اشتباهات رایجی که عمر ماشین ظرفشویی را کوتاه می نمایند

به گزارش مجله حقوق، این روزها استفاده از ماشین ظرفشویی بسیار رایج شده است اما آشنا نبودن بعضی افراد با نحوه صحیح استفاده از آن باعث به وجود آمدن اشتباهاتی شده است.

اشتباهات رایجی که عمر ماشین ظرفشویی را کوتاه می نمایند

به گزارش خبرنگاران، شاید خودتان متوجه نباشید؛ اما ممکن است که استفاده از ماشین ظرفشویی را به طرز غلطی انجام داده باشید و انجام این کار باعث گردد که عمر ماشین ظرفشویی شما کاسته گردد. در این قسمت قصد داریم چند اشتباه رایج در خصوص استفاده از ماشین ظرفشویی را به شما بگوییم که باعث کاسته شدن عمر آن خواهد شد.

اشتباهات رایج استفاده از ماشین ظرفشویی

از قبل شست و شو را انجام می دهید

اگر قبل از این که ظرف ها را داخل ماشین ظرفشویی بگذارید، آنها را می شویید؛ یعنی آب و انرژی را هدر داده اید. پاک نماینده داخل ماشین ظرفشویی برای جداسازی مواد غذایی از روی سطوح طراحی شده است. تنها کاری که باید انجام دهید، این است که تکه های مواد غذایی که خیلی بزرگ هستند را جدا کنید.

ظروف بزرگ را اشتباه قرار می دهید

باید مراقب باشید که چاقوی تیز یا چاقوهای دسته چوبی بزرگ را داخل ماشین ظرفشویی قرار ندهید، زیرا گرمای آب داغ باعث از بین رفتن خاصیت این مواد و کارایی آنها می گردد. ظرف های پلاستیکی و فلزی بزرگ مانند قاشق ها یا ملاقه را باید به صورت صاف روی قسمت بالایی ماشین ظرفشویی قرار دهید. اگر آن را اشتباه بگذارید، احتمالاً جریان آب دچار مشکل خواهد شد و مابقیِ ظرف ها به خوبی تمیز نخواهند شد.

ظروف شیشه ای را بالا قرار می دهید

احتمالا خیلی از افراد فکر می نمایند که ظروف شیشه ای را باید روی سینی بالای ماشین ظرفشویی قرار دهند که این کار اشتباه است. لیوان ها و فنجان های شیشه ای نباید آن جا قرار بگیرند، بلکه باید آنها را در فضای بین دو سینی قرار دهید تا از شکستگی شان جلوگیری گردد.

ظروف استیل را به خوبی جا نمی دهید

باید چاقو و چنگالی را که از جنس استیل است در جایگاه دقیق خودش قرار دهید. سر چاقو و چنگال باید به سمت بالا باشد تا با دیگر ظروف برخورد نکند و بهتر تمیز گردد.

همه بشقاب ها را در جهت یکسان قرار می دهید

باید مراقب باشید که همه بشقاب ها را در یک جهت یکسان قرار ندهید؛ جهت بشقاب ها باید به گونه ای باشد که مرکز آنها کاملا به آب و ماده شوینده برخورد کند و بهتر است که بشقاب های کوچک و بزرگ را یکی در میان قرار دهید.

سینی را قسمت جلوی ماشین ظرفشویی قرار می دهید

سینی های بزرگ، تخته های آشپزی و ظروف بزرگ این چنینی را باید در قسمت پشت یا کناره های ماشین ظرفشویی بگذارید و هرگز نباید آنها را جلوی ماشین قرار دهید، زیرا مانع رسیدن مواد شوینده به ظروف دیگر می گردد.

ظروف فلزی را درهم می گذارید

استیل ضد زنگ با ظروف نقره ای باید از یکدیگر جدا باشند. اگر آنها را کنار هم بگذارید، واکنش شیمیایی ایجاد شده به خاطر قرار گرفتن این ظروف در کنار یکدیگر باعث کاسته شدن عمر آنها می گردد.

بیش از حد ماشین ظرفشویی را پر می کنید

اگر ماشین ظرفشویی تان پر از ظرف های بزرگ و کوچک باشد، از کارایی آن کاسته می گردد، زیرا آب و کف به خوبی بین ظروف جریان ندارد و ظرف ها به خوبی تمیز نمی شوند؛ پس بهتر است کمی آنها را سبک کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

منبع: نمناک

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 فروردین 1402 بروزرسانی: 28 فروردین 1402 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 1490

به "اشتباهات رایجی که عمر ماشین ظرفشویی را کوتاه می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتباهات رایجی که عمر ماشین ظرفشویی را کوتاه می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید