شروع ساخت 2000 واحد مسکن برای محرومین گیلان

به گزارش مجله حقوق، خبرنگاران/گیلان با حضور معاون رئیس جمهور عملیات اجرایی احداث 2000 واحد مسکن محرومین در استان گیلان شروع شد.

شروع ساخت 2000 واحد مسکن برای محرومین گیلان

جهت دریافت خدمات قیمت درب ضد سرقت فلزی ایرانی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

محمدباقر نوبخت در مراسم شروع عملیات اجرایی احداث 2000 واحد مسکن محرومین در استان گیلان که به صورت متمرکز در روستای نرگستان از توابع شهرستان صومعه سرا برگزار گردید، با بیان اینکه وظیفه داریم همان اهدافی که مردم توقع داشتند را محقق کنیم، اظهار کرد: عملیات اجرایی احداث 2000 واحد مسکن محرومین شروع شده و فرایند کار با شتاب پیش می رود.

معاون رئیس جمهور گفت: امیدواریم با حمایت های بنیاد مسکن 2000 واحد طرح تامین مسکن محرومین تا 9 ماه آینده آماده تحویل باشند.

عزیزالله مهدیان، معاون امور بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور نیز در این مراسم، مطرح نمود: نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد و سازمان بهزیستی با همکاری سایر نهادهای مربوطه در مناطق مختلف درصدد شناسایی افراد احتیاجمند واجد شرایط برای بهره مندی از طرح مسکن محرومین هستند.

وی تسریع در فرایند احداث مسکن محرومین در کشور را ضروری مطرح نمود و اضافه نمود: با توجه به اینکه تامین مسکن در سریع ترین زمان برای اقشار احتیاجمند و محروم در سطح جامعه به عنوان یک اصل ضروری تلقی می گردد، باید تسریع در فرایند احداث این مسکن ها را در دستور کار قرار داده و برای آن کوشش کنیم.

معاون بنیاد مسکن، از برنامه ریزی برای احداث 2000 مسکن محرومین در گیلان اطلاع داد و گفت: براساس برنامه ریزی و هماهنگی انجام یافته عملیات اجرایی 2000 واحد مسکونی محرومین در مناطق مختلف سطح استان گیلان شروع می گردد که در کوشش هستیم به زودی به اتمام برسد.

مهدیان، با بیان اینکه از 56 هزار واحد مسکونی برای محرومان در مناطق روستایی، 20 هزار واحد به بهره برداری رسیده است، گفت: در هر استانی به فراخور احتیاج موجود در آن، تعدادی واحد مسکونی برای اقشار مستمند و کم درآمد که اغلب تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند، ساخته می گردد.

وی یادآور شد: سال جاری در مناطق روستایی برای ساخت مسکن محرومان 500 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه و 250 میلیون ریال نیز تسهیلات بلاعوض به وسیله سازمان برنامه و بودجه پرداخت می گردد.

معاون بنیاد مسکن اظهار کرد: با مشارکت مردم و خیران احداث مسکن محرومان ظرف یک سال انجام و تحویل می گردد.

به گزارش خبرنگاران، تفاهم نامه طرح تامین 2000 واحد مسکن محرومین در راستای تامین مسکن برای خانوارهای احتیاجمند و فاقد سرپناه مناسب در سطح روستاهای استان به امضا رسید.

هدف این تفاهم نامه ساخت مسکن با متوسط مساحت 60 مترمربع می باشد که جامعه هدف آن خانوارهای کم درآمد و آسیب پذیر در مناطق روستایی و شهرهای دارای ظرفیت استقرار دائم جمعیت شامل خانوارهای دارای واحدهای مسکونی غیر مقاوم و در معرض خطر و خانوارهای محروم فاقد مسکن مناسب است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 387

به "شروع ساخت 2000 واحد مسکن برای محرومین گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع ساخت 2000 واحد مسکن برای محرومین گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید