عدم توانایی ایران در جذب بالای جهانگرد

به گزارش مجله حقوق، نماینده دفتر اطلاع رسانی گردشگری ایران در ایتالیا از زیرساخت های ضعیف اقامتی در ایران که مانع پاسخگویی به تعداد زیاد متقاضیان سفر به کشورمان شده است انتقاد نموده است.

عدم توانایی ایران در جذب بالای جهانگرد

عباس داوودی نماینده دفتر اطلاع رسانی توریستی ایران در ایتالیا که مدیریت یک آژانس توریستی را در ایتالیا به عهده دارد، تابستان سال جاری سفر جمعی از تور اپراتورهای این کشور را به ایران ترتیب داد تا تابوی سفرهای فصلی توریستان خارجی را بشکند، زمانی که فقط به پاییز و بهار محدود شده است.

عباس داوودی این راه چاره را برای جبران خلأ اسکان مسافران در هتل های استاندارد و مناسب ایرانی در نظر گرفته و حالا امیدوار است دیگر فعالان توریستی ایران نیز از چنین شیوه ای برای جبران کاستی ها بهره ببرند.

داوودی با انتقاد به کمبود هتل های با کیفیت در شهرهایی چون اصفهان گفت:

از اول مهر ماه حجم زیادی از توریستان خارجی به ایران وارد می شوند، اما در سراسر کشور به خصوص در اصفهان نمی توانیم جوابگوی همه درخواست ها باشیم. از دولت می خواهیم در این رابطه اقدامی کند، چون با توجه به حجم درخواست ها از این به بعد همیشه با 30 تا 40 درصد افزایش تقاضای ورود توریست روبرو خواهیم شد، ولی به علت نبودِ زیرساخت امکان جوابگویی به تمام درخواست ها را نداریم.

عباس داوودی در ادامه اعلام نمود که ما در تمام نمایشگاه های بین المللی توریستی حضور داریم و سعی می کنیم منطقه ها کمتر شناخته شده را معرفی کنیم و هر بار شاهد استقبال پرشورتر مردم از سفر به ایران هستیم، اما ناچاریم بسیاری از درخواست ها را رد کنیم، چون با کمبود فضای اقامتی مناسب روبرویم.

نماینده دفتر اطلاع رسانی توریستی ایران در ایتالیا درباره راه چاره این شرایط، گفت:

ما فقط می توانیم مسائل را مطرح کنیم، اما دولت می تواند با ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاران خارجی و داخلی، موظف کردن بانک ها برای سرمایه گذاری و هتل سازی و هر کار دیگری که از دستش برمی آید، هرچه سریع تر توریستی را از این وضع خلاص کند.

داوودی یادآور شد که توریستی تنها صنعتی بود که در زمان رکود مالی به علت وابستگی هزاران صنعت دیگر به آن، همیشه در حال توسعه و پیشرفت بود. از سوی دیگر، قابلیت ایجاد سالانه میلیون ها شغل را دارد. کشور ما نیز ظرفیت زیادی در این بخش دارد و می تواند جزو پنج مقصد اول توریستی جهان باشد، ولی متأسفانه زیرساخت ها این اجازه را نمی دهد.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 تیر 1401 بروزرسانی: 25 تیر 1401 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 1351

به "عدم توانایی ایران در جذب بالای جهانگرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عدم توانایی ایران در جذب بالای جهانگرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید