بازگشایی راه 71 روستا در زنجان

به گزارش مجله حقوق، معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: بارش برف سنگین و کولاک شدید برای پنجمین روز راه 89 روستای این استان را بست که راهداران تا به امروز 71 راه را بازگشایی نموده اند و 18 جهت همچنان بسته است.

بازگشایی راه 71 روستا در زنجان

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، جواد یوسفی سه شنبه اول بهمن در گفت وگو با خبرنگاران اضافه نمود: بارش برف همراه با کولاک شدید در استان زنجان از بامداد پنجشنبه بیش از 100 راه روستایی را در 5 روز اخیر بست که این راه ها توسط راهداران چندین بار بازگشایی و سپس بسته شده است.

وی تاکید نمود: نیمه دوم سال جاری بیشترین مسدودی جاده های روستایی از 26 تا 30 دی ماه جاری بوده است که با تداوم بارش ها و کولاک شدید این مسدودی ها برای چندمین بار رخ داد.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: در حال حاضر 18 راه روستایی در استان بسته است که بیشترین مسیرها در شهرستان های ماهنشان واقع است.

یوسفی اضافه نمود: امروز در شهرستان ابهر 16 راه، ماهنشان و زنجان هر کدام 12 راه، در خدابنده نیز 10 راه و زنجانرود 9 راه روستایی را راهداران بازگشایی نموده اند.

به گفته وی، در شهرستان های ایجرود، خرمدره نیز هر کدام سه راه و سلطانیه 6 راه بازگشایی شده است.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: راهداران با بازگشایی بقیه مسیرهای مسدودی ناشی از برف و کولاک تردد را در بقیه 18 راه نیز برقرار می نمایند.

یوسفی اضافه نمود: زنجانی ها در صورت ضرورت تردد در این مسیرها برای اطلاع از شرایط راه های این استان با سامانه 1816 در تماس باشند و علاوه بر این هموطنان برای اطلاع از شرایط جاده های این استان و کشور با سامانه 141 و نرم افزار موبایلی 141 ارتباط برقرار نمایند تا بتوانند سفر خود را مدیریت و برنامه ریزی نمایند.

وی تاکید نمود: رانندگان عبوری از جاده های کوهستانی این استان لوازم گرمایشی، تجهیزات ایمنی و زمستانی همراه داشته و خودروهای خود را به چراغ های مه شکن مجهز نمایند.

یوسفی اعلام کرد: در صورت شرایط جوی نامساعد در جاده ها مسافران و رانندگان می توانند به طور موقت در نزدیک ترین راهدارخانه اسکان داشته باشند.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: 30 اکیپ راهداری در گردنه کوهستانی و صعب العبور این استان به طور شبانه روزی برای مسافران و رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی استان خدمات ارائه می دهند.

37 دستگاه نظارت کرد: تصویری و 58 دستگاه تردد شمار در مسیرهای ارتباطی استان زنجان فعال است.

مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به 20 دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در آزاد راه های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 40

به "بازگشایی راه 71 روستا در زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشایی راه 71 روستا در زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید