تهیه بسته گردشگری حلال از طریق روسیه برای ایرانی ها

به گزارش مجله حقوق، دفتر اطلاع رسانی گردشگری روسیه در ایران در مقر سفارتخانه این کشور افتتاح شد.

تهیه بسته گردشگری حلال از طریق روسیه برای ایرانی ها

در مراسم افتتاحیه این دفتر، رییس آژانس گردشگری فدرال روسیه که در رأس هیاتی بزرگ متشکل از آژانس های گردشگری این کشور به ایران سفر کرده است و معاون گردشگری ایران و همچنین سفیر روسیه حضور داشتند.

مرتضی رحمانی موحد، معاون گردشگری کشور در مراسم راه اندازی این دفتر اطلاع رسانی با ابراز خوشحالی از برداشتن گام هایی برای توسعه همکاری ها گفت:

لازمه توسعه روابط کشورها در زمینه اقتصادی و سیاسی برقراری تعاملات قوی مردمی است. گردشگری به واسطه داشتن این تعاملات بستری برای توسعه سیاسی و اقتصادی کشورها فراهم می کند.

او دفاتر اطلاع رسانی را از مهم ترین ابزارهای توسعه گردشگری، سیاسی و اقتصادی دانست و ادامه داد: روسیه در پی بازارهای نو گردشگری است. ما در تلاشیم سهم قابل توجهی از این بازار را برای خود داشته باشیم.

معاون گردشگری سپس به تمایل دو کشور برای لغو ویزا اشاره کرد و اضافه کرد: لغو ویزا یکی از شئون بالا در سطح دو کشور است. مواضع ایران در این زمینه کاملا متقابل با روسیه است.

رحمانی موحد با اشاره به تسهیلات ایران در زمینه ویزای فرودگاهی گفت: راه اندازی ویزای الکترونیک نیز در دستور کار است و لغو ویزا با روسیه نیز در برنامه قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، اولگ سافانوف، رییس آژانس گردشگری فدرال روسیه نیز درباره لغو ویزا دو کشور اظهار کرد: ما برای لغو ویزا گردشگری با ایران در بخش خصوصی و دولتی به توافق رسیده ایم ولی اجرای این تصمیم گیری به بخش سیاسی سپرده شده است.

در خاتمه این مراسم، یکی از شرکت های گردشگری روسیه به مسئول دفتر اطلاع رسانی این کشور گواهی نامه Halal friendly اعطا کرد که بر این اساس مقرر شد این دفتر بسته گردشگری حلال را برای ایرانی های مسافر به روسیه تهیه کند.

منبع: ایسنا

منبع: کجارو
انتشار: 28 دی 1400 بروزرسانی: 28 دی 1400 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 1187

به "تهیه بسته گردشگری حلال از طریق روسیه برای ایرانی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهیه بسته گردشگری حلال از طریق روسیه برای ایرانی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید