اجاره انواع اقامتگاه از ویلا تا بومگردی از رومیتا

به گزارش مجله حقوق، این روزها که ایام نوروز و بعد از آن هم تابستان است بازار سفر بسیار داغ است و مسافران همیشه در پی پیدا کردن برترین، زیباترین و ارزان ترین مقصد برای سفرهای نوروزی و تابستانی خود هستند. اما پراهمیت ترین موضوع در سفرهای داخلی پیدا کردن محل اقامت مناسب و ارزان است. وقتی صحبت از محل اقامت در طول سفر می گردد منظورمان تنها هتل ها نیست در شیوه های نوین سفر استفاده از اقامتگاه های شخصی نظیر ویلا و آپارتمان های مبله و مجهز بسیار مرسوم و ارزان است. در این مطلب میخواهیم درباره این شیوه از اقامت در طول سفر و برترین روش اجاره آنها صحبت کنیم پس با ما همراه باشید.

اجاره انواع اقامتگاه از ویلا تا بومگردی از رومیتا

چرا اجاره ویلا به جای رزرو هتل؟

دلایل زیادی می تواند در انتخاب نوع محل اقامتمان در طول سفر مطرح باشد که به بعضی از آن ها اشاره خواهیم کرد. مقصد سفر، نوع سفر، مدت زمان سفر و قیمت رایج ترین معیارهای انتخاب نوع اقامتگاه در طول سفر هستند. اما برای این متوجه شوید که هر کدام از این معیارها چگونه می تواند شما را راضی به اجاره ویلا یا سوئیت به جای رزرو هتل کند ضروری است بیشتر شرح دهیم.

اولین معیار مقصد سفر است، تصور کنید که راهی یک سفر به یکی از شهرهای خوش و آب و هوای اطراف تهران هستید و می خواهید یک آخر هفته گرم تابستانی را با خانواده تان در مکانی متفاوت سپری کنید. پس طبیعتا اجاره ویلا استخردار اولویت شما خواهد بود. در این جنس سفرها هدف معمولا لذت بردن از امکانات تفریحی ویلا نظیر میز بیلیارد، فوتبال دستی، استخر، سونا، جکوزی، باربیکیو و …است. امکاناتی که در آپارتمان کوچکتان داخل شهر وجود ندارد و در آخر می خواهید که فضای باز شخصی ای در دسترستان باشد تا بتوانید از آب و هوای خوش آن منطقه لذت ببرید پس در این گونه سفرها اصلا مساله رزرو هتل مطرح نیست.

نوع سفر و مدت زمان سفر معیار های بعدی هستند که میتوانیم آن ها را در یک مثال شرح دهیم. تصور کنید که در یکی از شهرستان های ایران زندگی و فعالیت می کنید و از طرف محل کارتان باید برای یک پروژه یک ماهه راهی تهران شوید. چه نوع محل اقامتی مناسب اقامت یک ماهه شما و خانواده تان خواهد بود؟ مسلما در پی اجاره آپارتمان مبله در تهران خواهید بود. چرا که اقامت در هتل به علت محدودیت فضا برای مدت طولانی ممکن است برای خانواده شما سخت باشد. نبود امکانات آشپزی برای یک ماه و خوردن غذای بیرون در صورت اقامت در هتل مسلما برای خانواده و بچه هاتان مناسب نخواهد بود. نداشتن فضای شخصی جدا برای بچه ها و همسرتان در اتاق های هتل ممکن است برایتان آزار دهنده باشد. پس مسلما پیدا کردن یک سوئیت یا آپارتمان مبله جهت اقامت موقت همه جوره به نفعتان خواهید بود.

آخرین معیار قیمت است که بسیار به معیار های قبلی وابسته است. البته ممکن است گاهی رزرو هتل نسبت به اجاره یک ویلا لوکس مقرونه به صرفه تر باشد اما در حالت کلی میان اجاره سوئیت و رزرو هتل صرف مالی با اجاره سوئیت خواهد بود ضمن این که معمولا اقامتگاه های شخصی با دادن امکان آشپزی به شما باعث کاهش هزینه های جانبی سفرتان نیز خواهند شد.

ویلا ، سوئیت و بومگردی را از کجا اجاره کنیم؟

اگر از سفررو های حرفه ای نباشید ممکن است فکر کنید اجاره ویلا و سوئیت هنوز هم به شیوه های سنتی آن یعنی به صورت حضوری یا به وسیله آگهی و تلفنی انجام می گردد و دردسرهایی را برایتان به همراه دارد اما این طور نیست بهتر است بدانید که چند سالی است که این کسب و کار به اتحادیه کسب و کارهای مجازی اضافه شده است و به وسیله سایتهای تخصصی و شرکت های معتبر انجام می گردد و هیچ گونه دردسری را برایتان همراه نخواهد داشت. رومیتا یکی از با سابقه ترین سایت ها در این زمینه است که سالهاست در زمینه اجاره روزانه ویلا، سوئیت، آپارتمان و بومگردی فعالیت می نماید و با تنوع بالای بیشتر از 4000 اقامتگاه می تواند هر مسافری با هر سلیقه و سطح مالی ای را اسکان دهد.

فرآیند اجاره از این سایت کاملا به صورت آنلاین و بسیار واضح، روشن و ساده است. انتخاب نیز به علت وجود عکس های کامل هر اقامتگاه و ذکر دقیق امکانات و ثبت نظرات مسافران قبلی بسیار ساده است. رومیتا پشتیبانی تلفنی و آنلاین 24 ساعته دارد که همواره آماده هدایت و برطرف ابهامات و مسائل شما خواهد بود و بعلاوه به شما امکان چت با میزبان اصلی را می دهد تا بتوانید سوالاتتان بدون واسطه مطرح نمایید.

گاهی این سوتفاهم ایجاد می گردد که اجاره بی واسطه از خود صاحبخانه مقرون به صرفه تر از اجاره به وسیله سایت های اجاره ویلا خواهد بود اما این طور نیست. سایتی مثل رومیتا در هر شهر تعداد زیادی اقامتگاه دارد و به صورت روزانه تعداد زیادی بازدید نماینده دارد که با هدف اجاره ویلا در میان اقامتگاه ها جستجو می نمایند. در این شرایط بازار رقابت میان صاحبخانه ها بسیار داغ است و هر کدام می خواهند اقامتگاه آنها بیشتر دیده گردد و محبوبتر گردد. یکی از مهم ترین عواملی که به بیشتر دیده شدن یک ویلا در سایت رومیتا یاری می نماید ارائه قیمت مناسب برای اجاره است. به همین علت میزبان ها یا همان صاحبخانه ها معمولا ویلایشان را با قیمت مناسبتری در سایت رومیتا اجاره می دهند. این موضوع رو هم باید در نظر گرفت که شرکت رومیتا در ازای دریافت هزینه اندک کمیسیون نظافت، کیفیت، و بازگشت وجه شما را در صورت بروز هر گونه مشکل ضمانت می نماید و خیالتان را راحت خواهد نمود.

در آخر میخواهیم کمی بیشتر در رابطه با بومگردی ها صحبت کنیم. بومگردی ها اقامتگاه های سنتی ای هستند که بر اساس طبیعت و بافت بومی و محلی مکانی که در آن قرار دارند از میهمانان خود پذیرایی می نمایند. این گونه اقامتگاه ها علاوه بر ظاهر سنتی منطبق به موقعیت جغرافیایی خود معمولا شیوه اقامت و پذیرایی سنتی دارند به این گونه که بعضی از آن ها کف خواب هستند و تنها غذاها و خوراکی های محلی سرو مینمایند. اقامت در بومگردی ها شیرینی و صفای خاص خودش را دارد و بسیار مورد توجه گردشگران خارجی است. شما می توانید اقامتگاه های بومگردی در نقاط مختلف ایران را در دسته بندی جداگانه ای در سایت رومیتا مشاهده کنید.

امیدواریم این مطالب برایتان مفید بوده باشد و در تصمیم گیری درباره اقامتتان در طول سفر یاریتان کند میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت رومیتا به آدرس roomita.com مراجعه کنید و سوالاتتان را به وسیله گفتگوی آنلاین داخل سایت و یا به وسیله تماس تلفنی بپرسید.

منبع: تاپ تراول
انتشار: 25 مهر 1403 بروزرسانی: 25 مهر 1403 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 1597

به "اجاره انواع اقامتگاه از ویلا تا بومگردی از رومیتا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجاره انواع اقامتگاه از ویلا تا بومگردی از رومیتا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید