این رفتارها جذابیت شما را کم می نمایند

به گزارش مجله حقوق، قصد داریم به بیان اشتباهاتی بپردازیم که می توانند باعث کاهش جذابیت شما در مقابل دیگران شوند.

این رفتارها جذابیت شما را کم می نمایند

در این مطلب از خبرنگاران به آنالیز رفتارهای غلط در ارتباط با دیگران می پردازیم. این رفتارها جذابیت شـما در جامعه و بعلاوه در جمع اطرافیان تان را کم می نماید.

رفتارهای غلط در ارتباط با دیگران

این رفتارها می توانند باعث سردی روابط اجتماعی انسان ها شوند، عصر امروز عصر ارتباطات اسـت مـا در هر شغل و جایگاهی کـه باشیم، هرروز احتیاج بـه رفت و آمد با کلی از آدم های اطراف خود را داریم.

خود را قاطعانه معرفی نمی کنید

درست اسـت کـه معرفی کردن خود بـه آدم های نو کار آسانی نیست و بیشتر مـا ترجیح می دهیم کـه صرفا با دیگران دست بدهیم و بی صدا یک گوشه ای کـه در دید نباشد بنشینیم. اشکال این رفتار این اسـت کـه ممکن اسـت آدم گوشه گیری به نظر برسید کـه از هیچ کسی خوشش نمی آید. بنابراین درود کنید و خودتان را معرفی کنید، با همه دست بدهید و برقراری ارتباط چشمی با آن ها را نباید فراموش کنید.

همراه خود را به کسی که با او صحبت می کنید معرفی نمی کنید

تصور کنید همراه دوست تان هستید کـه ناگهان او آشنایی را می بیند و آن ها با هم آغاز بـه صحبت می نمایند، در حالی که شـما با حالتی معذب درکنار آنها ایستاده اید. احتمالا این صحنه برایتان آشنا اسـت و تجربه اش را داشته اید. این رفتار باعث می گردد کـه شـما تصور کنید دوست تان از کسی در این جمع خجالت می کشد یا خود شـما یا آشنایی کـه او را دیده است.

فراموش کردن نام دیگران از رفتارهای غلط در ارتباط با دیگران

شاید فکر کنید کـه اشکالی ندارد همواره بـه دیگران بگویید کـه حافظه خوبی ندارید و به همین خاطر نام شان در فکر شما نمی ماند اما از نظر دیگران این بهانه قابل قبول نیست. دیگران رفتار شـما را به پای غرور و خودپسندی شما می گذارند.

درباره چیزهایی که برای بقیه جذابیتی ندارد پرحرفی می کنید

به عنوان مثال اگر کسانی کـه با آن ها حرف می زنید چندان اهل سینما نیستند، تکنیک کاری کارگردان های سینما را تجزیه و تحلیل نکنید یا اگر اهل ورزش نیستند، در خصوص پیچیدگی های تغذیه ورزشکارها صحبت نکنید. اینکار شـما در حقیقت یک تک گویی اسـت کـه هیچ کسی بـه آن احتیاج ندارد و شـما فقط وقت خود را اتلاف می کنید. این رفتار باعث می گردد دیگران تمایلی بـه هم صحبتی با شـما پیدا ننمایند. برای اینکه ارتباط خوبی با دیگران داشته باشید به مطلب

چگونه زندگی را ساده بگیریم؟ سر بزنید.

فقط در خصوص خودتان حرف می زنید

همه مـا دوست داریم بیشتر از هر چیزی در خصوص خودمان حرف بزنیم. دانشمندان دست بـه آزمایش جالبی در اینباره زدند. آن ها بـه شرکت نمایندگان وعده دادند درصورتی کـه در خصوص هر چیزی غیر از خودشان صحبت نمایند بـه آنها پول خواهند داد اما هیچ کدام از شرکت نمایندگان از پس این کار برنمی آمدند. به همین علت اگر بـه صحبت های دیگران علاقه و توجه نشان دهید، خیلی زود می توانید آن ها را جذب خود کنید.

غیبت کردن از رفتارهای غلط در ارتباط با دیگران

غیبت دسته جمعی در خصوص یکی از همکاران و تمسخر لباس او برای هر شخصی وسوسه نماینده اسـت چون این آسان ترین راه برای پیدا کردن یک حرف مشترک با دیگران اسـت. با این حال، چنین حرف هایی می تواند این احساس را در جمع بـه وجود آورد کـه هر کدام آن ها ممکن اسـت یک روزی خود سوژه تمسخر این جمع شوند.

آرام یا بدون اعتماد به نفس صحبت می کنید

اگر با من خیلی آرام صحبت کنید، دیگران متوجه حرف های شما نمی شوند یا اصلا بـه آن توجه نمی نمایند چون فکر می نمایند بـه چیزهایی کـه می گویید شک دارید. هر حرفی کـه دارید، چـه یک ماجرا باشد، چـه یک سؤال و چـه یک تشکر کوتاه و ساده، بـه کسی که مخاطب صحبت شـما اسـت نگاه کنید و با او بلند و واضح صحبت کنید.

با یک یا دو کلمه جواب می دهید

جواب های یک کلمه ای بـه حرف های دیگران باعث می گردد آن ها فکر نمایند یا خیلی خجالتی هستید یا علاقه ای بـه حرف زدن ندارید کـه هیچ کدام این ها تصویر خوبی از شـما در فکر دیگران نمی سازد. بنابراین با جواب های طولانی تر و توضیحات بیشتر، فرصتی ایجاد کنید کـه گفتگوی شما بسط پیدا کند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب 6 نوع رابطه سرطانی که باید از آن ها فرار کنیم را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 29 تیر 1401 بروزرسانی: 29 تیر 1401 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 1354

به "این رفتارها جذابیت شما را کم می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این رفتارها جذابیت شما را کم می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید