اعلام جزئیات یارانه سفر

به گزارش مجله حقوق، یارانه سفر قرار نیست به مردم داده گردد، اعتبار آن که از بودجه حمایت و پشتیبانی از صنعت گردشگری تأمین می گردد، به بسته های سفری اختصاص می یابد که آژانس های مسافرتی آماده نموده اند و مردم می توانند این تورهای یارانه دار را از آژانس ها بخرند.

اعلام جزئیات یارانه سفر

سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تصمیم گرفته برای توزیع سفر در منطقه ها ناشناخته و کمتر شناخته شده، یارانه سفر بدهد. این خبر را هفته گذشته مسعود سلطانی فر، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اعلام نمود. او بدون آن که به جزییات بیشتر این طرح اشاره کند، گفت:

در آینده نزدیک یارانه سفر به مقاصد تازه داخلی اختصاص داده خواهد شد، استان سیستان و بلوچستان و راستا زاهدان، زابل، چابهار و تهران به عنوان نخستین مقصد تازه به گردشگران داخلی ارائه می گردد و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، یک سوم هزینه سفر به این مقاصد را در سال 95 می پردازد.

مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری کشور درباره جزییات بیشتر این طرح شرح داد که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در چارچوب حمایت از مقاصد تازه و توزیع مکانی سفر، تصمیم گرفته است به بسته های سفر به مقصد استان هایی که دارای جاذبه ها و قابلیت های ناشناخته ای هستند، یارانه بدهد. این بسته ها را آژانس های گردشگری تهیه می نمایند و قرار نیست یارانه مستقیم به مردم داده گردد .

او بعلاوه با بیان این که دفاتر خدمات مسافرتی مجری این طرح هنوز به طور کامل معین نشده اند، اضافه کرد که این دفاتر در حال لیست شدن هستند. آن ها می توانند از هر نقطه ای در کشور در اجرای این طرح مشارکت داشته باشند. اسامی این آژانس ها که بعد از معین شدن اعلام خواهد شد، بسته هایی را در فاصله زمانی با قیمت های ترجیحی، رقابتی و مجذوب کننده برای مردم طراحی می نمایند و در واقع یارانه به آن دفاتر و بسته های سفر اختصاص می یابد .

رحمانی موحد با تأکید بر این که طرح یارانه سفر مشمول استان های کمتر شناخته شده و دوردست می گردد تا مردم آن ها را بشناسند، بیان نمود که بسته های سفر یارانه دار مشمول قشر خاصی نمی گردد و هرکسی می تواند این بسته را از آژانس های مسافرتی بخرد و از یارانه آن بهره مند گردد و به منطقه ها کمتر شناخته شده کشور سفر کند .

وی درباره مبلغ یارانه اختصاص یافته به این سفرها با توجه به این که رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری قبلاً گفته بود. یک سوم هزینه سفر مردم را تأمین خواهند کرد، گفت که باید منتظر ماند تا جزئیات بیشتر این طرح معین گردد. مبلغ یارانه ممکن است به فراخور هر استان و راستا متفاوت باشد، اما در هر صورت طرحِ مجذوب کننده و قابل قبولی خواهد بود .

معاون گردشگری بعلاوه درباره محل تأمین اعتبار این یارانه با توجه به محدودیت های بودجه در دولت، بیان نمود :

سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، این اعتبار را از محل بودجه حمایت و پشتیبانی از صنعت گردشگری تامین خواهد نمود. در هر حال جزییات بیشتر این طرح تا یکی دو هفته آینده معین و به مردم اعلام خواهد شد.

طبق اظهارات مسعود سلطانی فر، شروع این طرح از تابستان و اجرای تورهای یارانه دار از پاییز سال جاری خواهد بود.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 بهمن 1400 بروزرسانی: 2 بهمن 1400 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 1191

به "اعلام جزئیات یارانه سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام جزئیات یارانه سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید