تور ارزان استانبول: تاریخچه پنهان در پس حمام های سنتی استانبول

به گزارش مجله حقوق، گشتی در حمام های ترکی

سلاطین ترک چه اسراری را در پشت درب های بسته پنهان نموده بودند؟ چطور بعد از یک روز پر استرس در مقام سلطان خودتان را آرام می کنید؟ این رازی است که باید از آن خوب مراقبت کرد ، پس برای یک حمام ترکی واقعی آماده شو.

تور ارزان استانبول: تاریخچه پنهان در پس حمام های سنتی استانبول

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

حمام های ترکی که به نوعی شبیه سونا و حمام بخار هستند، همواره نقش مهمی در جامعه داشته اند. علاوه بر محلی برای بازیابی آرامش، حمام های محلی ، جایی برای تجمعات اجتماعی بوده است، جایی که زن های مسن تر، از دختران جوان، برای پسرشان خواستگاری می کردند و مردان از تجارت و معامله حرف می زدند و چانه می زدند.

از سویی دیگر، ساخت حمام ها در واقع آزمونی برای معماران جوان بوده است. هر معماری که قادر بود یک گنبد مناسب برای حمام بسازد، بعد از آن می توانست سراغ پروژه های بزرگتر مانند مسجد برود. از بناهای شاخص شهر میتوان به حمام های معمار سینان، از جمله حمام چمبرلیتاش، مهری ماه سلطان و حمام هاسکی هورم اشاره نمود. گرچه سنت دیرینه حمام رفتن با وجود حمام هایی که امروزه در هر خانه ای وجود دارد رو به انتها است، اما رفتن به حمام های ترکی چیزی فراتر از آرامش است. حمام قبل از عروسی نیز در بین جوانان بسیار مرسوم و محبوب است. در ادامه با خبرنگاران همراه شوید.

حمام سنتی ترکی سه اتاق متصل به هم دارد که شامل سیکاکلیک (کالادیریوم) sıcaklık (caldarium) که اتاق داغ است، اتاق میانی که تپیداریوم (tepidarium) نام دارد و اتاق گرم است و سوگوکلوک soğukluk که اتاق سرد (frigidarium) است. در اتاق داغ فضا پر از بخار است و یک تراپیست ماهر شما را ماساژ می دهد. اتاق گرم مخصوص شستشو با آب و صابون و اتاق سرد برای استراحت ، پوشیدن لباس و نوشیدن آبمیوه تازه مثل آب انار و گاهی چای است . در اینجا می توانید در حجره های اختصاصی بعد از ماساژ چرتی هم بزنید.

لباس های حمام خیلی پیچیده نیستند و مایوکفایت میکند. در حمام به شما حوله سنتی مخصوص بسیار نازک و لطیفی که از ابریشم یا کتان درست شده می دهند که به آن لنگ(peştamal) می گویند. در سواحل هم به علت میزان مناسب این لنگ ها از آنها بسیار استفاده میگردد. چیزی دیگری که در حمام احتیاج است، دمپایی است تا روی کف مرمری حمام لیز نخورید. دمپایی های سنتی چوبی که نعلین نام دارند و یا یک صندل هم مناسب است.

بعد از حمام هم می توانید کیسه حمام تان را با خود ببرید و برای یک آرامش واقعی آماده شوید. وقتی کسی از حمام بیرون می آید به او می گویند : صیحت لر اولسون! که به معنای این است که سلامت باشید !

حمام های سنتی

با وجود اینکه ممکن است در هتل شما در داخل اسپا حمام های لوکس وجود داشته باشد، اما ما به شما پیشنهاد می کنیم تجربه حمام رفتن به سبک استانبولی ها را در این حمام های سنتی که معمار سینان آنها را ساخته از دست ندهید!

آدرس:Tarihi Mihrimah Sultan Hamam, Fevzipaşa Cad. No:333 Edirnekapı, Istanbul, Tel: +90 212 5230

5 حمام از برترین های استانبول

تشریفات سنتی حمام کردن سلاطین عثمانی را در این حمام های مجلل ترکی در استانبول کشف کنید!

استانبول، شهری است که محل تلاقی تاثرات آسیایی و فرهنگ اروپایی است. در نتیجه سنت های آنها مختص به ترکیه است و به ندرت در جاهای دیگر جهان دیده می گردد.حمام های سنتی ترکیه از این دست سنت های مختص ترکیه می باشند. روزگاری در استانبول 237 حمام وجود داشته که از این تعداد 60 حمام هنوز فعال هستند. به صورت سنتی حمام ترکی سه مرحله دارد ، سونا، بخار و شستشوی کامل بدن که اغلب با یک ماساژ انتها می یابد. در حال حاضر حمام های استانبول به روز شده اند و انواع خدمات مختلف از جمله درمان های اسپا نیز در آن صورت میگیرد. ما به برترین حمام های لوکس شهر رفتیم و برترین انتخاب ها را به شما معرفی می کنیم.

حمام علی پاشا (Kılıç Ali Paşa Hamamı)

این حمام که در قرن شانزدهم به عنوان بخشی از مسجد و مجتمع آموزشی به وسیله معمار سینان در Tophane ساخته شده است، یک بنای برجسته در شهر است که اخیراً در یک پروژه هفت ساله بصورت جزئی بازسازی شده است. این حمام از ساعت 8 صبح تا 4 بعدازظهر مخصوص بانوان و از 4 بعد از ظهر تا 11.30 شب مخصوص آقایان است، بنابراین قبل از رفتن حتما یک سانس را رزرو کنید. از ماساژ کف صابون به وسیله دلاک های ماهر و شربت خنک قبل از خارج شدن از حمام در یک فضای آرام بخش لذت ببرید!

حمام خرم سلطان ایاصوفیه (Ayasofya Hürrem Sultan Hamamı)

این حمام به وسیله معمار سینان در سال 1556 به نام خرم سلطان (Hürrem Sultan) همسر سلیمان کبیر ساخته شده است. این حمام، یک بنای معماری فوق العاده است که دو گنبد دارد و دو بخش مجزا برای استفاده آقایان و خانوم ها به صورت همزمان و یک راهروی 75 متری مشترک دارد. این حمام بازسازی شده در دو بخش سنتی و لوکس، خدمات حمام سنتی و ماساژ درمانی ارائه می نماید. یک سانس را رزرو کنید و از مزایای شگفت انگیز حمام سنتی به سبک عثمانی ها لذت ببرید!

چهار فصل در بوسفوراس (Bosphorus)

آیا دنبال حمام خصوصی تری هستید که خیلی هم با حمام های امروزی فرق نداشته باشد؟ تشریفات وقت حمام در اسپا چهار فصل به شما امکان استراحت و تجربه آرامش به سبک سلاطین عثمانی را می دهد.در اینجا می توانید از دیوارهای مرمری گرم و کیسه کشیدن و نظافت بدن با کف لذت ببرید. اگر هوس مقداری ویتامین C کردید آبمیوه طبیعی Bissé را امتحان کنید که هم پوست را تقویت می نماید و هم باعث افزایش کلاژن شده و آماده بیرون رفتن از حمام می شوید.

حمام ادیشن استانبول(The Istanbul EDITION Hammam)

این اسپای لوکس با مساحت 20.000 مترمربع که بخشی از هتل ادیشن است، دارای سونا، اتاق بخار و حمام سنتی است. دارای 10 اتاق ماساژ سنتی ترکی و یک حمام کف عالی است. قبل از رفتن حتما رزرو کنید و از ماسک مخصوص روغن زیتون وکف بعد از حمام بخار و ماسک کل بدن لذت ببرید.

حمام Cemberlitas

این حمام بین بنای تاریخی کنستانتین ومسجد پل محمود پاشا قرار گرفته است و قدمت این بنا ارزش یک بار رفتن به این محل را دارد. این حمام در سال 1584 برای نور بانو سلطان ساخته شد و بعد از آن بازسازی شده است با این وجود قدمت این بنا از طاق های آن معین است. این حمام از 6 صبح تا 12 شب باز است و هر وقت که دلتان بخواهد بدون احتیاج به رزرو قبلی می توانید از آن بهره ببرید.

منبع: الی گشت
انتشار: 13 اسفند 1400 بروزرسانی: 13 اسفند 1400 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 1235

به "تور ارزان استانبول: تاریخچه پنهان در پس حمام های سنتی استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان استانبول: تاریخچه پنهان در پس حمام های سنتی استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید