بهترین روش پوست کندن باقلا سبز

به گزارش مجله حقوق، خبرنگارانـ باقلا یکی از گیاهان خوراکی است که هم زمان با فرا رسیدن بهار به بازار می آید و در میان ایرانیان یک خوراکی محبوب است. باقلا سرشار از ویتامین و مواد معدنی مانند منگنز، مس، فسفر، منیزیم، آهن، پتاسیم، روی و... است و یکی از غنی ترین منابع فیبر، پروتئین و فولات محسوب می شود. خوردن باقلا برای کسانی که فشار خون بالا دارند، بسیار مفید است؛ زیرا به تنظیم و پایین آمدن فشار خون کمک می کند؛ همچنین خوردن باقلا موجب کاهش خطر بروز بیماری های قلبی می شود. اما خوردن باقلا برای افرادی که دچار بیماری فاویسم هستند، مضر است و این افراد بهتر است هرگز با گیاه باقلا تماس نداشته باشند.

بهترین روش پوست کندن باقلا سبز

از آنجا که فصل رویش باقلا در بهار است، بسیاری از افراد این گیاه خوشمزه و مفید را برای روز های پاییز و زمستان ذخیره می کنند. روش های ذخیره کردن باقلا شامل خشک کردن و فریز کردن آن است. برای ذخیره و نگهداری باقلا در طولانی مدت ابتدا باید آن را پوست و پاک کرد. معمولا پوست کردن باقلا کمی سخت است؛ زیرا در بسیاری از موارد باقلا به صورت درسه و کامل از پوسته دوم خود خارج نمی شود. در این مطلب بهترین و سریع ترین روش مناسب برای پوست کندن باقلا تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

1 ـ ابتدا دانه های باقالا را از پوسته اولیه خارج کنید؛ سپس یک قابلمه بزرگ را پر از آب کنید و آن را روی شعله اجاق گاز بگذارید تا به جوش بیاید.

2 ـ در این مرحله باقلا را داخل آب درحال جوش بریزید و شعله اجاق گاز را زیاد کنید. حدود 4 دقیقه زمان بدهید تا باقلا داخل آب بجوشد. بعد از گذشت این مدت زمان باقلا را داخل سبد آبکش کنید.

3 ـ حالا داخل یک کاسه بزرگ را از آب و یخ پر کنید و بلافاصله باقلا را پس از آبکش کردن داخل کاسه آب یخ بریزید. دو تا سه دقیقه زمان بدهید تا باقلا داخل آب یخ بماند.

4 ـ در مرحله بعد دوباره باقلا را داخل سبد آبکش کنید و اجازه بدهید تا آب اضافی آن خارج شود. حالا می توانید به راحتی پوست باقلا را از آن جدا کنید. به دلیل شوکی که در اثر تغییرات دمای آب به باقلا وارد شده است، پوست آن خیلی راحت و نرم جدا خواهد شد.

منبع: فرارو
انتشار: 25 خرداد 1401 بروزرسانی: 25 خرداد 1401 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 1323

به "بهترین روش پوست کندن باقلا سبز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین روش پوست کندن باقلا سبز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید