تعداد مبتلایان به نوع جدید کروناویروس از 1000 نفر گذشت ، 41 کشته

به گزارش مجله حقوق، منابع بیمارستانی می گویند تعداد کسانی که تا کنون در چین به نوع جدید کروناویروس مبتلا شده اند، به 1000 نفر رسیده است.

تعداد مبتلایان به نوع جدید کروناویروس از 1000 نفر گذشت ، 41 کشته

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، علی رغم قرنطینه شدن حداقل 10 شهر چین و افزایش تدابیر بهداشتی، واگیری نوع جدید و کشنده کروناویروس در این کشور ادامه دارد.

روزنامه گلوبال تایمز چین بامداد شنبه گزارش داد تعداد مبتلایان به کروناویروس جدید که در استان هوبِی جان خود را از دست داده اند، به 39 نفر افزایش یافت.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از این گزارش، تمام کسانی که در استان هوبی بر اثر ابتلا به کروناویروس جدید جان باختند، اهل شهر ووهان بودند که محل ظهور و انتشار این نوع جدید از ویروس شناخته می گردد.

خبرگزاری فرانسه و پایگاه خبری بی. اِن. اُ نیز به نقل از آمار دولتی چین گزارش داد تعداد کل مبتلایان به نوع جدید و کشنده کروناویروس در سراسر دنیا به 1126 نفر (هزار و صد و شش نفر در چین و بیست نفر در کشور های دیگر) و تعداد کل تلفات آن نیز تا کنون 41 کشته ثبت شده است.

کروناویروس ها دسته ای کلی از ویروس ها هستند که بیماری های مربوط به دستگاه تنفسی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی را منجر می گردد. این ویروس جدید علایمی شبیه به ذات الریه دارد، اما سرعت وخامت آن بیشتر است، به وسیله تنفس و تماس هم منتقل می گردد و همین امر کنترل آن را سخت نموده است.

مقامات شهر پکن، پایتخت چین نیز اعلام کردند به دلیل نگرانی از شیوع این بیماری که اخیراً در این کشور گزارش شده است، مراسم جشن سال نو را در این شهر لغو نموده اند.

کشور های خارجی که تا کنون افراد مبتلا به این ویروس در آن ها مشاهده بدین توضیح است: تایلند 5 نفر، سنگاپور و فرانسه 3 نفر، ژاپن، کره جنوبی، آمریکا و ویتنام 2 نفر، نپال 1 نفر.

دولت های مختلف نیز اعلام نموده اند ورود اتباع چینی به خاک خود را محدود نموده و به شدت زیر نظر می گیرند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 55

به "تعداد مبتلایان به نوع جدید کروناویروس از 1000 نفر گذشت ، 41 کشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعداد مبتلایان به نوع جدید کروناویروس از 1000 نفر گذشت ، 41 کشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید