک بر اثر فعالیت های آتش فشانی در چند قرن پیش به وجود آمده اند و کاملا خالی از سکنه هستند. یک تونل آبی در جزایر ماریِتا شناگران را به ساحل پنهان متصل می نماید. برای رسیدن به این ساحل باید بین 1200 تا 1500 متر در داخل این تونل که 180 سانتیمتر نیز از سطح آب سقف دارد، شنا کرد. از آنجایی که این تونل کاملا در زیر آب نیست برای گذشتن از آن به تجهیزات غواصی و یا نگه داشتن نفس برای شنا، نیازی نخواهید داشت.

  • قله اورست

قله اورست با ارتفاع 8848 متر، بلند ترین کوه بر روی زمین است و در مرز بین نپال و تبت واقع شده است و کوه نوردان با هر سطح مهارتی که داشته باشند به سمت این کوه بلند جذب می شوند. اگرچه قله های 8000 متری دیگر مانند k2 برای صعود بسیار سخت تر از قله اورست هستند، ولی خطرات ذاتی این قله مانند حالت تهوع ناشی از ارتفاع، آب و هوای متغییر و باد های شدید، صعود به آن را به شدت سخت نموده اند. انسان هایی که در جهت صعود فوت می نمایند همان جا رها می شوند و احتمالا دیگر صعود نمایندگان، در جهتهای استاندارد صعود با اجساد این افراد برخورد خواهند کرد.

  • پارک ملی کومودو

پارک ملی کومودو شامل جزیره رینکا، جزیره کومودو و تعدادی جزیره کوچک دیگر است و به این علت که زیستگاه اژدهای کومودو است در دنیا شهرت دارد. کومودوها جانورانی شبیه مارمولک ها و بزمجه ها هستند ولی بسیار بزرگ و گوشت خوار می باشند و طول آن ها تا 3 متر نیز می رسد و به عنوان میراث دنیای در یونسکو به ثبت رسیده اند. این خزنده های عظیم الجثه آزادانه در این جزیره زندگی می نمایند و بازدیدنمایندگان برای دیدن آن ها از نزدیک و همچنین دوری از خطر، به راهنماهای تور حرفه ای تکیه می نمایند. این پارک ملی همچنین یکی از مقاصد عالی گردشگردی در دنیا در حوزه غواصی است. دیدن اژدهای کومودو، بزرگترین خزنده دنیا را در زیستگاه طبیعی اش از دست ندهید.

منبع: الی گشت
انتشار: 7 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 88

به "جذاب ترین جاذبه های طبیعی جهان(قسمت اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جذاب ترین جاذبه های طبیعی جهان(قسمت اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید