تعریف 31 پروژه برای کاهش آلایندگی محیط زیست، پتروشیمی تندگویان از فهرست صنایع آلاینده خارج می گردد

به گزارش مجله حقوق، مدیرعامل پتروشیمی تندگویان گفت: با توجه به مسائل موجود به علت شرایط کرونایی و تحریم های ظالمانه، پیش بینی می شود در نیمه نخست سال 1401 پروژه های زیست محیطی این شرکت به بهره برداری رسیده و نام شرکت از فهرست صنایع آلاینده خارج شود.

تعریف 31 پروژه برای کاهش آلایندگی محیط زیست، پتروشیمی تندگویان از فهرست صنایع آلاینده خارج می گردد

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، سیدرضا قاسمی شهری مدیرعامل شرکت پتروشیمی شهید تندگویان با اشاره به اقدامات این شرکت در حوزه مسائل زیست محیطی گفت: با توجه به مسائل زیست محیطی مجتمع طی سال های اخیر در بخش های آب، هوا و پسماند و عدم حصول نتیجه مناسب، در راستای حل این مسائل که موجب ضرر های مادی و معنوی قابل توجهی شده بود، رسیدگی و پیگیری جدی و عملی را در دستور کار قرار دادیم.

وی اضافه کرد: در این راستا استفاده از خدمات یک تیم تخصصی به منظور شناسایی تنگناها، مسائل و ارائه راه چاره های علمی و عملی در دستور کار نهاده شد. پس از انتخاب مشاور ذی صلاح و استقرار این تیم در مجتمع، هم اکنون کلیه مسائل شناسایی و پروژه های متعددی (31 پروژه) در راستای کاهش و یا حذف آلاینده ها تعریف و بودجه آن ها مصوب شده و در مرحله اجرا و یا انتخاب پیمانکاران و یا مشاورین ذی صلاح می باشد و پیش بینی می شود در نیمه اول سال 1401 پروژه ها به اتمام رسیده و نام مجتمع از فهرست آلایندگی خارج شود.

هدف از اجرای طرح ارتقاء شرایط زیست محیطی پتروشیمی شهید تندگویان

قاسم شهری گفت: هدف از اجرای طرح، انجام خدمات مدیریت طرح (MC) برای انجام یکپارچه و هدفمند طرح ها و پروژه های در دست اجرا و تازه (پیشنهادی) شرکت پتروشیمی تندگویان و هم تحقق برنامه های زیست محیطی مورد نظر به منظور حصول هر چه سریعتر به استاندارد های زیست محیطی بوده تا در یک بازه زمانی مناسب شاهد بهبود شرایط محیط زیستی، کاهش شدت و اثرات آلاینده ها و تقویت سیستم مدیریت زیست محیطی در این مجتمع باشیم که متعاقب آن ضمن تعدیل پرداخت عوارض آلایندگی به صورت مرحله ای، در کوتاه ترین زمان مجتمع از فهرست صنایع آلاینده خارج و کاندید صنعت سبز شود.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شهید تندگویان گفت: همانگونه که اشاره شد، به منظور تمرکز و انسجام در اجرای برنامه ها و پروژه های زیست محیطی مجتمع و حصول اطمینان از فرایند کیفی انجام پروژه ها و تسریع در رسیدن به استاندارد های زیست محیطی ملی و منطقه ای و متعاقب آن تعدیل در پرداخت عوارض آلایندگی، خروج از فهرست صنایع آلاینده و نهایتاً اخذ جایزه صنعت سبز برای مجتمع، استفاده از خدمات مدیر طرح مورد نظر می باشد.

وی اشاره نمود: آنالیز مسائل زیست محیطی مجتمع، معین تنگناها، بازنگری پروژه های در دست انجام و برنامه های فعلی و تهیه طرح های تکمیلی مورد احتیاج و برنامه زمان بندی آن ها و نظارت بر حسن انجام کار ها مطابق مفاد مندرج در پیوست 2، تعامل بیش از پیش با طرف های ذینفع دولتی و غیردولتی به منظور رسیدن به اهداف کیفیت زیست محیطی و تقویت مدیریت زیست محیطی در مجتمع، به وسیله مدیر طرح و با همکاری تمامی واحد های مستقر در مجتمع انجام خواهد شد.

معرفی پتروشیمی شهید تندگویان به اسم واحد تلاشگر در همایش صنعت سبز

قاسم شهری گفت: به منظور ارتقاء و بهبود مستمر شرایط زیست محیطی موجود مجتمع پتروشیمی شهید تندگویان تا برطرف کامل آلاینده ها و هم در راستای کاهش و یا حذف آلاینده های زیست محیطی در حوزه های آب و فاضلاب، آلاینده های اتمسفریک و مدیریت پسماند، هم اکنون علاوه بر انجام اقدامات اصلاحی و کوتاه مدت تعمیراتی و هم برگزاری دوره های متعدد آموزش های زیست محیطی برای کلیه پرسنل (جهت ارتقاء فرهنگ و دانش زیست محیطی) در سطح مجتمع، 31 پروژه زیست محیطی مهم و تاثیر گذار با بودجه ای بالغ بر 128 میلیارد تومان، 4.3 میلیون یورو و 5.9 میلیون دلار، در دست پیگیری و اجرا می باشد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شهید تندگویان در انتها گفت: در این راستا با توجه به اقدامات پتروشیمی شهید تندگویان در راستای کاهش آلاینده های زیست محیطی، این شرکت به اسم واحد تلاشگر استانی در همایش صنعت سبز معرفی گردید و از اقدامات زیست محیطی این مجتمع پتروشیمی، تقدیر و تشکر شد. ما با توجه به اهمیت موضوع محیط زیست و حفظ و نگهداری آن به اسم امانت آیندگان، همیشه صیانت از محیط زیست را جزء برنامه ها و اهداف اصلی خود معرفی نموده و برای آن برنامه ریزی خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 تیر 1400 بروزرسانی: 24 تیر 1400 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 966

به "تعریف 31 پروژه برای کاهش آلایندگی محیط زیست، پتروشیمی تندگویان از فهرست صنایع آلاینده خارج می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعریف 31 پروژه برای کاهش آلایندگی محیط زیست، پتروشیمی تندگویان از فهرست صنایع آلاینده خارج می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید