برترین شهرهای جهان برای زندگی در سال 2022

به گزارش مجله حقوق، 5 شهر برتر در دنیا را بشناسید

اگر قصد سفر یا مهاجرت در آینده دارید باید بدانید که کدام شهر را برای زندگی انتخاب کنید. فهرست های بسیاری وجود دارد که برترین شهر های دنیا را رتبه بندی نموده اند. شاید بپرسید که برترین شهر برای زندگی چگونه رتبه بندی می گردد. در واقع خوانندگان و مسافران این شهرها باتوجه به یکسری نیازها و استاندارها مانند شرایط رفاهی، مالی، تفریحی و توسعه یافتگی اقدام به رتبه بندی شهرها نموده اند.

برترین شهرهای جهان برای زندگی در سال 2022

به همین علت شهرها را می توان باتوجه به اهدافی که در نظر دارید طبقه بندی و اولویت بندی کنید. در این مقاله قصد داریم علاوه بر معرفی برترین شهرهای دنیا برای زندگی، معیارهای گزینش این شهرها را بیان خواهیم کرد. با خبرنگاران همراه باشید.

معیارهای رتبه بندی برترین شهرهای دنیا

شیوع و توسعه کرونا در سطح دنیا سبب شده که در معیارهای انتخاب و رتبه بندی برترین شهرهای دنیا تفاوت هایی ایجاد گردد. در واقع برای رتبه بندی شهرها ملاحظاتی مانند اندازه فضای باز، هوای تمیز، رعایت پروتکل های بهداشتی، امکانات رفاهی در پارک ها و نوآوری شهری در نظر گرفته شده است. البته ارزیابی کلی براساس ترکیبی از فراوری ناخالص داخلی، اندازه امنیت و تجربیات محیطی افراد محلی بدست می آید. رتبه بندی شهرها در 6 گروه اصلی شرایط مکانی، مردمان ساکن شهر، امکانات تفریحی، خدمات شهری، رفاه اجتماعی و محبوبیت شهرها در فضای مجازی دسته بندی می گردد.

شرایط مکانی: این ویژگی شامل شرایط آب و هوا (میانگین تعداد روزهای آفتابی)، امنیت (جرم و جرایم) و محله ها و مکان هایی که برای زندگی مناسب هستند. البته تنوع منطقه ها دیدنی و گردشگری بر اهمیت مکانی شهرها می افزاید.

مردمان ساکن شهر: تنوع فرهنگی هر شهر و اندازه افراد خارجی ساکن آن شهر می تواند برای مهاجران از اهمیت بالایی برخوردار باشد. بعلاوه اندازه تحصیلات جمعیت هر شهر در رتبه بندی برترین شهرهای دنیا معین نماینده است.

امکانات تفریحی: بسیاری از گردشگران و مهاجران می خواهند بدانند در شهری که ساکن می شوند چه کارهایی می توانند انجام دهند. این کارها شامل تجربیاتی در زمینه های تفریحی، تفریح، هنری و فرهنگی آن شهر می گردد.

زیرساخت های شهری: زیرساخت هر شهر را جاذبه های فرهنگی و تاریخی، دسترسی حمل و نقل عمومی، رتبه بندی دانشگاه و مدارس تشکیل می دهد.

رفاه: این معیار بر اندازه توسعه یافتگی شهر، شرایط مالی و قابلیت اشتغالزایی شهر اشاره دارد.

تبلیغات: اینکه شهرها در فضای آنلاین چه امتیازی از مسافران و ساکنین دریافت نموده اند در رتبه بندی تاثیرگذار خواهد بود.

لندن

شیوع و توسعه ویروس کرونا سبب شده که مردم بیشتر به جنبه های دیگر زندگی شهری مانند شرایط آب و هوایی و فضای سبز شهری توجه نمایند. با این حال، لندن به لحاظ کیفیت فضای شهری در رده 16 قرار گرفته است. فضاهای سرسبز کنونی در لندن در قالب چشم انداز های دیدنی پارک ها در اختیار عموم مردم قرار می گیرد.

این پارک ها میراث تاریخی بوده اند. بسیاری از پادشاهان در این زمین های سرسبز مشغول به شکار بوده اند که قدمتی هزارساله دارند. اما مغازه ها، بارها، هتل ها و رستوران های لندن روز به روز توسعه و تکامل هستند. بعبارتی هر موقع اراده کنید می توانید کافه یا رستوران مناسب خود را پیدا کنید.

در واقع امکانات شهری لندن بسیار پیشرفته و مناسب برای آسایش شهروندان طراحی شده است. به همین علت لندن در معیار محبوبیت در فضای مجازی رتبه اول و در امکانات تفریحی رتبه دوم را دریافت نموده است.

نیویورک

نیویورک را شهر فرصت ها می دانند. زیرا بسیاری از مردم فرصت های شغلی و تحصیلی را در این شهر جستجو می نمایند. نیویورک را مرکز نبوغ ها، اختراعات و پیشرفت ها دانست. به همین علت امکانات رفاهی این شهر مدام در حال ارتقا است. از طرف دیگر ساکنین نیویورک می توانند تفریحات متنوعی را در شهر نیویورک داشته باشند. شهر نیویورک مدام از لحاظ فرهنگی نیویورک رتبه بندی می گردد و موزه های این شهر در رتبه پنجم قرار گرفته است. با این حال طبق نظرسنجی ها این شهر به لحاظ امکانات تفریحی رتبه اول و به لحاظ محبوبیت در فضای مجازی در رتبه دوم قرار گرفته است.

پاریس

شهر هنری و تاریخی پاریس برای بسیاری از مردم دوست داشتنی است. پاریس در دوره های مختلفی دچار آسیب های تاریخی بسیاری شده است. اما هیچ کدام از آنها نتوانسته از محبوبیت این شهر برای گردشگران و مهاجران بکاهد. از طرفی پاریس در سال 2024 اندازه المپیک دنیای است. همین امر سبب شده که روز به روز زیرساخت ها، امکانات تفریحی و گردشگری آن ارتقا پیدا کند. به همین علت پاریس رتبه سوم را برای امکانات تفریحی و محبوبیت در فضای مجازی دریافت نموده است.

مسکو

مرکز روسیه به علت جاذبه های نمادین خود مانند کلیسای جامع رنگارنگ سنت باسیل، میدان سرخ و کلیسای جامع کازان بین مردم بسیار مشهور است. اما آیا می دانستید که این شهر یکی از برترین شهرها برای سفرهای خارجی به شمار میرود؟ مسکو رتبه چهارم را در زمینه زیرساخت های شهری دریافت نموده است. به صورتی که فرودگاه بین المللی شرمتیوو اخیراً به اسم به موقع ترین فرودگاه دنیا در Cirium شناخته شده است. بعلاوه مسکو به لحاظ موقعیت مکانی رتبه اول را از آن خود نموده است.

توکیو

جالب است بدانید که توکیو با وجود زلزله، سونامی و طوفان اکنون به لحاظ موقعیت مکانی و امنیت رتبه 1 را بدست آورده است. توکیو به صورت شبانه روزی پویا و فعال است. بسیاری از مردم توکیو را شهری زنده می دانند. شهری که نوآوری، کارایی و کوشش در آن حرف اول را می زند. زیبایی های شهری توکیو سالانه گردشگران بسیاری را به آن جلب می نماید. رستوران گردی در این شهر رتبه دوم را بدست آورده است. با این حال، در کنار رستوران های رنگارنگ، هتل های مقرون به صرفه برای مسافران و گردشگران وجود دارد. توکیو برای زندگی بسیار پیشنهاد می گردد. زیرا رتبه 3 را برای رفاه دریافت نموده است.

طاهره یلفانی

منبع: فلای تودی
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 1028

به "برترین شهرهای جهان برای زندگی در سال 2022" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین شهرهای جهان برای زندگی در سال 2022"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید