آموزش ریکاوری ویندوز 10

به گزارش مجله حقوق، بی شک یکی از بهترین سیستم عامل های دیوایس های الکترونیکی که تا کنون معرفی شده ویندوز است. این سیستم عامل که از طریق شرکت مایکروسافت طراحی شده اولین نسخه آن در سال 1985 عرضه شد توانست در همان ابتدا رکورد بیشترین استفاده را به خود اختصاص دهد. به همین دلیل در عرض این سال ها هرچند سال یک بار ورژن تازه آن منتشر میشود که کاربران با دانلود و نصب ویندوز روی دستگاه های خود می توانند از امکانات تازه این سیستم عامل بهره مند شوند.

آموزش ریکاوری ویندوز 10

ولی باتوجه به عرضه نسخه های نو ویندوز همچنان ممکن است کامپیوتر با مسائل ویندوزی روبرو شود در چنین مواقع بیشتر افراد به سرعت به تعویض ویندوز می پردازند اما کارشناسان رایانه کمک پیشنهاد می کنند که می توان با ریکاوری کردن ویندوز مشکل را برطرف کرد.

· اما اکنون این سوال پیش می آید که چگونه فرایند ریکاوری ویندوز را انجام دهیم؟

· یا در چه مواقعی ریکاوری می تواند به برطرف مشکل ویندوز موثر باشد؟

· و یا چه روش های برای بازیابی ویندوز وجود دارد؟

با ما همراه باشید تا به صورت کامل به تمامی این سؤالات بپردازیم.

با ریکاوری کردن کامپیوتر دقیقاً چه اتفاقی می افتد؟

همان طور که می دانید ویندوز هم مانند تمام برنامه های کامپیوتری یک نرم افزار است و ممکن است در برخی شرایط با مشکل روبرو شود. در چنین شرایطی بهترین کار این است که به سرعت ویندوز را تعویض کنید اما این موضوع علاوه بر حذف کردن تمام اطلاعات درایو کامپیوتر شما لازم است زمان بسیار زیادی را برای نصب برنامه و درایورهای موردنیاز به خود اختصاص می دهد.

به همین دلیل مایکروسافت قابلیت ریکاوری کردن به ویندوز اضافه نمود که این امکان را به کاربران می دهد تا برخی از مسائل و ایرادات ویندوز را به سرعت برطرف کنند. علت اصلی استفاده از این روش مدت زمان کوتاه آن است و به همین دلیل سرویس کاران رایانه کمک پیشنهاد می کنند به جایی که ساعت ها به نصب windows بپردازند به راحتی با چند کلیک ساده مشکل ویندوز را برطرف کنید.

اما قبل از این که به روش های ریکاوری ویندوز بپردازیم اجازه دهید به دلایل انجام این کار اشاره کنیم.

در چه مواقعی بهتر است به ریکاوری ویندوز 7،8 ،10 و 11 بپردازیم؟

در شرایط مختلفی ممکن است نیاز به ریکاوری کردن ویندوز داشته باشد که بسته به فرایند کارکرد کامپیوتر به راحتی می توان به این نتیجه رسید که دستگاه لازم است بررسی شود و نیاز به ریکاوری ویندوز دارد.

کند بودن دستگاه: یکی از اصلی ترین دلایلی که بهتر است از قابلیت بازگردانی ویندوز به قبل استفاده کنید، کُند بودن سرعت ویندوز است. البته برای حل مشکل کند شدن ویندوز روش های مختلفی وجود دارد اما کاهی ممکن است دستگاه با کندی محسوسی روبرو شود و امکان استفاده صحیح دستگاه وجود ندارد باشد به همین دلیل بهترین ریکاوری ویندوز به چند روز قبل است.

بالا نیامدن ویندوز: مورد بعدی که می تواند فرایند recovery ویندوز برای برطرف آن موثر باشد بالا نیامدن ویندوز است. گاهی ممکن است اول صبح زمان روشن کردن دستگاه خود با مشکل بوت نشدن ویندوز روبرو شوید و زمان کافی برای نصب ویندوز نو نداشته باشد در چنین مواقعی بهترین کار بازگرداندن ویندوز به چند روز قبل از مشکل است که در عرض چند دقیقه انجام می شود.

اعمال تنظیمات خاص در ویندوز: و در آخر یکی از رایج ترین ارورهای ویندوز می توان به اعمال تنظیمات خاص در ویندوز اشاره کرد، گاهی مواقع ممکن است تنظیماتی در ویندوز اعمال کرده باشد که دستگاه پس از reset شدن با مشکل روبرو شده باشد در چنین مواقعی بهترین راه برای برطرف این مشکل بازگردانی ویندوز به چند روز قبل از این مشکل است که با آموزش ریکاوری ویندوز به راحتی می توان این مشکل رو برطرف کرد.

چند روش های برای ریکاوری کردن وجود دارد؟

به طورکلی روش های مختلفی برای بازیابی ویندوز کامپیوتر وجود دارد اما از ساده ترین روش های فرایند ریکاوری کردن ویندوز استفاده از تنظیمات خود ویندوز است. البته این روش با نام restore کردن ویندوز هم شناسایی می شود و با استفاده از آن به راحتی می توانید دستگاه خود را به چند روز قبل با مشکل روبرو شده است درست کنید.

روش اول: ریکاوری کردن ویندوز با تنظیمات ویندوز

برای ریکاوری کردن ویندوز به راحتی می توانید کلیدهای ترکیبی Win + I را با هم بفشارید تا تنظیمات ویندوز به شما نمایش داده شود.

در مرحله بعدی دسته بندی Update & Security را انتخاب کرده و از منوی سمت چپ صفحه Recovery را انتخاب کنید.

در خاتمه از بخش Reset This PC بر روی گزینه Get Started کلیک کنید تا فرایند ریکاوری ویندوز در کامپیوتر آغاز شود. سپس دستگاه به صورت کامل موارد مختلف را بررس کرده و دقیقاً شما را به چند روز قبل از مشکل دار شدن کامپیوتر بازمی گرداند.

با ترفند بازگردانی ویندوز به راحتی می توانید تمام مسائل کامپیوتر و لپ تاپ خود را درست کنید.

روش دوم: ریکاوری کامپیوتر ویندوزی از طریق safemode

روش بعدی بازگردانی ویندوز با استفاده از بخش safemode است که به راحتی می توانید این کار را انجام دهید. سیف مود حالتی از سیستم عامل است که در آن فقط فایل ها و درایورهای ضروری ویندوز اجرا می شوند و فقط می توانید از این بخش به برخی اطلاعات ضروری دسترسی داشته باشید.

بنابراین در حالت safemode به راحتی می توانید به هر بخش دسترسی داشته و درصورتی که با آموزش ریکاوری کردن ویندوز آشنایی داشته باشید به مسائل ویندوز را تصحیح کنید.

اما درصورتی که این بخش آشنایی ندارید بهترین کار این است که ریکاوری ویندوز از طریق فردی که تخصص در زمینه برطرف مسائل کامپیوتری دارد انجام شود. کارشناسان رایانه کمک به طور کامل با تمام مراحل برطرف ارور و ایرادات کامپیوتری آشنا بوده و می توانند در کمترین زمان ممکن به سرعت دستگاه را برطرف کرده و مشکل آنها را برطرف کنند؛ بنابراین درصورتی که با مشکل یا سوال خاصی روبرو شده اید برای دریافت مشاوره تخصصی از هر کارشناسان رایانه کمک کافی است با شماره های 9099071540 از طریق تلفن ثابت و 0217129 از طریق تلفن همراه با مرکز پشتیبانی و خدمات کامپیوتری رایانه کمک در ارتباط باشید.

جمع بندی

روش های مختلفی وجود دارد که می توان با کمترین هزینه و زمان مشکل کامپیوتر و لپ تاپ ویندوزی را برطرف کرد که در این بخش قصد داشتیم با ترفند ریکاوری کردن ویندوز این ترفند را به شما آموزش دهیم تا به راحتی بتوانید بدون نصب ویندوز مشکل کامپیوتری را برطرف کنید.

توجه داشته باشید که رایانه کمک یکی از بزرگ ترین خدمات کامپیوتری های تلفنی در ایران است بنابراین درصورتی که به هرگونه مشکل در کامپیوتر لپ تاپ، تلفن همراه، پرینتر، شبکه و دوربین های مداربسته روبرو شده اید می توانید در کمترین زمان با کارشناسان رایانه کمک این موضوع را برطرف کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 26 خرداد 1401 بروزرسانی: 26 خرداد 1401 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 1324

به "آموزش ریکاوری ویندوز 10" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش ریکاوری ویندوز 10"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید